Modscenen har vaknat, omfamnar Red Dead 2 till PC

Robot
Modscenen har vaknat, omfamnar Red Dead 2 till PC

Moddar rullar in som det ska, det går bra nu. Men hur blir det med online-delen?

#moddar, #red-dead-redemtion-2, #redm


Medlem

ovan video ser väldigt bra, den nedre ser ju också bra ut, men antingen är det min jobbdator eller så ser det ut som snubben spelar med typ 10 i framerate för att få den grafiken.

Medlem

Kan reshades ge mer FPS? Eller bara fritera datorn som alla andra grafikmoddar?

Inaktiv

Så RT gör spelet 15% ljusare och får en mer grön/gul-aktig hinna?

Medlem

Ser fram emot en MOD like "Family friendly" modden till GTA V då!

Grabben har ju susat runt i bilar i vad som förmodligen är det bästa alternativet till stadskörning av bilar sedan Midtown Madness utan att kunna mörda, krascha o annat otyg.

Snart kan förhoppningsvis dottern rida runt på allsköns hästar utan att behöva bry sig om allt som inte är barnanpassat. För antalet ridsimulatorer är ju ännu mer begränsat! Och Star stable har ju inte fult lika häftiga hästar

Medlem

Väntar på FOV mod för firstperson. Alldeles för låg FOV även på max i spelet!

eld
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Så RT gör spelet 15% ljusare och får en mer grön/gul-aktig hinna?

Det gör raytracing på en redan ordentligt ljussatt scen, det blir kaka på kaka.

Medlem

*choo choo*


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Grafiska moddar är ju inget att ha i 99 fall av 100... Minst... Och oftast handlar det om rätt gräsligt applicerad och prestandamässigt kostsam post-processing... Som antagligen kommer sabba din install också -.-


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Grafiska moddar är ju inget att ha i 99 fall av 100... Minst... Och oftast handlar det om rätt gräsligt applicerad och prestandamässigt kostsam post-processing... Som antagligen kommer sabba din install också -.-

Precis endast intressant med moddar som ändrar nått än bara just det visuella.
om man nu inte lyckas göra nåt under att det ser redigt snyggt ut men mindre prestandakrävande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur fän får folk reshade att inte krascha just nu?

Fullt med klagomål på forumet.

Vill ha min fake HDR för att få bort gamma liknande effekten.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Nästan alla reshade ser ju alltid dåliga ut och riktigt jobbiga att spela med i längden. Lite som om vissa precis har lärt sig dra i reglage i photoshop Realism och spelbarhet är viktigare än att det ska se "coolt" ut och ha en filmisk look enligt mig.

Medlem
Skrivet av McNord:

Nästan alla reshade ser ju alltid dåliga ut och riktigt jobbiga att spela med i längden. Lite som om vissa precis har lärt sig dra i reglage i photoshop Realism och spelbarhet är viktigare än att det ska se "coolt" ut och ha en filmisk look enligt mig.

Därför gör jag alltid min egen profil som är vad jag kallar lite.

Jag använder till RDR2 bl.a lumasharpen som gör pixlar lite skarpare, perfekt att använda med TAA.

FakeHDR för att ge mer kontrast till färger, vilket tar bort den gamma effekt som finns i spelet.

Samt Clarity för att skapa mer klarhet som också hjälper till vid TAA.

Det som är nice med ReShade är att du kan göra din egen profil, du har rätt i att andra profiler oftast ser skit ut.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Jag vill

ha en mod som gör att jag kan spela som arthur i slutet av spelet.

Medlem

Hälften av modarna är väl 'ultra graphics'-mods där de drar upp kontrast, bloom och färger i taket Minns ju hur det var med Crysis när folk confade fram "supergrafik", och bevisade för världen att vissa människor har levt hela sitt liv utan att sätta en fot i naturen.

Medlem

Längtar tills det kommer en mod som gör det lite mer värt att spela poker i spelet. De små beloppen som man kan spela för och vinna gör det inte värt tiden.
Mer lagom hade varit 5 dollar som lägsta insats istället för 2.50, sedan 20 dollar och sedan 50 dollar.

1
Skriv svar