Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Avstängd
Skrivet av JonseredRocks:

Nu är spelet "refundat"..
Installerade om spelet, Rockstar Game Launcher, mina drivrutiner.
Uppdaterade Windows, följde tips och trix jag fann på webben, inget fungerade.
Hoppas det funkar bättre till Steam släppet!!

Ja, ja finns ju en del andra spel att spela så att.....

Ja har läst en hel del som har problem med det till PC.

Därför konsol är så mycket bättre, då är det bara att installera och spela.

Jag vill ha det enkelt, det blir oftast en massa strul i alla spel när man spelar på PC.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Detaljerad genomgång av varje inställning och hur de jämförs med One X

Medlem

Nu instacrashar spelet för mig helt plötsligt. verkar ha kommit någon patch idag på dan, eller? funkade fint att spela i förmiddags

Medlem

@Tdoggahdogg: Jag spelade fram till 23:30 igår kväll utan problem. Startade spelet ca 21:00, inga crashar för min del.

Edit: På tal om något helt annat, är det fler än jag som köpt spelet via Rockstar Launchern och pengar inte har dragits från kontot? Förbokade den 21a okt och det har inte dragits några pengar ännu för köpet. Känns för bra för att vara sant.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja har läst en hel del som har problem med det till PC.

Därför konsol är så mycket bättre, då är det bara att installera och spela.

Jag vill ha det enkelt, det blir oftast en massa strul i alla spel när man spelar på PC.

Nu är det så att RDR2 är det enda spelet som strular för mig på 10år, iofs så köper jag inte spel på release förutom nu då
Men det har nog varit ovanligt struligt för dom flesta.

Sen är nog upplevelsen bättre, hade en polare förbi som kört RDR2 på ps4 (ej pro) sa att det var som dag och natt, speciellt flytet och stor skillnad när man är i storstaden som vi åkte till, minns inte vad den heter

Men jag vill inte påstå att konsol är så smidigt som många försöker få det att låta som heller.
Senast jag skulle spela en snabb vända i NHL på ps4 ja då gick halva tiden jag hade tillgänglig till att uppdatera


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Frilansare

Är det ingen annan än jag som reagerar på att Arthur Morgan är 10 cm kortare än alla andra i fp-läge? Hade velat köra igenom spelet med den vyn men det är en dealbreaker, hur fånigt det än må låta!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Är det ingen annan än jag som reagerar på att Arthur Morgan är 10 cm kortare än alla andra i fp-läge? Hade velat köra igenom spelet med den vyn men det är en dealbreaker, hur fånigt det än må låta!

Du får väl umgås mer med Jack

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Är det ingen annan än jag som reagerar på att Arthur Morgan är 10 cm kortare än alla andra i fp-läge? Hade velat köra igenom spelet med den vyn men det är en dealbreaker, hur fånigt det än må låta!

Jag köra FPS läge ibland men blir inga längre stunder.
Känns inte riktigt rätt, har för mig gtav kändes bättre i FPS läge


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Farornas Konung
Skrivet av Joakim Bennet:

Är det ingen annan än jag som reagerar på att Arthur Morgan är 10 cm kortare än alla andra i fp-läge? Hade velat köra igenom spelet med den vyn men det är en dealbreaker, hur fånigt det än må låta!

Fan va synd, hade tänkt köra i fp-läget om jag nu fått igång spelet..
Kan inte minnas om det var samma på Xboxen (har för mig man kunde det)?
Funkar ju bra i Gta 5, körde hela storyn i fp-läget i det på Pc.

Du får väl sitta sadlad så mycket det går, men kanske samma problem där?

Medlem

Finns det nån fördel med + /- honor systemet att ligga max på nått av lägena?
Helt klart svårt att ligga speciellt mycket plus eftersom man gör allmöjligt elakt hehe


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Molotov:

Finns det nån fördel med + /- honor systemet att ligga max på nått av lägena?
Helt klart svårt att ligga speciellt mycket plus eftersom man gör allmöjligt elakt hehe

Ja, dels så reagerar "världen" på dig annorlunda utifrån din Honor och dels så ger hög Honor tillgång till unika outfits, allt blir billigare etc. Hjälper man folk så får man bra belöningar.

Med låg Honor så får man bättre drop rate av viss loot, typ sprit och man blir betraktad som ett arsle.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag är glad att jag inte hade ett enda problem med att starta eller spela spelet. Fick krasch var tredje timme typ. Nu är der borta och flyter mycket bättre med dx12 än vid launch.

Chapter 3 nu.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja, dels så reagerar "världen" på dig annorlunda utifrån din Honor och dels så ger hög Honor tillgång till unika outfits, allt blir billigare etc. Hjälper man folk så får man bra belöningar.

Med låg Honor så får man bättre drop rate av viss loot, typ sprit och man blir betraktad som ett arsle.

Tack för svar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Köpte ett varmint Rifle (med kikarsikte ) och tänkte nu kan jag jaga bättre.
Men hur jag än skjuter hjortar och rådjur i huvudet så behövs det 2 skott och pälsen blir kass.
Även med split point kulor, vad gör jag för fel? måste jag träffa exakt på rätt ställe i skallen eller måste man ha andra gevär

Edit : Såg nu att det geväret ger jättelite damage :/


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Köpte ett varmint Rifle (med kikarsikte ) och tänkte nu kan jag jaga bättre.
Men hur jag än skjuter hjortar och rådjur i huvudet så behövs det 2 skott och pälsen blir kass.
Även med split point kulor, vad gör jag för fel? måste jag träffa exakt på rätt ställe i skallen eller måste man ha andra gevär

Edit : Såg nu att det geväret ger jättelite damage :/

Yes, Varmint är för småvilt typ ekorrar och kaniner! Rätt gevär för rätt vilt och one hit one kill är det som gäller för perfekta pälsar. Djuret måste också ha perfekt päls från början, du får inte en perfekt päls från en skabbräv.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Yes, Varmint är för småvilt typ ekorrar och kaniner! Rätt gevär för rätt vilt och one hit one kill är det som gäller för perfekta pälsar. Djuret måste också ha perfekt päls från början, du får inte en perfekt päls från en skabbräv.

