Red Dead 2 på pc - ett mästerverk värt att fortsätta vänta på

Robot
Red Dead 2 på pc - ett mästerverk värt att fortsätta vänta på
Medlem

Hoppas på att de flesta game breaking buggarna är fixade innan steam releasen.
Annars blir jag ledsen

*Thanks for alpha testing*


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: Kommer inte steam-releasen bara öppna rockstar launchern?

Medlem

Fortfarande en ren kopia från konsol och även kontrollerna, horribelt dåligt förstörde hela min spel upplevelse. Som någon sa på nätet man behöver 3 armar för att lira det här med tangentbord och mus. Så jag rekommenderar game-pad (x-box kontroll)

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Fortfarande en ren kopia från konsol och även kontrollerna, horribelt dåligt förstörde hela min spel upplevelse. Som någon sa på nätet man behöver 3 armar för att lira det här med tangentbord och mus. Så jag rekommenderar game-pad (x-box kontroll)

Väntar på att moddarna ska fixa kontrollerna samt vänta till julrean möjligen då spelet säkert fått några fler patchar och optimeringar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av sarlucic:

@Godofcheese: Kommer inte steam-releasen bara öppna rockstar launchern?

Kommer fortfarande att laddas ner via steams servrar.
Men ja, du kommer behöva ha rockstars launcher / API installerat på något vänster, precis som med uplay på steam


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Fortfarande en ren kopia från konsol...

Hade du förväntat dig att de skulle göra om hela spelet?

Redaktör
Skrivet av magma:

Väntar på att moddarna ska fixa kontrollerna samt vänta till julrean möjligen då spelet säkert fått några fler patchar och optimeringar.

Man kan ju configga kontrollerna, men frågan är hur mycket bättre det kan bli. Problemet är ju att det är så många kommandon att hålla reda på. Gamepad känns enklare nu, men det tog ju ett tag att lära sig där också.

Men att rida med tangentbord och ha vyn på musen är ett stark skäl att låta paden vila.


signatur
Medlem

Var extremt nära på att köpa det direkt nu på release men bestämde mig till slut att stå ut ett tag till och köpa steam versionen. Efter att ha läst alla problem så känns inte väntan riktigt lika jobbig!

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Fortfarande en ren kopia från konsol och även kontrollerna, horribelt dåligt förstörde hela min spel upplevelse. Som någon sa på nätet man behöver 3 armar för att lira det här med tangentbord och mus. Så jag rekommenderar game-pad (x-box kontroll)

Vad pratar du för dynga?
du har inte sett att man kan mappa om och göra inställningar?

spelar med mus och tangentbord utan problem och trodde själv att jag skulle välja gamepad före.
Men jag har inte rört gamepaden mer än bara testat lite och eftersom jag än så länge bara spelat framför skärmen, när jag kör på projektorn blir det gamepad.

själv väljer jag endat FPS-läge då det är stor strid mot flera och man vill röra sig mellan olika covers är verkligen skillnad, man behöver verkligen inte använda dead-eye på samma sätt när man kör med mus+tangentbord

Sen till alla som väntar på att köpa, ni gör det bra som håller er, det är en alpha testing nu i början


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Tänkte spara det här till julledigheten. Först beta av pliktskyldiga släktbesök och festa till det med kompisar från hemtrakten sedan stänga in sig, sätta telefonen på ljudlöst och nöta

Medlem
Skrivet av LinkXLank:

Hade du förväntat dig att de skulle göra om hela spelet?

Han syftar nog som sagt mest på kontrollerna. Det har trots allt gått ett år sedan release.

Laddar ner spelet nu så har inte hunnit testa själv. Har ju en Xbox One kontroll som ligger och dammar så det är ju inte hela världen för mig iaf.

Medlem

Red omkring när en kvinna i nöd ropade på hjälp. Enligt hennes utsaga hade kvinnans egen häst snavat och dött varpå hon nu begärde att få lift på de bakre delarna av min egen polle. Eftersom jag är en gentleman gick det naturligtvis bra för min del. Nu har Rockstar dock beslutat att knappen för att strypa någon ska vara samma knapp för att bestiga hästen, ett faktum kvinnan fick bekanta sig med tyvärr.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Tips för er som redan köpt det är sweclockers artikel hur man optimerar Red Dead Redemption 2:
https://www.sweclockers.com/test/28527-optimera-red-dead-rede...

