Red Dead 2-benchmarks (hur flyter spelet för dig?)

Medlem

Jag har funderat på att köpa RDR2 till helgen, men efter läsning om hur tungt det går på vissa maskiner så funderar jag på om burken jag har klarar spelet.

Speccs nedan:
Corsair CX600M, 600W PSU
MSI Z170A PC MATE, Socket-1151
Intel Core i7-6700 Skylake Processor
MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB
DDR4 16GB 3000 MHz (minns tyvärr inte märket)

Spelet kommer att köras på en 240GB SSD

Jag har för mig av tidigare läsning att burken jag har ska klara rekommenderad inställning.

Vad tror ni?

Medlem
Skrivet av shelter:

https://www.youtube.com/watch?v=elkCmDjasQk

PS4 Pro vs PC (Ultra)
Ingen jätteskillnad, man undrar ju vilka inställningar som motsvarar PS4 grafiken.

Jag tycker det är en väldigt stor skillnad på både skärpa och framrate. PC ser bra mkt bättre ut.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Av någon anledning så har spelet börja krascha för mig efter några minuters spelande. Fungerade jättebra igår och idag under morgonen fram tills nu. Det beror inte på just det uppdraget jag är på för det kraschar under benchmarken också.

Mmm mitt kraschade också under benchmarken, fick ställa ner överklockingen på CPU:n med 100Mhz, sen dess har det inte kraschat.

Gen
Medlem
Skrivet av nils45:

För deras launcher, så vitt jag vet, inte har en screenshot knapp. Däremot har spelet ett photomode, men jag har letat efter vart dom bilderna lägger sig nu i en kvart, tills jag gav upp.

Har knappen "Prt scn" försvunnit från folks tangentbord? Eller någon overlay som tar screenshot (tex MSI AB) eller tom nVidias egna verktyg via GFE.

Skrivet av Girre:

Jag har funderat på att köpa RDR2 till helgen, men efter läsning om hur tungt det går på vissa maskiner så funderar jag på om burken jag har klarar spelet.

Speccs nedan:
Corsair CX600M, 600W PSU
MSI Z170A PC MATE, Socket-1151
Intel Core i7-6700 Skylake Processor
MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB
DDR4 16GB 3000 MHz (minns tyvärr inte märket)

Spelet kommer att köras på en 240GB SSD

Jag har för mig av tidigare läsning att burken jag har ska klara rekommenderad inställning.

Vad tror ni?

Beror helt på hur kräsen du är med FPS och grafikinställningar, men visst kommer det att fungera.

Medlem
Skrivet av Gen:

Har knappen "Prt scn" försvunnit från folks tangentbord? Eller någon overlay som tar screenshot (tex MSI AB) eller tom nVidias egna verktyg via GFE.

Så vitt jag vet sparas inte screenshots med printscreen, om du inte vill pasta in det i paint. Att använda ett externt program för att ta screenshots, DRYGT. Nvidias GFE=DRYGT och värdelöst. Borde vara fängelse straff för dom som har GFE.

Medlem

@nils45: Shadowplay är ju underbart. Man behöver inte predicta plays, bara trycka på en knapp när man gjort något snyggt. wat u talking bout


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Gen
Medlem
Skrivet av nils45:

Så vitt jag vet sparas inte screenshots med printscreen, om du inte vill pasta in det i paint. Att använda ett externt program för att ta screenshots, DRYGT. Nvidias GFE=DRYGT och värdelöst. Borde vara fängelse straff för dom som har GFE.

Det var det jag menade, print screen och paste i paint Personligen kör jag ofta MSI Afterburner så det brukar bli screenshots därifrån.

Medlem

https://www.game-debate.com/news/27927/red-dead-redemption-2-...

LOW på Reflection Quality ger 20 mer FPS i mitt fall!

Medlem

Tack för den, nu vet jag vad jag kan pilla på utan att göra det helt i blindo.

Skägg.
10 Chambers

Swec har också gjort en grym benchmark om vilka inställningar som drar mycket prestanda.

https://www.sweclockers.com/test/28527-optimera-red-dead-rede...

Kenneth har också gjort en bra inställningsguide som jämförs med low settings i följande video.


signatur
Skägg.
10 Chambers

signatur
Gen
Medlem

Någon som lyckats köra spelet i 4K@60fps utan att behöva köra på Low?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gen:

Någon som lyckats köra spelet i 4K@60fps utan att behöva köra på Low?

Rätt övertygad om att dagens hårdvara inte riktigt pallar det. Om man inte kör samma inställningar som Xbox One X.


signatur
Medlem
Skrivet av Gen:

Någon som lyckats köra spelet i 4K@60fps utan att behöva köra på Low?

Klippet ovan kör med low/medium, med undantaget ULTRA på texturer, med 60fps@4k.

Medlem

i7 6700k, 16,gb, Geforce 1070 8gb kör efter swec guiden fast slagit på taa fxa eller vad det heter annars var det för grynigt sen har jag satt texturer till ultra och höjt lite till.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur mäter folk sina fps? Finns det nåt inbyggt verktyg i RDR2?

