Stopp för Gamestop – butikskedjan lägger ner i Norden

Medlem

Jag jobbade själv där under många år, från EB Games till GameStop-tiden och fick också se företagets förfall, i början var det glada kunder, bra känsla och spelglädje men gick över till en mer amerikaniserad standard där allt handlade om större marginaler och där timmarna inte ens räckte till för att underhålla svensk arbetslag om att jobba själv, raster osv, inbytesvärdena sjönk men begagnatpriserna bestod eller i vissa fal blev dyrare, är själv förvånad över att det här inte hänt tidigare.

Nu jobbar jag glatt åt ett Svenskt företag och är toknöjd med det faktum att jag har rättigheter och säljargläde, behöver inte pracka på folk GameProtection (En rätt bra grej trots allt, men även stammisar man personligen känner väl och som är pedantiska med allt) eller lura kunder om att förhandsboka spel som man vet är en uppföljare på ett helt värdelöst spel (inte bara en åsikt utan trasigt/buggigt/ofärdigt/budgetspel) från en oseriös budgetstudio.

Sen som någon tidigare skrev om dessa möten som man var TVUNGEN att gå på obetalt, även om man inte ens jobbade den dagen, annars fick man dålig rep med cheferna och som följd mindre timmar.

Sjukt att företaget verkat så länge under svensk arbetslag trots allt.
Har själv inte handlat där på många år och kommer definitivt inte sakna det, synd på dom som jobbar där, men alla jobb dom får efter detta kommer förmodligen vara bättre.

Medlem

Enligt vad jag har hört så ska de driva vidare online-butiken.
Var ju ett tag sedan de flyttade lagret från Arlöv till Tyskland så frågan är om de kommer ha någon personal kvar i Sverige sen.

123
Skriv svar