Warner Bros har försökt göra ett öppet Superman-spel sedan 2013

Robot
Warner Bros har försökt göra ett öppet Superman-spel sedan 2013

Hittills har inga trikåer passat.

#superman, #warnar-bros


Kör en Superman 64 Remaster så är allt lugnt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Spontant hade det varit fett med ett grymt Superman-spel. Men hur ska det egentligen fungera? Superman är för OP för att man ska kunna ge honom fritt blås. Samtidigt blir det tråkigt ifall man försvagar karaktären.

Hmm.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Kör en Superman 64 Remaster så är allt lugnt.

Ja där kan jag hålla med om att det är tillräckligt nytt och bra för en remaster o inte en remake.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Kommer aldrig förstå grejen med Superman, vet ingen som gillar karaktären eller något med storyn i varken filmer,tv eller serier.

Moderator | Testpilot
Skrivet av sarlucic:

Kommer aldrig förstå grejen med Superman, vet ingen som gillar karaktären eller något med storyn i varken filmer,tv eller serier.

Superman har faktiskt en väldigt intressant story runtom sig som vissa gillar. Andra gillar Superman av samma anledning de gillar Dragon Ball - överdrivna strider.

Många som inte gillar Superman gör det oftast för att de tycker det är tråkigt att han är så stark. Han kan ju inte besegras om man inte har kryptonite, och har hans fiende kryptonite så förlorar han tills kryptoniten inte finns där. Grejen med Superman är karaktären i sig, hans moraliska kod, och hur hans fiender attackerar honom på andra sätt istället för en renodlad en mot en strid tills en stupar.

De bästa berättelserna som finns med Superman är de gånger hans makalösa krafter inte kan rädda dagen. Kanske har en kompis fått problem med hjärtat och sinom tid kommer dö. Hur stark han än är kommer han inte kunna stoppa det.

Det är också spännande hur han alltid tar ett steg tillbaka med sin styrka . Han skulle lätt kunna ta över hela solsystem, men han är otroligt mänsklig och har problem precis som du och jag i våran vardag. Kombinationen av allt det här, där du ibland kan ha otroligt spännande sci-fi berättelser och sedan en liten saga om hur han mår och måste acceptera att han inte kan rädda allt och alla är fenomenal i min mening.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Superman har faktiskt en väldigt intressant story runtom sig som vissa gillar. Andra gillar Superman av samma anledning de gillar Dragon Ball - överdrivna strider.

Många som inte gillar Superman gör det oftast för att de tycker det är tråkigt att han är så stark. Han kan ju inte besegras om man inte har kryptonite, och har hans fiende kryptonite så förlorar han tills kryptoniten inte finns där. Grejen med Superman är karaktären i sig, hans moraliska kod, och hur hans fiender attackerar honom på andra sätt istället för en renodlad en mot en strid tills en stupar.

De bästa berättelserna som finns med Superman är de gånger hans makalösa krafter inte kan rädda dagen. Kanske har en kompis fått problem med hjärtat och sinom tid kommer dö. Hur stark han än är kommer han inte kunna stoppa det.

Det är också spännande hur han alltid tar ett steg tillbaka med sin styrka . Han skulle lätt kunna ta över hela solsystem, men han är otroligt mänsklig och har problem precis som du och jag i våran vardag. Kombinationen av allt det här, där du ibland kan ha otroligt spännande sci-fi berättelser och sedan en liten saga om hur han mår och måste acceptera att han inte kan rädda allt och alla är fenomenal i min mening.

Superman är även svag mot magiker och övervåld t.ex Doomsday, samt när solen är inte gul


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av sarlucic:

Kommer aldrig förstå grejen med Superman, vet ingen som gillar karaktären eller något med storyn i varken filmer,tv eller serier.