Medlem
Skrivet av ZerotheCat:

Hur mäter folk sina fps? Finns det nåt inbyggt verktyg i RDR2?

Nej. Andra program som tex. Geforce Bajs Experience.

Gen
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Rätt övertygad om att dagens hårdvara inte riktigt pallar det. Om man inte kör samma inställningar som Xbox One X.

Tråkigt för dem som faktiskt såg fram emot att köra spelet i den upplösningen - som mig tex. Avvaktar faktiskt ett köp.

Skrivet av nils45:

Klippet ovan kör med low/medium, med undantaget ULTRA på texturer, med 60fps@4k.

Usch, det är verkligen tragiskt.

Medlem

Test med en 600kr APU...

Yee haw everyone

Medlem
Skrivet av Gen:

Tråkigt för dem som faktiskt såg fram emot att köra spelet i den upplösningen - som mig tex. Avvaktar faktiskt ett köp.

Usch, det är verkligen tragiskt.

Du kanske ska kolla igenom Digital Foundrys video innan du helt dömmer ut prestandan.

Medlem

Gick igenom mina inställningar igår kväll igen efter att inte ha varit helt nöjd med hur jag fått till det.

Prövade swec-guiden som gav en bra grundnivå, drog upp skuggor till max, på med FXAA+MSAAx2, och drop upp geometry level of detail. Tyckte det blev bra mycket bättre flyt än vad jag hade tidigare och knappt märkbart sämre. Slog även på en låg nivå av sharpening via nvidias overlay som krispade till det lite ytterligare.

Headsup, använd inte TAA. Upplever du att spelet ser grötigt och utsmetat ut har det garanterat med TAA att göra. Ser katastrofalt ut med det på.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Gick igenom mina inställningar igår kväll igen efter att inte ha varit helt nöjd med hur jag fått till det.

Prövade swec-guiden som gav en bra grundnivå, drog upp skuggor till max, på med FXAA+MSAAx2, och drop upp geometry level of detail. Tyckte det blev bra mycket bättre flyt än vad jag hade tidigare och knappt märkbart sämre. Slog även på en låg nivå av sharpening via nvidias overlay som krispade till det lite ytterligare.

Headsup, använd inte TAA. Upplever du att spelet ser grötigt och utsmetat ut har det garanterat med TAA att göra. Ser katastrofalt ut med det på.

Jag kör med TAA av men du ska se vilken skillnad det är på träden med TAA på. Verkar som att dom har andra effekter som förlitar sig på TAA.

Medlem

@tjorb: Får kolla på det när jag kommer hem, men tycker träden allmänt ser lite sådär ut. Får sällan till någon bra skärpa på grenar och lövverk


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Inaktiv

Mitt flyter perfekt i 20min på höga inställningar sen kraschar det till desktop.

Medlem

TAA är bra i 4k, ju lägre upplösning desto suddigare. Det är tråkigt att spelet flimrar så mycket, väldigt obehaglig upplevelse, framförallt då MSAA eller Scaling halverar FPS:en, vilket behövs för att dämpa flimmer. Förutom krascher så är Stutter och en oregelbunden FPS det jobbigaste, framförallt när det börjar skjutas.

Medlem

Väntar på steam så kan folk beta testa under tiden och fixa allt dålig 😁😁👍👍

Gen
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Du kanske ska kolla igenom Digital Foundrys video innan du helt dömmer ut prestandan.

Kikat på den videon och även med deras specialinställningar så håller ett 2080Ti inte 60fps i St Denis (dock nära). Ska ge spelet en månad, har annat att lira under tiden.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Väntar på steam så kan folk beta testa under tiden och fixa allt dålig 😁😁👍👍

Inget fel med att vänta men du kommer få använda rockstar launchern på steam också.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gen:

Tråkigt för dem som faktiskt såg fram emot att köra spelet i den upplösningen - som mig tex. Avvaktar faktiskt ett köp.

Har du kikat på Swecs och Digital Foundrys genomgångar? Med rätt mix kanske du får bra bild kontra bildflöde.


signatur

hemligheten är tydligen att ställa det på low först .. sen öka långsamt alla inställningar och se hur det påverkar. Reglaget i settingsmenyn kan man bara glömma. Det är rena skiten. Skruvade ner det till lägsta sen ökade lite i taget på olika inställningar. Hållt på 5 timmar nu ungefär. Fått spelet att se väldigt bra ut samtidigt som det verkar ligga stabilt runt 60 överallt.
Enda problemet är fruktansvärd tearing .. trots att vsync är på.
Ingen tearing utan vsync konstigt nog, men då hackar allt istället.
Spelet låter mig inte använda nvidias adaptive vsync som brukar va bättre.. Undra varför dom blockerat det?.

Trodde först mitt grafikkort va kass och inte pallade det här. Men det är rockstars ruttna förinställningar med reglaget som sabbar för dom lata.. Undvik det som pesten. .

Väldigt nöjd med utseendet och prestanda på spelet nu i 1080p/native trots jag bara har ett 1660 ti. Detaljerat gräs och vatten verkar ställa till väldigt mkt skit däremot.. får fortfarande ha det ganska lågt..

Skriv svar