Hackande Red Dead 2 patchas i dag, Rockstar ber om ursäkt

Robot
Hackande Red Dead 2 patchas i dag, Rockstar ber om ursäkt

Rösta – hur funkar Red Dead 2 för dig?

#red-dead-redemption-2, #rockstar


Medlem

Har en muspekare som konstant syns på skärmen och trots att ha testat massvis med olika förslag på hur man ska fixa det så syns muspekaren likförbannat.. det är så jävla distraherande så att det känns ospelbart.

Medlem

Hur funkar Red Dead 2 på pc för dig?

Öhm...

Låser upp alternativ #6: Jag väntar och köper spelet tills problemen är fixade... ni vet, det man ska göra???
¯\_(⊙_☉)_/¯

Da fak...

Medlem

funkar kalas


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Hur funkar Red Dead 2 på pc för dig?

Öhm...

Låser upp alternativ #6: Jag väntar och köper spelet tills problemen är fixade... ni vet, det man ska göra???
¯\_(⊙_☉)_/¯

Da fak...

Låser alternativ #4: Jag kör red dead på konsol.

Medlem

Jag fick en poncho samt en Hannibal Lecter-liknande mask!

Köpte spelet igår dessutom
En krasch idag... annars funkat bra mellan 50-70 FPS på 1440p med rätt höga inställningar
eller 70-90FPS på 1080p med samma inställningar.


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Låser alternativ #4: Jag kör red dead på konsol.

25-30fps, gamepadstyrning och autoaim/autotarget i actionbetonade spel, är för mig som att dricka alkoholfri vodka =/.

Medlem

Jag sitter själv på en 4670K och hade gärna velat veta hur detta påverkar prestandan, så om ni inte riskerar att bli kölhalade får ni gärna peta på Sweclockers och be dem uppdatera sin artikel om kärn- och trådjämförelse med 4C/4T.

Medlem

1080Ti, i7 7700K, 16GB RAM, senaste uppdateringarna och ändå så krashar spelet konstant mellan 30-60 minuters speltid. Det vill säga de gånger jag faktiskt kan spela utan att få muspekaren på skärmen. Smått förbannad att de släppt en uppenbart trasig produkt och att jag fått agera Beta testare inför steam släppet, som jag självklart skulle väntat till men var alldeles för svag för att göra.

Medlem

har en 4670k jak med. det går jätte fint men helt random fryser det. typ 2-6 sekunder. varje gång. har väl stadiga 45 fps typ. funkar för mig men när det fryser sådär tar det mig ur hela cowboy grejen.


signatur

Allätare

Medlem

Jag kör med RX 5700 XT, Ryzen 3700X, 16GB RAM. Spelat från släpp och inte haft en enda krasch hittills. Kör med v-sync på i ultra på texturer, high i övrigt på inställningar samt 8x MSAA.

Däremot har jag den irriterande grafikbuggen med att underkanten av skärmen börjar flimra och hålla på samt det allra mest störande med att man kastas ur sessionen titt som tätt.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Redaktör
Skrivet av Godofcheese:

Ge mig minst 10 anledningar

Dra inte igång ett sånt krig igen tack... Låt var och en spela som det passar dem bäst.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Dra inte igång ett sånt krig igen tack... Låt var och en spela som det passar dem bäst.

Roger kapten


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Man tycker ju att med deras astronomiska budget skulle ju denna "felsökning" ske innan release...
Jesus.

Medlem

Har inte haft några problem alls, varken stuttering eller crashar.

i7-8700k, Strix 2070OC och 32GB ram @ 1440, ligger på en 45 fps men har medvetet lagt mig under 60fps till förmån för lite extra ögongodis.

Medlem

@Blackwolfe: Jag vet hur det här låter, men gå in i musinställningar i Windows och slå på "mouse trail"/mussvans. Det funkar, men du kommer inte se muspekare i menyer eller karta heller. Piltangenterna blir snabbt din vän.

Medlem
Skrivet av JW_1332:

1080Ti, i7 7700K, 16GB RAM, senaste uppdateringarna och ändå så krashar spelet konstant mellan 30-60 minuters speltid. Det vill säga de gånger jag faktiskt kan spela utan att få muspekaren på skärmen. Smått förbannad att de släppt en uppenbart trasig produkt och att jag fått agera Beta testare inför steam släppet, som jag självklart skulle väntat till men var alldeles för svag för att göra.

Har exakt samma spec, men för mig kraschar det kanske en gång om dagen ibland varannan.

Vad som konstigt nog fungerat för många är att installera om Windows och installera spelet på en "clean" dator, vilket jag har.

Se också till att ha 1903 versionen i windows 10. Rekommenderar också att du har spelet installerat på SSD.

Vissa har löst problemet genom att uppdatera sitt moderkorts BIOS.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Indigowd:

@Blackwolfe: Jag vet hur det här låter, men gå in i musinställningar i Windows och slå på "mouse trail"/mussvans. Det funkar, men du kommer inte se muspekare i menyer eller karta heller. Piltangenterna blir snabbt din vän.

