Dessa 12 spel släpps med Google Stadia nästa vecka

Robot
Dessa 12 spel släpps med Google Stadia nästa vecka

Det blir ytterligare 14 spel innan året är slut.

#google, #red-dead-redemption-2, #stadia, #tomb-raider


Medlem

Jag var först inte alls intresserad av det här men med tanke på att den flera år gamla datorn blivit för trög för RDR2 så är det lockande.

Medlem

Man kommer ju definitivt att testa. Men förstår jag det rätt med att om man betalar 100 kr per månad, då är alla spel gratis? Och ingen bindningstid?

Inte fel att slunga upp en hundring och spela en hel månad och sedan avbryta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gen
Medlem
Skrivet av Freakon:

Man kommer ju definitivt att testa. Men förstår jag det rätt med att om man betalar 100 kr per månad, då är alla spel gratis? Och ingen bindningstid?

Inte fel att slunga upp en hundring och spela en hel månad och sedan avbryta.

Tyvärr får du vänta till någon gång under 2020 för att få testa för den där hundringen och ja, du behöver inte fysiskt köpa spelen utan det fungerar som vilket streamingabonnemang som helst (typ Origin Premier eller Netflix osv).

Medlem
Skrivet av Freakon:

Man kommer ju definitivt att testa. Men förstår jag det rätt med att om man betalar 100 kr per månad, då är alla spel gratis? Och ingen bindningstid?

Inte fel att slunga upp en hundring och spela en hel månad och sedan avbryta.

Du får inga spel alls med Stadia, du måste köpa alla separat.
Pro Subscribers kan få gratis spel dock.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Du får inga spel alls med Stadia, du måste köpa alla separat.
Pro Subscribers kan få gratis spel dock.

Då så, då blir det flopp i mina ögon.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Du får inga spel alls med Stadia, du måste köpa alla separat.
Pro Subscribers kan få gratis spel dock.

Precis som Godofcheese säger, blir som PSN, du får 2 spel i månaden "gratis"


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Du får inga spel alls med Stadia, du måste köpa alla separat.
Pro Subscribers kan få gratis spel dock.

Det Google gått ut med officiellt är att du kommer att få ett spel gratis i månaden med Pro samt rabatter på utvalda spel du köper. Det är alltså inte frågan om att du eventuellt får något spel gratis. Utöver detta får man spela i 4k, 60 fps, HDR och 5.1 ljud. Om det är värt 100 spänn i månaden eller ej gå väl att debattera. För mig personligen är det så då jag inte har någon annan konsol eller kompetent PC och inte heller har lust att investera i det. Rätt coolt att även kunna spela var man vill (där Wifi finns) på jobb-laptopen.

Sen hänger ju såklart allt på hur bra allt lirar när det väl kommer igång och hur spelutbudet kommer se ut framöver....

KoP
Medlem

Personligen ointressant line-up. Redan lirat dom titlar man haft intresse för.

Medlem

Ska bli intressant att se hur det här utvecklar sig.
Inget jag själv kommer hoppa på som det ser ut i nuläget.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inväntar adekvat test av stadia inklusive input lag osv.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nej tack. Vill inte få en försämrad spelupplevelse. Hoppas på flopp.

Medlem

Ser framemot detta!
Märks att folk inte läst på tillräckligt som tror det ska floppa. Finns en officiell Reddit tråd, så kika gärna på den 🙂

Medlem

Streama över steam funkar ju ganska bra så varför skulle detta vara sämre? Ska bli kul att se hur det fungerar-

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Nej tack. Vill inte få en försämrad spelupplevelse. Hoppas på flopp.

Vem tvingar dig använda det?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Vem tvingar dig använda det?

Nu blir man inte tvingad till att använda det nej.
Men tjänar dom mycket pengar på det, likaså utvecklare/utgivare
Så kommer det finnas mindre anledning med att släppa på individuella platformar.

Då kommer vi bli tvingade.

Men det här är google vi snackar om, det kommer dö inom 2 år


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Ambassadör
Xbox

De här 12 spelen, ingår de i prenumerationen eller är det bara det som finns tillgängligt att köpa?


signatur

Jump in.

Medlem

Skulle vara intressant å prova fighting spel via stadia se hur mycket input lag det är. Nu är jag inte den bästa på hur stor skillnad det är i mk11 och samurai mot street fighter, Om någon som har tänkt prova med fighting spel online skulle jag vara intresserad av feedback hur det känns

Medlem

Betydligt starkare line-up än någon konsol någonsin haft på releasedagen, men det är å andra sidan hela poängen med streaming. Fler spel för pengarna. Om det kommer hjälpa tjänsten eller inte låter jag vara osagt.

NuZ
Testpilot

Vet inte vad. Det är ju framtiden och rätt fränt men att betala 100kr för bara tjänsten för att få betala och köpa spel är ju värre än ps+ och xbox ultimate, men ja kanske.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

De här 12 spelen, ingår de i prenumerationen eller är det bara det som finns tillgängligt att köpa?

Dom är tillgängliga att köpa fu får inget av dom gratis. Om man förköpt deras "founders edition" får man destiny 2 på köpet allt annat måste du köpa a la carte.


