Den senaste TV-serien du såg klart?

Skägg.
10 Chambers

Unbelievable, inspirerad av verkliga händelser. Följer två poliser som utreder en serievåldtäktsman samtidigt som vi får följa ett av offren ingen tror på. Stabil miniserie på åtta delar med en rad välbekanta ansikten för serie- och filmtittare.

https://en.wikipedia.org/wiki/Unbelievable_(miniseries)


signatur
Inaktiv
Skrivet av Devan:

Living with Yourself 3/5

Väldigt mycket mer medioker än vad jag förväntade mig.

https://youtu.be/5w54yW2Ur50

Tyckte faktiskt att den var ganska mysig. Ger den dock inte mer än 3/5 pga diverse anledningar. Utvecklar vidare i spoilertag då det är svårt att diskutera serien utan att spoila något.

Tyckte hela konceptet med att ha en klon som är bättre än dig själv är riktigt intressant. Man ställer frågan till sig själv hur man hade hanterat situationen. Även om vissa saker var sjukt förutsägbara så gilla jag ändå utveckligen. Det får en att tänka lite på sitt liv.

Det enda jag "ogillade" var väl där vartannat avsnitt handlade om den klonen osv. Vet inte hur man hade kunnat göra det annorlunda men det kändes lite segt att gå genom samma dag fast lite smått annorlunda. Fick serien att tappa lite momentum så att säga. Men generellt var det en uppfriskande serie mot allt annat ganska mallenligt utbud vi har nuförtiden.

Hur hade du själv agerat om du fått en klon som var mer positiv, mer hälsosam än dig och inte hade dina fysiska defekter?

Helt enkelt en mycket bättre version av dig själv (FÖrutsatt det är möjligt dvs ;D )

Sen mot slutet blev serien väldigt rörig och tappade fokus på de sakerna jag tyckte var bra i början...

Releasehästryttare

The terror Säsong 2 2/5

Ja, jämfört med säsong 1 så va detta betydligt sämre, kan rekommendera att ni skippar denna.

Releasehästryttare

Veronica mars Säsong 2-3 5/5

Jag gillade säsong 1, men absolut älskade säsong 2-3, kanon serie!

Medlem

The Boys 10/10

Medlem

Succession är efter Chernobyl årets bästa serie. Första säsongen från förra året var fantastiskt bra, säsong två är ännu bättre.

Medlem

The Deuce, bästa serien jag sätt på väldigt länge. Tre säsonger är rätt lagom att ta sig igenom också. Höll bra hela vägen också med ganska olika känsla i de olika säsongerna, sista säsongen var dock jävligt jobbig. Har hört väldigt lite prat om serien åtminstone i sverige men den är fan värd att uppmärksammas mer.

Medlem

Eftersom det meddelats att BH90210 inte får en säsong 2 så har jag sett klart den serien.

EN "reboot" av den gamla succén som var oväntat bra men jag tror att man behövt ha sett den gamla serien och gillat den för att kunna tillgodogöra sig den nya fullt ut och de yngre som hittar till denna show har inte kopplingen till gamla 90210.

Bättre än jag trodde och väl värt att se för dem som gillade originalet. De lekte mycket med kopplingar dåtid.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Releasehästryttare

Veronica mars S4 3/5

Tyvärr tappar serien mycket av sin gamla charm i S4 och serien känns mer generisk än tidigare.
Kirsten bell är fortfarande väldigt bra i sin roll dock.

Medlem

Matlock.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare

Tangled the series Säsong 2 4/5

Så det blir inte fullpott från mig för säsong 2, trotts att de har många fantastiska avsnitt i början och slutet så är det några av avsnitten i mitten av säsongen som bara känns som filler för att de va tvungna att göra 21 avsnitt.

Säsong två är dock mycket mörkare än va ettan var, där säsong ett utspelar sig mest i vackra Cornona så utforskar denna delen vad som ligger utanför och teamets resa mot ett annat kungadöme.

Ni som kommer ihåg filmen kommer säker ihåg att hennes hår kan återuppliva saker som dött, nu får hon kraften att göra det motsatta och ha ihjäl saker med sitt hår.

Releasehästryttare

Jack ryan Säsong 2 3/5

Teknist välgjort precis som säsong ett men betydligt tråkigare handling än första.

Medlem

Blev en rerun på alla tre säsonger av Stranger things i helgen. Klassiker

Medlem
Skrivet av Ftmch:

The Deuce, bästa serien jag sätt på väldigt länge. Tre säsonger är rätt lagom att ta sig igenom också. Höll bra hela vägen också med ganska olika känsla i de olika säsongerna, sista säsongen var dock jävligt jobbig. Har hört väldigt lite prat om serien åtminstone i sverige men den är fan värd att uppmärksammas mer.

Ja, det verkar vara väldigt få som har sett The Deuce. Oförtjänt, den är väldigt bra.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Ja, det verkar vara väldigt få som har sett The Deuce. Oförtjänt, den är väldigt bra.

Ja, exakt. Väldigt oförtjänt. Är tamigtusan en av de bättre serier jag sett. Blir kanske som med the wire, att den blir kult i framtiden.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Har de släppt 4K Bluray remastern än? Väntat länge på det.

Skrivet av Devan:

Så jag tycker Tangled va en bättre film än Frozen,

Den är en mycket bättre film än Frozen.

Releasehästryttare
Skrivet av Fulci:

Den är en mycket bättre film än Frozen.

Funny du sa det just idag när screen junkies släppte en video på Tangled

Medlem

The Boys - Säsong 1

En serie om bolagsstyrda superhjälte-skitstövlar i modern tid. Väldigt blodig och rå med en lyckad dos svart humor. Karl Urban är helt underbar (snälla gör Dredd 2).

4.5/5

Hade gärna sett fler än 8 avsnitt. Säsong 2 släpps 2020.

https://www.imdb.com/title/tt1190634/?ref_=fn_al_tt_1

Releasehästryttare

The owl house har fått ny trailer:

Medlem

Drog på "Dead to me" för att jag var sjuk och hade tråkigt hemma i soffan.
Förvånansvärt bra!

7/10. Inget extraordinärt men helt klart värt att titta på.
Bra skådespeleri och bra storytelling med lite sköna twists här och där.

Medlem
Skrivet av Dajvan:

The Boys - Säsong 1

En serie om bolagsstyrda superhjälte-skitstövlar i modern tid. Väldigt blodig och rå med en lyckad dos svart humor. Karl Urban är helt underbar (snälla gör Dredd 2).

4.5/5

Hade gärna sett fler än 8 avsnitt. Säsong 2 släpps 2020.

https://www.youtube.com/watch?v=tcrNsIaQkb4

https://www.imdb.com/title/tt1190634/?ref_=fn_al_tt_1

Riktigt bra serie! Bingeade hela i en sittning. 4.5/5 borde väl vara 9/10 på en riktig film/serie-skala men känner inte riktigt att den når 9/10 så 8/10 är mer lämpligt med tanke på hur löst det var emellanåt i storytelling.

Ser fram emot fler avsnitt och om de fortsätter och blir bättre i s2 så blir det troligtvis en 9 från mig också

Skägg.
10 Chambers

Kollade klart första säsongen Succession igår, riktigt bra. Så missanpassade människor, Logan Roy är ett lika stort rövhål som mästermanipulerare.


signatur
Medlem

Vikings är den senaste jag sett klart, ja om nu serien är klar, vilket jag hoppas att den inte är.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Releasehästryttare
Medlem

Cannon Busters (Netflix, en säsong)

Jag gillar anime, det är inget jag hymlar om. Men jag hade svårt att gilla detta. En av huvudpersonerna är en idiot rakt av. Av de andra två så är den ena naiv på (eller kanske över) gränsen till dumhet, och den andra är helt insnöad på maskiner. Har svårt att känna något engagemang liksom.

Enbart för att jag trots allt gillar anime, och pga. att den faktiskt blev lite bättre mot slutet av säsongen, så får den betyget Två robotar av fem

Spoilers nedan.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

@Akronym: Tror jag kollade på till avsnitt 5 men va tröttsam serien blev snabbt.

Medlem

@Devan: Jag förstår precis vad du menar, och håller i princip med.
Jag tittade färdigt på den mest av tristess. Och som sagt, den blev lite bättre på slutet av säsongen. (Inte mycket, men lite.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

TItans S2 2/5

Jag är så galet trött på tv serier där hjälten/en av hjältarna blir hjärntvättad och lösningen är alltid att nån annan måste övertala den att "du är god, känn det i ditt hjärta" ...

Och det händer TRE GÅNGER denna säsongen och det är bara på 13 avsnitt ...

Sen gör de andra hjältarna många hjärndöda beslut denna säsongen.

Jag rekommenderar att ni skippar denna säsongen.

Medlem

@Devan: Ah, så trist. Första säsongen var ju bra.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

V wars 3/5

Helt ok Vampyr serie som dock lider lite av för låg budget. Se istället The Strain eller The last ship.

Skriv svar