Den stora Death Stranding-tråden

Medlem

Vill så gärna tycka om det. Men det ser så jävla repetativt och tråkigt ut. Och då har jag inga problem med långsamma spel eller knasiga berättelser. Men själva gameplayet ser bara trist ut.

Medlem

Hoppas Andy Gilleand (https://www.youtube.com/user/morphinapg) ger sig på att göra en spel-film av detta. För jag skulle aldrig klara av att spela det själv, ser inte roligt ut.

Medlem
Skrivet av Lowaim:

Väldigt sugen på spelet trots att det verkar få väldigt blandade recensioner, men frågan är ju om det är värt att vänta på PC släpp eller om PS4 versionen rullar på tillräckligt bra så att det är värt att köpa på konsol?

Tror det finns lite information att hämta från DF där.

Medlem

Har sett cutscenes och gameplay from Youtube nu och herregud måste jag säga, dialogerna och utförandet av dessa är hemska (Kan nog bero på att voice-actorna inte hade någon aning vad de egentligen pratade om och hur de skulle agera) och gameplayet är ju det tråkigaste som existerat.
Sen för folk som inte har något emot att bli spoilade kan man ju bara titta på sista bossfighten, det finna inte en chans man kan skydda att ha gett detta spel 10/10 för någon annan orsak än Kojima bonus och hans fanatiska fanbase.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av mobmoben:

Har sett cutscenes och gameplay from Youtube nu och herregud måste jag säga, dialogerna och utförandet av dessa är hemska (Kan nog bero på att voice-actorna inte hade någon aning vad de egentligen pratade om och hur de skulle agera) och gameplayet är ju det tråkigaste som existerat.
Sen för folk som inte har något emot att bli spoilade kan man ju bara titta på sista bossfighten, det finna inte en chans man kan skydda att ha gett detta spel 10/10 för någon annan orsak än Kojima bonus och hans fanatiska fanbase.

Sicken tur att jag gav det 5/5 då.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Har sett cutscenes och gameplay from Youtube nu och herregud måste jag säga, dialogerna och utförandet av dessa är hemska (Kan nog bero på att voice-actorna inte hade någon aning vad de egentligen pratade om och hur de skulle agera) och gameplayet är ju det tråkigaste som existerat.
Sen för folk som inte har något emot att bli spoilade kan man ju bara titta på sista bossfighten, det finna inte en chans man kan skydda att ha gett detta spel 10/10 för någon annan orsak än Kojima bonus och hans fanatiska fanbase.

Hur långt in i spelet har du kommit? Jag är kluven om det är värt att köpa eller inte. Tanke på att du tycker gameplayet är det tråkigaste som existerar. Eller misstar jag mig nu, du har inte spelat det utan bara tittat på youtube och dömer ut något utan att testat det.

Medlem
Skrivet av Atreyu:

Hur långt in i spelet har du kommit? Jag är kluven om det är värt att köpa eller inte. Tanke på att du tycker gameplayet är det tråkigaste som existerar. Eller misstar jag mig nu, du har inte spelat det utan bara tittat på youtube och dömer ut något utan att testat det.

Jag tror att det räcker att titta på youtube att se döma gameplay utav ett pizzabud spel. springa från punkt A och B, och i några få tillfällen knuffa iväg någon som kommer mot mig eller att

Kasta bajs och kiss på monster

Det är ju lite som att säga att jag är tvungen att spela Amnesia för att få en förståelse utav hur gameplayet är.

Medlem

@Gustav Höglund: Hur var det, du hade inte spelat några Kojima-spel innan? Eller hörde jag fel?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av sarlucic:

@gh0glund: Hur var det, du hade inte spelat några Kojima-spel innan? Eller hörde jag fel?

Korrekt. Death Stranding är den första titeln från Kojima som jag suttit ned och spelat.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

@Gustav Höglund: Klassisk Kojima-kultmedlem med andra ord!!!!

Medlem

Såg detta också, men är personligen inte orolig eftersom spelet verkar vara en vattendelare. Antingen älskar man det, eller så hatar man det. Massvis av 10:or i kombination med massvis av 0:or ger ju ett mittenbetyg i snitt. Ha också med i beräkningen generationen gamers som inte vet annat än COD, Fortnite, AC spelen, och därmed inte är i stånd att uppskatta spel med långsammare tempo. För oss andra, oldschool gamers ger spelet troligen en betydligt högre upplevelse! Vill inte riskera fler spoilers, men från vad jag sett på tuben är det extremt mycket cutscenes, så gillar man inte det kanske man ska tänka mer än en gång innan man rusar och köper spelet. Kanske Gurra kan svara på förhållandet mellan actual gameplay och cutscenes?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Jag tror att det räcker att titta på youtube att se döma gameplay utav ett pizzabud spel...Det är ju lite som att säga att jag är tvungen att spela Amnesia för att få en förståelse utav hur gameplayet är.

Vad är det för tröttsamma ekon av tidigare klagosång jag hör? Du har tydligt bildat en uppfattning om att spelet inte är för dig, fine, låt det vara så. Men denna tröttsamma maskin om Kojimafanboys hit och dit, spelpressen är såld, illuminati ser allt måste få ett slut. Recensioner är subjektiva berättelser om upplevelser av spelet och folk verkar gilla resan spelet bjuder in till. Gött för dem. Du tror dig inte gilla det, gött för dig.

Testpilot

Har nu spelat två-tre timmar och vilket spel. Det drar verkligen in en på ett speciellt sätt glömde till och med av veckans FF vilket är ett bra betyg!

Medlem
Skrivet av Yaarr!:

Vad är det för tröttsamma ekon av tidigare klagosång jag hör? Du har tydligt bildat en uppfattning om att spelet inte är för dig, fine, låt det vara så. Men denna tröttsamma maskin om Kojimafanboys hit och dit, spelpressen är såld, illuminati ser allt måste få ett slut. Recensioner är subjektiva berättelser om upplevelser av spelet och folk verkar gilla resan spelet bjuder in till. Gött för dem. Du tror dig inte gilla det, gött för dig.

Men lite kul är det väl ändå att spelet verkar vara mera uppskattat av recensenter än "vanligt" folk om man tittar på Metacritic 83 vs 6,1 just nu.

Ett spel för den sofistikerade eliten som förstår och uppskattar spel som konst till skillnad från pöbeln som bara vill ha skoj.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Men lite kul är det väl ändå att spelet verkar vara mera uppskattat av recensenter än "vanligt" folk om man tittar på Metacritic 83 vs 6,1 just nu.

Ett spel för den sofistikerade eliten som förstår och uppskattar spel som konst till skillnad från pöbeln som bara vill ha skoj.

Det är sant, vi vanliga folk lider ju utav ADHD och kan inte uppskatta detta genialiska spel! Självklart är det bara att vi är avundsjuka eller något då vi har stake nog att peka ut Kejsarens nya kläder att detta spel faktiskt nog inte är något genialiskt spel. Detta är ju ett konstverk i sig och därför kan man inte kritisera det som alla andra spel!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av devilrat:

Kanske Gurra kan svara på förhållandet mellan actual gameplay och cutscenes?

Det går i skov! Början och slutet är båda sprängfyllda med mellansekvenser, men däremellan är det mestadels oavbrutet spelande. Du behöver alltså inte vara orolig för att det ska vara tio minuter gameplay, en halvtimme film, tio minuter gameplay.. och så vidare.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Men lite kul är det väl ändå att spelet verkar vara mera uppskattat av recensenter än "vanligt" folk om man tittar på Metacritic 83 vs 6,1 just nu.

Ett spel för den sofistikerade eliten som förstår och uppskattar spel som konst till skillnad från pöbeln som bara vill ha skoj.

Hur många av dessa "vanliga" människor har hunnit spela spelet från start till mål på den lilla tid spelet varit tillgängligt för allmänheten? Och således haft en god faktagrund till sitt betyg?

Medlem
Skrivet av Yaarr!:

Hur många av dessa "vanliga" människor har hunnit spela spelet från start till mål på den lilla tid spelet varit tillgängligt för allmänheten? Och således haft en god faktagrund till sitt betyg?

jag tror de flesta "vanliga" människor skulle bli mer besvikna om de va tvungna att bevittna slutet av detta spelet, det är den sista fighten samt de 2 timmar av cutscenes. Tror faktiskt det va längesedan jag sett något sådant dåligt.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Det går i skov! Början och slutet är båda sprängfyllda med mellansekvenser, men däremellan är det mestadels oavbrutet spelande. Du behöver alltså inte vara orolig för att det ska vara tio minuter gameplay, en halvtimme film, tio minuter gameplay.. och så vidare.

Metal Gear solid 4 som hade nån sekvens cutscenes på 60min eller vad det mer?
Sånt är det väll inte?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Det går i skov! Början och slutet är båda sprängfyllda med mellansekvenser, men däremellan är det mestadels oavbrutet spelande. Du behöver alltså inte vara orolig för att det ska vara tio minuter gameplay, en halvtimme film, tio minuter gameplay.. och så vidare.

Tack Gurra! Låter underbart, ska snart iväg och inhandla spelet

Medlem

Ja, jag är glad att jag är en av de få som verkligen gillar detta spel skarpt! Synd om alla andra...🤪

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Molotov:

Metal Gear solid 4 som hade nån sekvens cutscenes på 60min eller vad det mer?
Sånt är det väll inte?

Jag klockade aldrig några tider, men på slutet blir det ganska (rejält) långa sekvenser. Då känns det dock mest som en belöning snarare än ett avbrott från spelandet.

Lite kryptiskt svar, men jag varken kan eller vill spoila något.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Jag klockade aldrig några tider, men på slutet blir det ganska (rejält) långa sekvenser. Då känns det dock mest som en belöning snarare än ett avbrott från spelandet.

Lite kryptiskt svar, men jag varken kan eller vill spoila något.

Ok, kan man "Pausa" i sekvenserna utan att avbryta?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mitt fysiska exemplar kommer troligen på måndag. Vad jag sett är Death Stranding precis vad branchen behöver. Nånting annat än repetetiv och hjärndöd fps, lite nytänk. Ska bli sjukt spännande 🙂

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok, kan man "Pausa" i sekvenserna utan att avbryta?

Pausa verkar funka!

Det lilla jag hunnit verkar vara en helt magisk berättelse. Detta blir kul att utforska vidare under kvällen


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av RachelW:

Mitt fysiska exemplar kommer troligen på måndag. Vad jag sett är Death Stranding precis vad branchen behöver. Nånting annat än repetetiv och hjärndöd fps, lite nytänk. Ska bli sjukt spännande 🙂

Kan jag fråga vad som exakt är nytänkt? Och söker du något som inte är repetetiv så är verkligen Death Stranding ingenting du borde se fram emot.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Kan jag fråga vad som exakt är nytänkt? Och söker du något som inte är repetetiv så är verkligen Death Stranding ingenting du borde se fram emot.

Inte spelat så länge men det verkar vara en grym berättelse, kul med något annat än springa runt och skjuta allt som finns.

"Kan jag fråga vad som exakt är ditt" väldiga hat mot spelet? För du verkar ju mest bara dissa spelet utifrån vad du sett på Youtube. Men, må jag säga, det är din förlust...och nej, spelet är säkert inte för alla. Men varför verkar det göra ont i dig för att nån tycker om spelet? Jobbigt när andra tycker annat än dig? Då kanske du rentav tycker om spelet när du tar ett kliv mentalt mot vuxen ålder och uppskattar annat än att ränna runt och skjuta..


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Inte spelat så länge men det verkar vara en grym berättelse, kul med något annat än springa runt och skjuta allt som finns.

"Kan jag fråga vad som exakt är ditt" väldiga hat mot spelet? För du verkar ju mest bara dissa spelet utifrån vad du sett på Youtube. Men, må jag säga, det är din förlust...och nej, spelet är säkert inte för alla. Men varför verkar det göra ont i dig för att nån tycker om spelet? Jobbigt när andra tycker annat än dig? Då kanske du rentav tycker om spelet när du tar ett kliv mentalt mot vuxen ålder och uppskattar annat än att ränna runt och skjuta..

Du undvek att svara på frågan dock, jag är genuint intresserad av vad exakt detta spel har som inte gjorts innan och va som gör det är en färsk vind i spelindustrin och vad som exakt är nytänket. Tro det eller ej men det finns massor av spel som inte går ut på att ränna runt och skjuta.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Du undvek att svara på frågan dock, jag är genuint intresserad av vad exakt detta spel har som inte gjorts innan och va som gör det är en färsk vind i spelindustrin och vad som exakt är nytänket. Tro det eller ej men det finns massor av spel som inte går ut på att ränna runt och skjuta.

Jo tack, jag vet och det är dessa som inte blir lika populära som de "vanliga" spelen.

Nytänk har jag inte skrivit något om, men det är ändå något annat än det som vi får ta del av till vardags. Låt oss som gillar spelet helt enkelt få tycka om det, du får tycka om COD, CS etc om det är det du gillar utan att jag ifrågasätter det.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Skriv svar