Recension – Disco Elysium

Medlem

Jag har spelat cirka 5 timmar nu och kan konstatera att det här är inget spel för den som inte har en speciell förkärlek för textäventyr, för det är i princip vad detta är. Ett mycket lyxigt klassiskt text-adventure med en twist. Jag hade hellre sett detta i bokform, som spel blir det mest tröttsamt att sitta och stirra på små textrutor timme ut och timme in. Faktiskt förvånad över alla överväldigande recensioner, visst det är välskrivet men SÅ välskrivet är det inte, ibland känns det nästan högtravande. Detta är helt klart ett mycket smalt nisch-spel som är svårt att rekommendera åt alla. Även om det inte faller mig på läppen så välkomnar jag smala spel gjorda med eftertanke, många verkar ju älska det så hatten av för utvecklarna!

Medlem

Hmm lite sugen på detta spel, men har samtidigt spel som Cloudpunk, Unavowed samt VirtuaVerse på min önskelista så vet inte vilken jag ska börja med. Tips?

Medlem
Skrivet av Punch Out:

Hmm lite sugen på detta spel, men har samtidigt spel som Cloudpunk, Unavowed samt VirtuaVerse på min önskelista så vet inte vilken jag ska börja med. Tips?

Unavowed är definitivt mer lättillgänglig, det känns old-school på riktigt. Disco kräver rätt mycket av spelaren, inget att lira för att koppla av lite. Som att läsa en svårbegriplig sci-fi story, text uppochner timme ut och timme in. Somliga älskar det. Mitt eget tips är Obra Dinn om du inte lirat det.

Medlem
Skrivet av Pappa Zappa:

Unavowed är definitivt mer lättillgänglig, det känns old-school på riktigt. Disco kräver rätt mycket av spelaren, inget att lira för att koppla av lite. Som att läsa en svårbegriplig sci-fi story, text uppochner timme ut och timme in. Somliga älskar det. Mitt eget tips är Obra Dinn om du inte lirat det.

Som småbarnsförälder (1 år),så har jag inte överdrivet mycket speltid så då får nog disco vänta. Tack för tipset, hade helt missat obra dinn.

Medlem

Jag var också osäker på denna. Lyckades plocka hem det på rea. Testade lite, men la ner det.

3 månader senare, gör ett nytt försök, denna gången lite mer påläst om hur det kommer fungera. Nu 3 dagar senare har jag ingen aning om vad det är för dag i verkligheten eller någontint, blev helt insyltad i spelet. Fantastiskt beroendeframkallande när man väl fastnar.

Medlem

Jag håller på att spela igenom det nu. Riktigt jäkla bra spel! har även fått en polare att köpa det. Och han gillar det med.


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Skriv svar