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av madman_ozzy:

Dom är tillgängliga att köpa fu får inget av dom gratis. Om man förköpt deras "founders edition" får man destiny 2 på köpet allt annat måste du köpa a la carte.

Aight, tack.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Betydligt starkare line-up än någon konsol någonsin haft på releasedagen, men det är å andra sidan hela poängen med streaming. Fler spel för pengarna. Om det kommer hjälpa tjänsten eller inte låter jag vara osagt.

Konsolers releaseutbud brukar dock främst bestå av nya spel.

För att vara releaseutbud för en streamingtjänst ser det ganska tunt ut.

Medlem
Skrivet av shelter:

Streama över steam funkar ju ganska bra så varför skulle detta vara sämre? Ska bli kul att se hur det fungerar-

Till FZ (eller annan testare), när ni får grejorna kan ni göra en jämförelse med att just streama via Steam hemma, främst mellan två datorer med fast nätverkskoppling.

Saken är den att jag som perfektionist inte tycker Steam streaming funkar tillräckligt bra mellan två datorer hemma. Huvuddator med 1080Ti, måldator med något äldre GPU kopplade med fast gigabit-nätverk. Har även testat med Steam Link som mottagare (använd typ 3 gånger). Kontroll via bluetooth eller sladd gör ingen skillnad vad avser aningen märkbar latens. Grafik ... fula kodningsartefakter märkbara (t.ex. fina himlar i Witcher 3 såg rätt kassa ut) och drop frames (dvs hack), det senare väldigt störigt på enkla 2-D spel som ska scrolla mjukt. Har provat olika streaming-inställningar. Måldator kopplad till TV i gaming-läge och latens jämfört med att spela direkt på den datorn.

Så, om Steam streaming inte "funkar" för mig hemma i ett snabbt nätverk, så antar jag att Stadia knappast kan göra saken bättre? Det är väl den enkla sammanfattande frågan jag har.

Sen ryktas det ju att Steam ska göra en liknande grej, kanske något för FZ att gräva i ... https://www.theverge.com/2019/11/6/20952028/steam-valve-code-...

Medlem
Skrivet av Vamp:

Betydligt starkare line-up än någon konsol någonsin haft på releasedagen, men det är å andra sidan hela poängen med streaming. Fler spel för pengarna. Om det kommer hjälpa tjänsten eller inte låter jag vara osagt.

Vad är det för stark line-up? alla de där spelen har ju funnits till övriga format hur länge som helst, det vore ju som om de hade släppt Xbox One o ps4 enbart med tolv spel från generationen innan

Medlem

@DarkSvenn1002: Känns som att du fullständigt missat poängen med tjänsten? Visst, den kommer med tiden att erbjuda exklusiva titlar samt nya releaser, men den säljs in som ett alternativ för de som inte har en tillräckligt bra speldator eller en konsol från den senaste generationen.

Tjänsten lanseras med minst sex-sju riktigt bra spel, vilket ingen konsol gjort tidigare. Men om du läste hela mitt inlägg så handlar det inte om att hylla varken Stadia eller Google. Jag är fortsatt skeptisk. Jag konstaterade bara att den listan innehåller betydligt fler spel som är värda att spela igenom än vad någon konsol har haft vid release.

Medlem
Skrivet av Vamp:

@DarkSvenn1002: Känns som att du fullständigt missat poängen med tjänsten? Visst, den kommer med tiden att erbjuda exklusiva titlar samt nya releaser, men den säljs in som ett alternativ för de som inte har en tillräckligt bra speldator eller en konsol från den senaste generationen.

Tjänsten lanseras med minst sex-sju riktigt bra spel, vilket ingen konsol gjort tidigare. Men om du läste hela mitt inlägg så handlar det inte om att hylla varken Stadia eller Google. Jag är fortsatt skeptisk. Jag konstaterade bara att den listan innehåller betydligt fler spel som är värda att spela igenom än vad någon konsol har haft vid release.

Jo det är klart har man inte haft något att spela på de senaste åren så är det väl en bra line-up, men för de som har haft eller har ps4 Xbox eller en skaplig dator så är line-upen inget vidare då de flesta redan spelat all de där spelen. Dom som inte haft något att spela på tror jag är sådana som inte är så spel intresserade att de tar sig an så stora spel som rdr 2 eller de tre tomb raider spelen endå

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Jo det är klart har man inte haft något att spela på de senaste åren så är det väl en bra line-up, men för de som har haft eller har ps4 Xbox eller en skaplig dator så är line-upen inget vidare då de flesta redan spelat all de där spelen. Dom som inte haft något att spela på tror jag är sådana som inte är så spel intresserade att de tar sig an så stora spel som rdr 2 eller de tre tomb raider spelen endå

Det är rätt många som spelat RDR2 på konsol som köper det igen för att spela på pc. Att sälja samma spel (något upphottade) har varit en trend ganska länge. Anledningen att det är så beror på att spelen fortfarande säljer. Det är med dessa argument Google vill lansera Stadia och då är det mer kostnadseffektivt att erbjuda spel som ”redan finns”.

Titta på utbudet på alla andra typer av streaming. Skulle tro att innehållet nytt kontra gammalt är typ 10 % kontra 90 %.

1
Skriv svar