Det var en av de första grejerna jag provade och det funkade.. tillfälligt. Sett fler som sagt att det inte längre funkar för dem.

Medlem
Skrivet av JW_1332:

och att jag fått agera Beta testare inför steam släppet, som jag självklart skulle väntat till men var alldeles för svag för att göra.

Tack för din tid som betatestare. Vi uppskattar det!😌

Medlem

själv har jag problem med att muspekaren syns hela tiden när jag spelar. så det går inte att spela med andra ord. skit störigt. blir dock bättre om jag kör med handkontroll men det vill jag inte eftersom det är lättare med t-bord o mus. Samt crashar det väldigt mycket

Medlem

Helt felfritt sen släpp. Nästan så man skäms 🙄. 9900k, 32Gb RAM, 2060 som super 🍾 8Gb. Kör i 1080p, går dock absolut inte att maxa grafiken.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Jag verkar vara ensam om att spelet fryser, och man måste alt+ctrl+delete. Jag kanske har en teori nu om att det beror på att man byter till "fullscreen". Oacceptabelt iaf. Rockstar får stort minus av mig utav denna lansering.

Medlem
Skrivet av krabbstek:

Jag sitter själv på en 4670K och hade gärna velat veta hur detta påverkar prestandan, så om ni inte riskerar att bli kölhalade får ni gärna peta på Sweclockers och be dem uppdatera sin artikel om kärn- och trådjämförelse med 4C/4T.

Har en 4670K och du får ingen fancy statistik här eller något men patchen verkar ha fixat frysproblemen jag hade iaf. Innan patchen var det helt ospelbart så fort man närmade sig minsta civilisation om man körde med Vulkan (Frös i typ 10 sekunder varannan sekund), nu är det inget frysande vad jag kunde se (testade en snabbis). FPS'en går dock ner ordentligt i samhällen men det går nog att spela spelet nu åtminstone. Själv har jag dock redan beställt en 9700K och lite annat som ska monteras i början av nästa vecka så jag avvaktar nog med Red Dead tills dess...
Dock skönt att de verkar ha börjat få lite mer ordning på saker och ting åtminstone.

Vänligen observera att jag bara testade ett par minuter med att springa runt i valentine nu, men innan patchen var det helt omöjligt pga. frysningarna om jag körde med Vulkan, i DX12 var det bara jäkligt låg FPS och massa krasher istället..

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Har en 4670K och du får ingen fancy statistik här eller något men patchen verkar ha fixat frysproblemen jag hade iaf. Innan patchen var det helt ospelbart så fort man närmade sig minsta civilisation om man körde med Vulkan (Frös i typ 10 sekunder varannan sekund), nu är det inget frysande vad jag kunde se (testade en snabbis). FPS'en går dock ner ordentligt i samhällen men det går nog att spela spelet nu åtminstone. Själv har jag dock redan beställt en 9700K och lite annat som ska monteras i början av nästa vecka så jag avvaktar nog med Red Dead tills dess...
Dock skönt att de verkar ha börjat få lite mer ordning på saker och ting åtminstone.

Vänligen observera att jag bara testade ett par minuter med att springa runt i valentine nu, men innan patchen var det helt omöjligt pga. frysningarna om jag körde med Vulkan, i DX12 var det bara jäkligt låg FPS och massa krasher istället..

Tack, bra att veta! Anledningen till att jag skulle vilja se prestandatester är för att c/t verkar ha rätt lite inverkan på FPS förutom just 4C/4T och skulle vilja se hur den skillnaden har förändrats.

Lägligt också att ge ut gratissaker till red dead online, de lyckades ju vända fadäsen till en marknadsföringskampanj.

Medlem
Skrivet av Tonysunshine:

själv har jag problem med att muspekaren syns hela tiden när jag spelar. så det går inte att spela med andra ord. skit störigt. blir dock bättre om jag kör med handkontroll men det vill jag inte eftersom det är lättare med t-bord o mus. Samt crashar det väldigt mycket

Som någon nämnde tidigare, aktivera mussvans i musinställningar(i windows) och spela med v-sync aktiverat, så försvinner muspekaren(verkar vara en fix som funkat för många iaf).

Medlem

Konstant random krashande och störig muspekare på skärmen. Men med tanke på dom som inte ens får igång spelet, så är det väl inga allvarliga problem.
Verkar dock som om den senaste patchen fixat krasharna ( peppar peppar). Men muspekar-helvetet kom tillbaks igen efter att jag lyckats trolla bort den tidigare.

Skägg.
10 Chambers
Gen
Medlem

Skaffar det vid nästa löning, förhoppningsvis har det släppts ännu en till patch som kraftigt förbättrar prestandan vid högre upplösningar.

Medlem

Inga krasher eller muspekare synlig, hade det dock inte innan patchen heller..
Tycks flyta på lite bättre med patchen, sikta med musen är också bra mycket mer smooth.
980ti + 4790k, runt 45-60fps i 1440p med mina inställningar som varierar mellan medium-ultra.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Bättre prestanda tack och lov, men kraschade med den senaste patchen igen. Kunde dock spela efter reboot i 1h utan krasch, få se om det håller.

123
Skriv svar