Larian tar "större risker än folk anar" med Baldur's Gate III

Robot
Larian tar "större risker än folk anar" med Baldur's Gate III
Medlem

Så länge det blir sensationellt så får dom vara hur kreativa dom vill.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Bra! Risker är bra, så länge de är villiga att erkänna när en av deras risker inte är värda att fortsätta arbeta vidare på ifall det visar sig inte vara kul helt enkelt.

Medlem

Hoppas att de lyckas hålla reglerna nära originalet. Min favorit är fortfarande Temple of Elemental Evil från Troika som i stort sätt var en D&D 3.5e simulator med allting intakt. Underbart spel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Kommer bli grymt. Använder dom inte typ D&D reglerna i divinty oxå?

Medlem
Skrivet av robbis:

Kommer bli grymt. Använder dom inte typ D&D reglerna i divinty oxå?

Nej, Divinity systemet var baserat på action-points istället för actions men det var ju turn-based fantasy så likheter finns ju.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Så länge det inte är turbaserat så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Så länge det inte är turbaserat så är jag nöjd.

Jag säger tvärt om.

Medlem
Skrivet av Olidion:

Jag säger tvärt om.

Jag håller med, så länge som det är d&d 5e med turnbaserad strid så kommer det bli ett fantastiskt spel. Larian är rätt för baldurs gate

Medlem
Skrivet av Gromnir:

Jag håller med, så länge som det är d&d 5e med turnbaserad strid så kommer det bli ett fantastiskt spel. Larian är rätt för baldurs gate

Frågan är om de inte kommer försöka göra som Obsidian gjorde med pillars of eternity, och utvecklar två lägen.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Hoppas att de lyckas hålla reglerna nära originalet. Min favorit är fortfarande Temple of Elemental Evil från Troika som i stort sätt var en D&D 3.5e simulator med allting intakt. Underbart spel.

Utdrag från Wikipedia
""
The game will be based on the 5th edition of the D&D ruleset, though will include tweaks and modifications that Larian found necessary in translating into a video game. For example, the combat system is expected to be weighed more in favor of the player than in the tabletop version, as to make the game more enjoyable

""

Medlem

Jag är orolig. Jag vill att reglerna ska kännas strikta, djupa, oförlåtande, krångliga, med historiens allvarliga vingslag vilande över sig. Inte något barngrejs.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Jag är orolig. Jag vill att reglerna ska kännas strikta, djupa, oförlåtande, krångliga, med historiens allvarliga vingslag vilande över sig. Inte något barngrejs.

Men 5e är inte särskilt krångligt eller strikta regler, men vi hoppas på att man kan välja svårighetsgrad på spelet, så att man måste tänka sig för hela tiden

Medlem
Skrivet av Gromnir:

Jag håller med, så länge som det är d&d 5e med turnbaserad strid så kommer det bli ett fantastiskt spel. Larian är rätt för baldurs gate

5h edition är den där hemska där alla raser kan vara alla klasser. Typ High Elf Necromancer, Orc monk, Goblin paladin, etc, etc.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

5h edition är den där hemska där alla raser kan vara alla klasser. Typ High Elf Necromancer, Orc monk, Goblin paladin, etc, etc.

Om jag skall vara ärlig så tror jag att de tog bort ras-restriktioner redan i 3.0


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

@Ravenknight: Nja, om jag minns rätt så 3.5 hade rasrestriktioner.
Men om de inte finns, Hobbit Barbarian! Orc Paladin! BECAUSE, LOGIC~


signatur

I drank what?

Skribent

Att göra Baldurs Gate 3 är lite som att börja med Half-Life 3, många kommer ha så sjukt hög förväntningar att det aldrig kan uppnås. Som om något är ju bara att ta sig an projektet en hög risk.

Med det sagt, så är Larian en av två studior som kan göra detta bra. Obsidian är den andra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Gromnir:

Men 5e är inte särskilt krångligt eller strikta regler, men vi hoppas på att man kan välja svårighetsgrad på spelet, så att man måste tänka sig för hela tiden

Jo redan det att det är 5:e är oroväckande, men det är ju inte mycket att göra åt saken då det är det "som gäller".

Medlem
Det lär vara mer sällsynt men klart du kan ha udda rascombos
Skrivet av Mirage:

@Ravenknight: Nja, om jag minns rätt så 3.5 hade rasrestriktioner.
Men om de inte finns, Hobbit Barbarian! Orc Paladin! BECAUSE, LOGIC~

Vad är det som hindrar en klan med halflings som stryker omkring på tundran? Eller att i en enorm fantasy stad med miljon+ innevånare så finns det tempel till krigsgudar där orker är med.

Och inget säger ju att man MÅSTE ha fullolate som Paladin. Kan se en ork med tvåhandsyxa och medium armour som vandrar land och rike runt, men kanske mindre lawful good skydda bönder och mer neutral och bevisa sin styrka för sin gud.

Medlem

Inb4 "Sålänge de inte lägger till mikrotransaktioner sååå".

Ser fram emot BG3 som fasen och att Larian gör spelet har hypat upp det för mig ännu mer.
Älskar deras DOS2 så har höga förhoppningar på detta!

1
Skriv svar