Är enda sättet att få perfekt också genom att använda vapnet + ammunitionen som det står om djuren i compendium eller räcker det med One shot headshot?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns det nån fördel med + /- honor systemet att ligga max på nått av lägena?
Helt klart svårt att ligga speciellt mycket plus eftersom man gör allmöjligt elakt hehe

Skrivet av Mortaigne:

Ja, dels så reagerar "världen" på dig annorlunda utifrån din Honor och dels så ger hög Honor tillgång till unika outfits, allt blir billigare etc. Hjälper man folk så får man bra belöningar.

Med låg Honor så får man bättre drop rate av viss loot, typ sprit och man blir betraktad som ett arsle.

Jag kan väl tillägga att i RDR2 online så finns det även särskilda missions som bara går att spela om man har hög eller låg honor (honorable/dishonorable missions). Men det gäller bara online som sagt. Fast det kanske inte känns så aktuellt ifall du är mitt inne i storyn just nu (det kan jag förstå, storyn är grymt bra ).

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är enda sättet att få perfekt också genom att använda vapnet + ammunitionen som det står om djuren i compendium eller räcker det med One shot headshot?

Ja, rätt vapen beroende på djur är bäst.

När det gäller smådjur så funkar även pilbåge med small game arrows. Viktigt med rätt storlek på pilarna. De större pilarna gör slarvsylta av ekorrpälsen.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Molotov:

Är enda sättet att få perfekt också genom att använda vapnet + ammunitionen som det står om djuren i compendium eller räcker det med One shot headshot?

Japp rätt vapen/ammo.

Om du spionerar på djuren lite genom siktet eller med kikare så ser du hur många stjärnor ett djur har, 3 stjärnor=perfekt. Det är de du ska jaga.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Jag kan väl tillägga att i RDR2 online så finns det även särskilda missions som bara går att spela om man har hög eller låg honor (honorable/dishonorable missions). Men det gäller bara online som sagt. Fast det kanske inte känns så aktuellt ifall du är mitt inne i storyn just nu (det kan jag förstå, storyn är grymt bra ).

Online? Aldrig hört talas om.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Online? Aldrig hört talas om.

Nej vad är det? Är det något nytt?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Online? Aldrig hört talas om.

Skrivet av breahl:

Nej vad är det? Är det något nytt?

Haha!! 😄

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Japp rätt vapen/ammo.

Om du spionerar på djuren lite genom siktet eller med kikare så ser du hur många stjärnor ett djur har, 3 stjärnor=perfekt. Det är de du ska jaga.

Ok tack bra att veta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Du får också perfekta skinn om du jagar medels lasso och kniv.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Online? Aldrig hört talas om.

Tycker Online-delen är bra mycket roligare än Single-player.
Single-delen verkar vara standard Rockstar style, med toklinjära och väldigt snackiga uppdrag.
Att slava efter "gör så här-texten" i 3 missions gjorde mig ganska avtaggad.

Mycket mer nöje att lira med kompisarna och jaga / rollspela ihop på Online.
Visst, det är mycket uppdrag där med. Men då är man ju inte ensam iaf.

Skrivet av breahl:

Ja har läst en hel del som har problem med det till PC.

Därför konsol är så mycket bättre, då är det bara att installera och spela.

Jag vill ha det enkelt, det blir oftast en massa strul i alla spel när man spelar på PC.

Den där lastgamla myten håller i sig än ser jag. ^^
Enligt mig, så är det bara Rockstar som halv-ärslar sina titlar såhär brutalt till PC.
Har inte under hela min PC tid haft något som helst problem med varken installation eller själva spelandet med andra titlar.

Det kan jag inte säga om konsoler.
Min PS3 fick YLOD, min X360 fick RROD, sådär lagom tills att garantitiden löpt ut.
Många av mina saves på PS3 vart ofta korrupta. (GTAV praktexempel).
Sedan dess har jag bara vart PC spelare och älskar det med alla fördelar som hårdvaran ger.

Medlem

Är det någon som fått äkta fullskärm att fungera med DX12 förresten? 😗
Lyckas inte få skiten att fungera. Det gör det endast med Vulkan men den API'n ger mig 15fps lägre.

Skrivet av Mortaigne:

Yes, Varmint är för småvilt typ ekorrar och kaniner! Rätt gevär för rätt vilt och one hit one kill är det som gäller för perfekta pälsar. Djuret måste också ha perfekt päls från början, du får inte en perfekt päls från en skabbräv.

Aha jag trodde jag köpte ett snipergevär. Så Varmint är typ ett salongsgevär med kikarsikte för att göra pälsmössor med

Skrivet av hannes.theorell:

Du får också perfekta skinn om du jagar medels lasso och kniv.

Men inte om man springer omkull sitt byte med hästen först mitt i lasso paniken


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Aha jag trodde jag köpte ett snipergevär. Så Varmint är typ ett salongsgevär med kikarsikte för att göra pälsmössor med

Japp det är typ en 22:a som man jagar småvilt med.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Men inte om man springer omkull sitt byte med hästen först mitt i lasso paniken

Haha, klassiker


signatur

Jump in.

Skrivet av Mortaigne:

Haha, klassiker

:D:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skriv svar