De verkar ha struntat fullständigt i att optimera för allt under 6 trådar.

Dvs en nästan 9 år gammal i7-2600k fungerar bättre än en i5-7600k xD. Även sett moderna i5:or med 6C/6T kan få bekymmer i spelet med sin frametime och även 9700k har också något lustigt bekymmer som verkar ha med spelmotorn att göra...

(~6:30)

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Man kan ju configga kontrollerna, men frågan är hur mycket bättre det kan bli. Problemet är ju att det är så många kommandon att hålla reda på. Gamepad känns enklare nu, men det tog ju ett tag att lära sig där också.

Men att rida med tangentbord och ha vyn på musen är ett stark skäl att låta paden vila.

Skulle vara kul att prova med xbox-dosan (har bara provat med DS4 på ps4 pro).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Redaktör
Skrivet av magma:

Skulle vara kul att prova med xbox-dosan (har bara provat med DS4 på ps4 pro).

De funkar i stora drag likadant, så det handlar om vilken gamepad man gillar bäst. Xbox Elite är ju verkligen inte dum.


signatur
Medlem
Skrivet av redruM:

Red omkring när en kvinna i nöd ropade på hjälp. Enligt hennes utsaga hade kvinnans egen häst snavat och dött varpå hon nu begärde att få lift på de bakre delarna av min egen polle. Eftersom jag är en gentleman gick det naturligtvis bra för min del. Nu har Rockstar dock beslutat att knappen för att strypa någon ska vara samma knapp för att bestiga hästen, ett faktum kvinnan fick bekanta sig med tyvärr.

Går att förklara genom multipla personligheter, den gode, den onde, den fule, du spelar allihop samtidigt =D

Medlem
Skrivet av Sapiens:

De verkar ha struntat fullständigt i att optimera för allt under 6 trådar.

Dvs en nästan 9 år gammal i7-2600k fungerar bättre än en i5-7600k xD. Även sett moderna i5:or med 6C/6T kan få bekymmer i spelet med sin frametime och även 9700k har också något lustigt bekymmer som verkar ha med spelmotorn att göra...

Sitter med en i5-7600k själv och den funkar perfekt för absolut alla spel förutom RDR2. Gör en verkligen cynisk när Rockstar, ett företag med alla resurser i världen och flera PC portar under deras bälte inte verkar bry sig. Det flyter på relativt bra för min del, men alla fixar och låga grafikinställningar pga dålig optimering får mig att inte vilja spela. Hjälper heller inte att spelet är tråkigt som fan hittills

Farornas Konung

Köpte tyvärr detta för tidigt. Helt klart inte optimerat än, efter att ha spelat i 103 min lyckas jag inte ens att starta spelet igen..
Man får väl vänta antar jag.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hellspites:

Fortfarande en ren kopia från konsol och även kontrollerna, horribelt dåligt förstörde hela min spel upplevelse. Som någon sa på nätet man behöver 3 armar för att lira det här med tangentbord och mus. Så jag rekommenderar game-pad (x-box kontroll)

Kontrollerna med tangentbord & mus funkar utmärkt för mig...

Medlem

Löste problemet med att spelet frös till då och då, gick från en i5-4690k till en i9-9900k blev lite skillnad kan man säga 😁

Medlem
Medlem

Själv klart så tycker ni att kontrollerna är bra! Ni som är vana med att lira spel som är direkt konsol anpassat, håll in högra muss knapp för att öppna en meny för att sedan trycka på R för att kunna prata med någon. Håll in en annan knapp för att få fram ytligare en menu som gör så att kan hyta med nävarna och spotta på backen. Rockstar i sitt esse hur ska kunna få ut så mkt så möjligt ifrån en kontroll med 8 knappar, jo, varför inte göra om varje knapp till dubbla kommandon för att utföra visa saker i ett spel. Sorry, men nae tack.. inget för mig! Tog ju typ 2min innan jag kom på att jag skulle använda arrow tangenterna för att välja gubbe och sen tog det ju en stund innan jag listade ut hur man pratade med folk i spelet. 1år hade det på sig porta ett spel då kunde dom ju kunnat lagt lite mer krut på pc kontrollerna. Men icke, jag går tillbaks till souls gamen igen. Adjöken

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hellspites:

