Pokémon: Sword vs Shield

Medlem
Pokémon: Sword vs Shield

Hej!

Funderar på att skaffa nästa generation av pokemon, då man numera har ett Switch. Men vilken ska man satsa på?

Har både läst/kollat på videos på vad de större skillnaderna är mellan spelen.

Ska ni skaffa det?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Moderator | Testpilot
Skrivet av DitroX:

Hej!

Funderar på att skaffa nästa generation av pokemon, då man numera har ett Switch. Men vilken ska man satsa på?

Har både läst/kollat på videos på vad de större skillnaderna är mellan spelen.

Ska ni skaffa det?

I vanlig ordning är det ingen större skillnad mellan spelen. Det är bara olika Pokemon man kan fånga i båda. Tveksamt om det är 100% bekräftat vilka som är låsta till vardera version, men det kan du försöka kolla upp. Finns det någon Pokemon i ena versionen du vill ha som inte finns i den version du köper går det alltid att byta med en främling eller kompis så du kan få använda den.

Själv ska jag köpa Sword, just för att denna Pokemon har en utveckling, som jag förstått, bara går att få tag på i Sword (kan vara för att Farfetch´d bara finns i Sword).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

I vanlig ordning är det ingen större skillnad mellan spelen. Det är bara olika Pokemon man kan fånga i båda. Tveksamt om det är 100% bekräftat vilka som är låsta till vardera version, men det kan du försöka kolla upp. Finns det någon Pokemon i ena versionen du vill ha som inte finns i den version du köper går det alltid att byta med en främling eller kompis så du kan få använda den.

Själv ska jag köpa Sword, just för att denna Pokemon har en utveckling, som jag förstått, bara går att få tag på i Sword (kan vara för att Farfetch´d bara finns i Sword).
https://assets.pokemon.com/assets/cms2/img/pokedex/full/083.p...

https://cdn.bulbagarden.net/upload/thumb/0/0e/Sirfetch%27d.pn...

Har också köpt Sword (och laddat ner det) men mest för att fånga den legendariska hunden på omslaget och döpa den till Sif (alla Souls-fans fattar grejen).

Inte spelat Pokémon sedan GBA-eran. Sjukt pepp på att sätta tänderna i det. Så pass pepp att jag eventuellt lägger RDR2 på hyllan tills jag är klar med P-mon.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vamp:

Har också köpt Sword (och laddat ner det) men mest för att fånga den legendariska hunden på omslaget och döpa den till Sif (alla Souls-fans fattar grejen).

Inte spelat Pokémon sedan GBA-eran. Sjukt pepp på att sätta tänderna i det. Så pass pepp att jag eventuellt lägger RDR2 på hyllan tills jag är klar med P-mon.

Ja jo det är ju givetvis en skillnad också, men var inte på det spåret att skillnaden i stort bara är att man kan fånga lite olika Pokemon.

Kul! Är själv taggad på online-delen med raids och liknande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Förköpte båda versionerna så man får ta del av alla versionexklusiva Pokémon. Blir häftigt att spela ett PKMN Main Core RPG på 4K-TV för första gången på 20 år! (emulatorer räknas ej)

Jag hade bokat Sword men har bestämt mig för att avboka det, blir Star Wars nästa fredag i stället.

Jag kolla upp läckorna då det inte gör så mycket för mig få det spoilat. Och jag pallar inte designen på gen 8. Det är naturligtvis ett töntigt resonemang men i slutändan, men adderat med allting annat, så har inte intresse nog av att plocka upp det på release.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Moderator | Testpilot

En sak jag glömde: Gymmen kommer vara olika. Det är väl inget man köper en viss version för, men kan vara värt att nämna ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Vi löser det på så sätt att jag får Sword och sambon får Shields.

Jag är dock lite avis då jag vill ha larvitar, som bara finns i shield. Men sambon får helt enkelt bara skicka över en så snabbt som det går!

Om du har hört att några Pokémon som du vill ha bara kommer till en version, köp den versionen 🙂


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

En sak jag glömde: Gymmen kommer vara olika. Det är väl inget man köper en viss version för, men kan vara värt att nämna ändå.

Åh fan, versionexklusiva gym? Nu måste jag sluta läsa här. Har undvikit spoilers enormt bra för dessa kommande spel, men hörde nått om "18 gym" vilket kanske förklaras av detta.

Moderator | Testpilot
Skrivet av AplAy:

Åh fan, versionexklusiva gym? Nu måste jag sluta läsa här. Har undvikit spoilers enormt bra för dessa kommande spel, men hörde nått om "18 gym" vilket kanske förklaras av detta.

Ska sägas att vi inte riktigt vet exakt hur det kommer fungera. Det verkar ha något att göra med minor och major leagues, vad det nu kommer innebära.

Men ja, ska inte säga något mer!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar