Google Stadia släpps i november – här är allt vi vet om den

Medlem
Skrivet av Håkan:

Lät iofs billigt om man får en Chromecast Ultra på köpet.
Annars håller jag oxå mig tveksam till monlgaming. Visst, grafikens arbete görs på deras servrar, så det finns ju i princip ingen gräns. Men samtidigt vet man hur streaming av filmer kan vara, så man då kasta in en kontroll och skicka daga till o från deras servrar, utan att det laggar o blir strul?

Precis! Plus att den ska registrera vad du gör i realtid, utan fördröjning. En streamad film förladdas ju lite innan vad som ska komma. Här ska det ske i samma ögonblick som du trycker på en knapp. Kul att spela Doom Eternal liksom...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Kanske om du gör dej av med lite av dina tusen utgifter istället för att skaffa detta och ha tusen och en utgifter så kan du spara till en maffigare grej. För detta e ju bara ännu ett form av abonnemang som blir en utgift var månad

Det är ju inget abonnemang. Stadia Bas är helt gratis.

Medlem

Jag håller med Stefan Sauk i ärendet

Medlem

Stadia lär ju funka för casual gaming...kanske men för er där ute som är som mig och tom vägrar spela med trådlös kontroll för att få bättre responstid så lär knappast Stadia vara något

Medlem

Jag förstår att det är läskigt med förändring för många, särskilt när man investerat stora pengar, tid och förtroende i ett system. Men många här låter som när Spotify kom: "Jag vill ha mina CD-skivor, sån där streamad musik är i för låg bitrate". Eller när Netflix blev populärt: "Nädu, jag ha blu-ray med högtalarsystem, sån där streamad film är i för låg upplösning".

Det finns säkert många som fortfarande samlar skivor och vägrar titta på Game of thrones innan samlingsboxen kommer, men kan man inte ta ett steg tillbaka och se att ett systemskifte är på gång? Det är inte bara Google utan även Xbox, Sony, EA, Amazon, Geforce m.fl som satsar på detta.

Med det sagt tror jag att den aktör som lyckas bäst blir den som tillhandahåller flest och bäst spel. Xbox kan bli intressant om de kopplar ihop Xcloud med Gamepass. Så som Google väljer att göra, med en egen butik, tror jag inte på i längden. Men kan de knyta avtal med Steam så börjar de nosa på framgång.

Medlem
Världens senaste svar
Skrivet av Snake Plissken:

Kanske om du gör dej av med lite av dina tusen utgifter istället för att skaffa detta och ha tusen och en utgifter så kan du spara till en maffigare grej. För detta e ju bara ännu ett form av abonnemang som blir en utgift var månad

Kan kan jag säkert... Men som småbarnsförälder med vissa hälsoproblem i familjen så är ekonomin okej men ganska snäv.
Ekonomi är ju hushållandet med begränsade resurser. Och helt ärligt så hinner jag inte spela nog för att motivera en fläskig burk,ens om jag haft råd. Då prioriterar jag hellre så att extraslantarna hamnar på amortering och högre matbudget

99 i månaden..... Det tar ju flera år innan det ens kommer upp i vad bara ett 2070 kort kostar liksom. Och då har man resten av burken kvar.

Ska läsa lite recensioner och sen ser vi om det blir ett köp. 90% säker på att det bliren julklapp till mig själv.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Kan kan jag säkert... Men som småbarnsförälder med vissa hälsoproblem i familjen så är ekonomin okej men ganska snäv.
Ekonomi är ju hushållandet med begränsade resurser. Och helt ärligt så hinner jag inte spela nog för att motivera en fläskig burk,ens om jag haft råd. Då prioriterar jag hellre så att extraslantarna hamnar på amortering och högre matbudget

99 i månaden..... Det tar ju flera år innan det ens kommer upp i vad bara ett 2070 kort kostar liksom. Och då har man resten av burken kvar.

Ska läsa lite recensioner och sen ser vi om det blir ett köp. 90% säker på att det bliren julklapp till mig själv.

Dessutom är det ju bara om du måste ha 4K som du behöver betala 99 kr/mån. Annars kan du vänta lite och köra Stadia Bas helt gratis i 1080p.

Ero
Medlem
Skrivet av Mirage:

Att undvika google så gott det går är en bra idé, punkt. Jag håller med dig, tar inte i detta med tång.

Precis. Är du miljardärsbarn eller? En tv, konsoll och annat krams / barn är jävligt dyrt. Normalt skulle jag impulsivt säga att familjen har 1-2 tv, och en konsoll bunden till dem. Du måste dra in bra med flis för att ha råd med det där. Såvida du inte köpt apbilliga low-res tv till dina barn.

För min del låter Stadia som ännu ett sätt att låsa in sig. Dåligt.

Jag tjänar bra. Men barnen har sålt jultidningar och på så sätt tjänat ihop sina egna grejor... Typ. Ett antal tusen har jag slantat upp genom åren. Var ju inte igår vanliga xbox one släpptes.

Och det går inte att INTE låsa upp/in sig på något. Gissar att du har en PC med Windows? Eller att du köper spel på Steam? Eller att du har något som ansluts med blåtand. Allt är en inlåsning och blir värdelöst förr eller senare.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem

@Ero: Fast på Stadia äger du inget. Kalla mig gammalmodig, men jag köper mina spel. Stadia låser du dig till Google. Spel jag köper köper jag på den billigaste launchern, så länge det inte är EGS, den undviker jag helt. Så nej, inte bara på Steam. Jag ansluter inget till PC'n med bluetooth, ser inte direkt syftet med det. Grejen med Steam, Origin osv är ju att dina spel inte försvinner för att du slutar betala, eftersom du pröjsar en gång, sen är spelen dina. När du slutar pröjsa till Google försvinner alla dina spel. Så en dålig deal, hyrspel kostar alltid mer i längden.


signatur

I drank what?

Ero
Medlem
Skrivet av Mirage:

@Ero: Fast på Stadia äger du inget. Kalla mig gammalmodig, men jag köper mina spel. Stadia låser du dig till Google. Spel jag köper köper jag på den billigaste launchern, så länge det inte är EGS, den undviker jag helt. Så nej, inte bara på Steam. Jag ansluter inget till PC'n med bluetooth, ser inte direkt syftet med det. Grejen med Steam, Origin osv är ju att dina spel inte försvinner för att du slutar betala, eftersom du pröjsar en gång, sen är spelen dina. När du slutar pröjsa till Google försvinner alla dina spel. Så en dålig deal, hyrspel kostar alltid mer i längden.

Va? Du kan sluta betala och spela spelen i 1080p. Sluta hitta på. Ingen skillnad i ägandeskap för stadia som Steam m.fl. Allt ägande ligger i en databas.

Läs på istället för att gissa.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av Ero:

Va? Du kan sluta betala och spela spelen i 1080p. Sluta hitta på. Ingen skillnad i ägandeskap för stadia som Steam m.fl. Allt ägande ligger i en databas.

Läs på istället för att gissa.

Så när du slutar betala månadskostnaden, så har du fortfarande tillgång till dina spel? Varför har de ens en prenumerationskostnad då?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Så när du slutar betala månadskostnaden, så har du fortfarande tillgång till dina spel? Varför har de ens en prenumerationskostnad då?

Kostnaden är för deras Pro-abonnemang som erbjuder streaming i upp till 4k. Gratisvarianten är upp till 1080p vilket för mig är tillräckligt då jag inte äger en 4k skärm.

Ero
Medlem
Skrivet av Mirage:

Så när du slutar betala månadskostnaden, så har du fortfarande tillgång till dina spel? Varför har de ens en prenumerationskostnad då?

varför kommenterar du negativt om tjänsten om du inte ens läst på om den?


signatur

Varit medlem längre än dig.

Kontot avslutas
Skrivet av Mirage:

Så när du slutar betala månadskostnaden, så har du fortfarande tillgång till dina spel? Varför har de ens en prenumerationskostnad då?

Jag är heller inte så där jätte påläst men det som jag har fått uppfattningen av är att det kostar om man vill streama i 4K men annars är det gratis.
Man kan köpa spel där men istället för att spelen installeras på datorn så ligger spelen på ens konto och det är bara att spela så mycket man vill så länge som man har köpt spelen.
Därför kan man logga in på vilken enhet som helst i princip och fortsätta spela utan att behöva vänta på att installera spelen och man behöver inte vara orolig att man inte har tillräckligt med minne för spelen.

Rätta mig om jag har fel.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Ero:

varför kommenterar du negativt om tjänsten om du inte ens läst på om den?

Jag utgår från att du vet allt om allt du kommenterar om.


signatur

I drank what?

123
Skriv svar