Själv klart så tycker ni att kontrollerna är bra! Ni som är vana med att lira spel som är direkt konsol anpassat, håll in högra muss knapp för att öppna en meny för att sedan trycka på R för att kunna prata med någon. Håll in en annan knapp för att få fram ytligare en menu som gör så att kan hyta med nävarna och spotta på backen. Rockstar i sitt esse hur ska kunna få ut så mkt så möjligt ifrån en kontroll med 8 knappar, jo, varför inte göra om varje knapp till dubbla kommandon för att utföra visa saker i ett spel. Sorry, men nae tack.. inget för mig! Tog ju typ 2min innan jag kom på att jag skulle använda arrow tangenterna för att välja gubbe och sen tog det ju en stund innan jag listade ut hur man pratade med folk i spelet. 1år hade det på sig porta ett spel då kunde dom ju kunnat lagt lite mer krut på pc kontrollerna. Men icke, jag går tillbaks till souls gamen igen. Adjöken

Det måste ju gå att binda om?

Alternativt: Spela med en handkontroll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det måste ju gå att binda om?

Alternativt: Spela med en handkontroll.

Exakt det var därför jag sa att jag rekomenderar att ni använder en kontroll för att lira det här spelet. Anledningen att jag har lämnat tillbaka spelet är just kontrollerna hypen för spelet sten dog.
Inte bara jag som är trött på dåliga portar och performance issuse bland AAA Company. ^^

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Själv klart så tycker ni att kontrollerna är bra! Ni som är vana med att lira spel som är direkt konsol anpassat, håll in högra muss knapp för att öppna en meny för att sedan trycka på R för att kunna prata med någon. Håll in en annan knapp för att få fram ytligare en menu som gör så att kan hyta med nävarna och spotta på backen. Rockstar i sitt esse hur ska kunna få ut så mkt så möjligt ifrån en kontroll med 8 knappar, jo, varför inte göra om varje knapp till dubbla kommandon för att utföra visa saker i ett spel. Sorry, men nae tack.. inget för mig! Tog ju typ 2min innan jag kom på att jag skulle använda arrow tangenterna för att välja gubbe och sen tog det ju en stund innan jag listade ut hur man pratade med folk i spelet. 1år hade det på sig porta ett spel då kunde dom ju kunnat lagt lite mer krut på pc kontrollerna. Men icke, jag går tillbaks till souls gamen igen. Adjöken

Kontrollerna är hemska. Det är som att de gjort kontroller för en flygsimulator till en survival shooter, massor av olika funktioner på helt olika och ofta ologiska kontroller för saker som man antagligen aldrig kommer göra igen.

Tror de behöver uppdatera RAGE motorn också, den visar upp en del brister i grafiken. Det är snyggt, men svinsnyggt? Nja, knappast. Borde vara betydligt snyggare med tanke på vad det kostar GPU mässigt. Mest överhypade spelet på PC i år tycker jag. Får se hur länge jag orkar spela, funderar redan på vad man borde lagt pengarna på istället.

Medlem

Satan vilken gnälltråd.

Spela och var nöjd.

Medlem

Jag är glad att jag inte råkat ut för nämnda buggar (än så länge).

Jag hade förladdat och det dekrypterades på ca 20 minuter på SSD. Sen ladda launchern ner en 3gb patch vilket gick snabbt.

När allt var klart så kunde jag starta spelet utan problem, har stött på 2 physics buggar men inget gamebreaking.

Har spelat ca 20 timmar och knappt kommit någonstans, är för härligt att sakta gallopera in till en liten stad, tända en premium ciggaret och ställa hästen hos stallmästaren. Därefter gå in på saloon och äta lammrätt och skölja ner det med några shots whiskey och sedan ta ett härligt bad på hotellet där en kvinna skrubar dig rent för extra 50 cent.

Ahhhh, härlig western simulation.


signatur

Ordo Ab Chao

KoP
Medlem

Borde ha jämfört Xbox One X versionen med PC verren. Snackar vi konsol versioner så är det ju på One X som spelet skiner mest. 😄

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KoP:

Borde ha jämfört Xbox One X versionen med PC verren. Snackar vi konsol versioner så är det ju på One X som spelet skiner mest. 😄

Vi tänkte det först, men hittade inte skivan när vi skulle dra igång One X:en. Försökte köpa det digitalt men då hårdlåste Amex mitt jobbkort. En annan aspekt är ju att de flesta har kört det på Playstation då det en klar majoritet har det som sin konsolplattform.


signatur
12
Skriv svar