Jag har väldigt svårt för dom nyare filmerna, men jag gillar ettan och tvåan som kom för ungefär 40 år sedan. Clark Kent fick en massa mer fokus i dom filmerna jämfört med dom nyare filmerna, och tycker nog Clark Kents vardag på Daily Planet är mer intressant än vad Superman pysslar med.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freywiind:

Superman är även svag mot magiker och övervåld t.ex Doomsday, samt när solen är inte gul

Listan kan göras lång över vad han är svag mot, men det var inte riktigt poängen!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är också spännande hur han alltid tar ett steg tillbaka med sin styrka . Han skulle lätt kunna ta över hela solsystem, men han är otroligt mänsklig och har problem precis som du och jag i våran vardag. Kombinationen av allt det här, där du ibland kan ha otroligt spännande sci-fi berättelser och sedan en liten saga om hur han mår och måste acceptera att han inte kan rädda allt och alla är fenomenal i min mening.

Jag tror det här skulle vara nyckeln för att göra ett bra Superman-spel. Hur du handskas med den typen av kraft och moraliska problem. Strider skulle tex kunna bygga mycket på att skydda oskyldiga, eller vilka du kanske måste "offra" för att andra ska kunna överleva. Kanske köra på någon moralisk kompass, tippar den över på den "mörka sidan" så får vi en ond Superman.


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Johlor:

Jag tror det här skulle vara nyckeln för att göra ett bra Superman-spel. Hur du handskas med den typen av kraft och moraliska problem. Strider skulle tex kunna bygga mycket på att skydda oskyldiga, eller vilka du kanske måste "offra" för att andra ska kunna överleva. Kanske köra på någon moralisk kompass, tippar den över på den "mörka sidan" så får vi en ond Superman.

Kanske! Hur man än vrider och vänder på det blir det otroligt svårt.

Det jag vill göra är att vänta på Dragon ball Z: Kakarot, vilket kommer vara ett Dragon Ball-spel med en "Öppen värld". Då Dragon Ball-karaktärer är "lika op" som Superman tror jag att ett Superman-spel skulle kunna ta idéer från den titeln. Där kommer man bland anant kunna fiska, hjälpa karaktärer med små ting som att leverera mjölk eller hitta en person som försvunnit, och i samma veva ha strider som skulle kunna spränga hela planeten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Så blir det när man skapar en karaktär som är alldels för starj

Jag skulle hellre vilja see någe spel göras på Flash eller Aquaman eller martian the man hunter.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Så blir det när man skapar en karaktär som är alldels för starj

Jag skulle hellre vilja see någe spel göras på Flash eller Aquaman eller martian the man hunter.

superman är långt ifrån att vara för stark platsar inte ens i top 10


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

@Freywiind: Om det inte är Cosmic Armor Superman "He is beyond multiversal and is a walking plot machine. He has beyond Hyperversal striking power and moves at Planck time. He is the most powerful Superman.

Skrivet av CARTMAN:

Ja där kan jag hålla med om att det är tillräckligt nytt och bra för en remaster o inte en remake.

Nostalgi säljer!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

@Freywiind: Om det inte är Cosmic Armor Superman "He is beyond multiversal and is a walking plot machine. He has beyond Hyperversal striking power and moves at Planck time. He is the most powerful Superman.

Han kanske platsar i top 10 pricis som prime superman, men nu pratar vi om den vanliga


signatur

I got an offer you cant refuse!

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kanske! Hur man än vrider och vänder på det blir det otroligt svårt.

Det jag vill göra är att vänta på Dragon ball Z: Kakarot, vilket kommer vara ett Dragon Ball-spel med en "Öppen värld". Då Dragon Ball-karaktärer är "lika op" som Superman tror jag att ett Superman-spel skulle kunna ta idéer från den titeln. Där kommer man bland anant kunna fiska, hjälpa karaktärer med små ting som att leverera mjölk eller hitta en person som försvunnit, och i samma veva ha strider som skulle kunna spränga hela planeten.

Skulle ju kunna gå att få in journalistdelen på något vis, där du efterforskar något scoop som Clark Kent. Lite som längre varianter av Batmans crime scene-grej i Arkham-spelen.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar