Hur bra är Call of Duty: Modern Warfare? Sätt DITT betyg

Robot
Hur bra är Call of Duty: Modern Warfare? Sätt DITT betyg

Drygt två veckor har gått sedan kriget bröt ut. Vilket blir ditt betyg?

#activision, #betyg, #call-of-duty-modern-warfare, #infinity-ward


Inaktiv

Ger en 4a. Multiplayer är helt klart starka kortet, kampanjen har jag bara spelat lite men verkar vara en solid 3a som vanligt(?) och Co-op är en sorglig abomination som borde klippts bort ur spelet för längesen.

Kan tillägga att multiplayer skulle behövt en del balansering (725 anyone?) för att nå sin fulla potential men tycker ändå att det är kul och varierat, inte minst Gunfight med en polare.

Medlem

Inte spelat singleplayer ännu men multiplayer är riktigt bra, saknar dock någon form av ranking system men det kommer nog.

725 blir nerfad igen, confirmed idag.

Moderator | Testpilot

Vill ge ett högt betyg, men det är svårt med tanke på hur dålig multiplayer är.

Den har potential till att bli bra, men balanseringen och de genuint dåliga kartorna samt spawn locations gör det otroligt kasst. Det enda vettiga spelläget är Gunfight.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Singleplayer är en stark 4,5 och multiplayer är en stark 4!

Inaktiv

Singleplayer var 8/10.
Ett minus för att det var så kort och ett minus för att det kostar 650 spänn.

Multiplayer var 4/10, precis som det alltid varit.
Same shit.

phi
Medlem

3 av 5 helt igenom.

Snyggt men tråkig singleplayer. Trasig multiplayer som främjar campers med claymores, 725-snipern och M4A1.

Ett spel som ej bör köpas förrän det reas ut till halva priset.

Medlem

Det blir en 4:a - ett riktigt bra spel! Enligt mig är det inte många spel som får 5:or, hoppet blir då ganska stort. Det ska då vara något alldeles extra.

Jag har haft riktigt roligt både med campaign och multiplayer. Mycket content för pengarna!
Ett multiplayer som tillfredsställer där MTX hittills känns rättvist. Trots nödvändiga åtgärder så har multiplayer enorm utvecklingspotential! Vi har också en campaign som känns mörkare, mer autentisk än tidigare och får mig att vänta på en fortsättning.

Ett spel där fokuset verkar ligga mer på själva upplevelsen och inte bara på mängden årliga intäkter. Det blir mer genuint då. Tumme upp!

Medlem

Spelet i sig är bra. Men mapdesignen är helt jävla åt helvete. 3/5

Geeks Gaming

Körde bara betan. Och den får enbart en svag 3a av mig. Och verkar inte som de är bättre nu.
Dålig nätkod. Gameplay som enbart främjar campare. Alla jagar killstreaks. Balansen på vapnen är dålig över lag. Och tyvärr på tok för mycket unlocks och annat. Behöva grinda så himla mycket bara för att kunna costumiza sina vapen. Alla som köper spelet om typ 2 månader kommer va i så sjukt underläge.

Medlem

Mycket nöjd. Att cod blops 4 har högre betyg än fan skandal.

Medlem

Bästa CoD på ett bra tag i mina ögon så jag ger spelet 4/5 för just det. Dock jämfört mot andra titlar sätter jag nog 3/5.

Skönt lir att bara plocka upp och köra några games efter jobbet, men fortfarande alldeles för obalanserad och irriterande multiplayer för att lira flera timmar i sträck.

Singleplayer höll en skön Call of Duty-känsla rakt igenom och kan inte annat än att vara nöjd med det trots att det är väldigt kort, men det är väl något vi alla är van med numera..

Priset är som vanligt för högt.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

3,5 skulle jag vilja säga.
Suger lite när animationen som görs när man spawnar inte ens hinner färdigt innan motståndaren haft ihjäl en igen och detta på en av medelstora kartorna.
Eller att de sätter upp en VTOL precis vid flaggan på DOM så man dör direkt när man spawnar.

Får hoppas de får balans på 725an lite OP som sagt.

Skit tråkigt när man är själv för man har inte ögon i nacken.

Medlem

CoD har hittat tillbaka!

Medlem

Jag avstår från att rösta då jag inte spelat tillräckligt. En sak som verkligen är sååå tråkigt är mellansekvensfilmerna i single player som hackar och rösterna hamnar ur synk (jag kör på PC). Funderar på att vänta spela klart det tills det är fixat för annars är jag nöjd med det jag sett från kampanjen hittills.

Medlem

ah just det, var ju ganska bra! jag glömde helt att jag hade det när rdr2 släpptes tack för påminnelsen


signatur

//monster

Medlem

Känslan i multiplayer är så TUNG och TIGHT. Hade man lagt lite tid på detta spel så hade det lätt kunnat utmana CS:GO i Esport. Tyvärr kommer det aldrig att ske

Medlem

Spelar bara single player. Tycker kampanjen är en av de bästa i CoD. En 4 totalt sett. Några uppdrag får en 5a, några en 3a. Resten 4er.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Ta bort lag compensation och balansera vapnen lite bättre så är det riktigt bra.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Hade det varit fler missions och med valmöjligheter hur du skulle klara av dem (inte bara vara enkelspårigt helt igenom) så hade jag gett det en Femma i betyg.
Nu får det en fyra.

(Något som multiplayer banorna skulle må bra av är att ha större yta så man kan spawna utanför spelområdena så man inte blir dödat direkt efter spawn. Sen älskar jag de förstörbara objekten i Battlefield spelen, så det hade varit positivt med lite dynamiska kartor i CoD)

Medlem

@anon_119148: Jag håller nog faktiskt inte med om att 725 är bruten. Jag menar, vanliga pumphaglet har förståeligt lite sämre range/damage men har mer skott i magasinet och kan fortfarande one-shotta på lite avstånd. Med 725 är du ju körd om du missar två skott. Tycker att det är skönt att det inte bara är Smg som används längre, shotguns är ju mer anpassade för att kunna fungera som ett main-vapen och inte bara en sidearm att ta fram i små utrymmen eller att campa med

Medlem

Ger det en 3 baserat på multiplayer då jag inte spelat singleplayer. Föredrar faktiskt mp i WWII framom nya MW.

Medlem

Bra singelplayer...uselt multiplayer.

Släpp blackout för fan! Enda gamemode som är intressant och kan ge en adrenalin kick! Övriga modes förstörs av killstreaks! Det är så töntigt ...sen att många kör med snipers i närstrid är så jäkla sjukt!

Medlem

Vill ju gärna se ett bra och trovärdigt genomsnitt på detta betyg, och jag tror inte att recensenten på FZ bara spelade gunfight från betan inför spelrecensionen.

Alltså innan man ger ett betyg får man ju gärna ha spelat både spelets singleplayer och flerspelarläge

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ger en 4a. Multiplayer är helt klart starka kortet, kampanjen har jag bara spelat lite men verkar vara en solid 3a som vanligt(?) och Co-op är en sorglig abomination som borde klippts bort ur spelet för längesen.

Kan tillägga att multiplayer skulle behövt en del balansering (725 anyone?) för att nå sin fulla potential men tycker ändå att det är kul och varierat, inte minst Gunfight med en polare.

Nej Co/op är ju den bästa delen

Medlem
Skrivet av iceblood:

Bra singelplayer...uselt multiplayer.

Släpp blackout för fan! Enda gamemode som är intressant och kan ge en adrenalin kick! Övriga modes förstörs av killstreaks! Det är så töntigt ...sen att många kör med snipers i närstrid är så jäkla sjukt!

Spela fortnite om du vill ha br skit

Medlem

Gav 5 i betyg. Bästa kampanjen på länge!

Medlem

Jag är så jäkla delad iom nya cod. Är 32år snart.. har plöjjt cod i mina dar, har alltid slaktat på friskt men i denna utgåvan verkar dom ha ett kraftigt inbyggt matchmaking-system som gör att man möter lika bra~ spelare hela tiden vilket för mig gör att det förlorade charmen - från att förr ligga på 2-3 K/D till nu strax över 1 ... nja, det blir inte lika kul. Speciellt inte med tanke på att det inte är några synliga ranks eller nått man får, då hade det varit en annan grej. När ett casual-lir känns som när man försöker höja sin rank i cs-go då blir det jäkligt tungrott o trist imo..

Sen tycker jag mapsen suger, känns gråa o tråkiga, har liksom ingen "favorit" som sticker ut.. piccadilly då som suger extra hårt..

Eller är jag bara för gammal.. men har svårt o tro det för i battlefield ligger jag alltid i topp om jag försöker..

Medlem

Har väldigt roligt! Spelar SP, och måste säga att det passar perfekt för mig just nu. Känner sig, spelar i 30-40 minuters intervaller, sugs in i uppdragen! Det är ruggigt snyggt, och efter den 12GB(?) tunga patchen så flyter det på ännu lite bättre!


signatur

Niet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Monstertarzan:

Det blir en 4:a - ett riktigt bra spel! Enligt mig är det inte många spel som får 5:or, hoppet blir då ganska stort. Det ska då vara något alldeles extra.

Jag har haft riktigt roligt både med campaign och multiplayer. Mycket content för pengarna!
Ett multiplayer som tillfredsställer där MTX hittills känns rättvist. Trots nödvändiga åtgärder så har multiplayer enorm utvecklingspotential! Vi har också en campaign som känns mörkare, mer autentisk än tidigare och får mig att vänta på en fortsättning.

Ett spel där fokuset verkar ligga mer på själva upplevelsen och inte bara på mängden årliga intäkter. Det blir mer genuint då. Tumme upp!

Vart är MTX rättvist i ett spel som kostar 699kr? Eller för den delen kommande battlepasset?

De borde släppt spelet f2p för actiblizz startade hela mtx hysterin i betalspel så varför inte utvecklas till något som är typ ok. Sen de där med platformsexclusiva spellägen gör mig galen.

Singelplayer är lika överhypad hollywood som vanligt med sina coola stunder 3/5

Multiplayer lika dåligt och obalanserat som vanligt 2/5. Ground wars, Gunfight och FFA är rätt roliga. Claymore och snipershotguns hör inte hemma i CoD.

Spelet får 2/5, tidsfördriv när Quake är misshandlat. Rätt ok singelplayer men förvänta er inte Last of Us eller Uncharted, Mass effect, Tomb Raider, Postal 2 eller liknande i underhållning. Sjukt snyggt på PS4 vanlig och på PC. Äger det ej på mitt XboneX så vet ej hur det är på ”pro” konsolerna


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

12
Skriv svar