Vi jämför grafikinställningar i Red Dead Redemption 2 på pc!

Medlem

Inte Xbox? Konstigt. När dom flesta recensionerna om grafiken klart satte xboxen på guldpallen mot ps4.

Skulle vara väldigt intressant att se båda konsolerna mot PC. Men bra artikel ändå 😃

Medlem

Har en 8700k, 16 gb och ett strix 1080ti OC. Kör 3440x1440. Har labbat med inställningarna men har svårt att ta mig över 50 fps oavsett vad jag gör. Har någon några tips? Ska sägas att jag nästan aldrig behövt ställa ned grafik i nått spel sen jag satte ihop burken. Nått annat som spökar? Vad kan jag dra ned utan att tumma så mycket på det visuella?

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag kör med Resolution Scaling i stället för MSAA. TAA, FXA, och MSAA på OFF, med en Scaling på 1,250. Det blir snäppet bättre än MSAAx2. Jag rekommenderar det.

Jag kan dock inte förstå mig på varför vissa träd blir pixlade och genomskinliga, samt skuggor från träd som är pixlade, även på ULTRA. Jag förstår icke.

Ja, faktiskt! Ser lite bättre ut!
Tack!

Även om jag gillar den där lite mjukare känslan med TAA så tycker jag att den hade en alldeles för stark sudd-overlay i dethär spelet.
Allt ser så kladdigt ut liksom.

I Resident Evil 2 Remaken fungerar det alldeles utmärkt, medan här ser allt ut som förskräckliga målningar som blöder.

Medlem
Skrivet av denza:

Inte Xbox? Konstigt. När dom flesta recensionerna om grafiken klart satte xboxen på guldpallen mot ps4.

Skulle vara väldigt intressant att se båda konsolerna mot PC. Men bra artikel ändå 😃

Håller med, imponerande endå vad One x mäktade med. Tycker det fortfarande ser bra ut ändå jämfört med pc-versionen med tanke på vilken klen hårdvara det egentligen är i kryss-lådan. Men handlar väl mycket om optimeringar. Tror One x är den enda av konsollerna som orkar med rdr2 i native 4k.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Har en 8700k, 16 gb och ett strix 1080ti OC. Kör 3440x1440. Har labbat med inställningarna men har svårt att ta mig över 50 fps oavsett vad jag gör. Har någon några tips? Ska sägas att jag nästan aldrig behövt ställa ned grafik i nått spel sen jag satte ihop burken. Nått annat som spökar? Vad kan jag dra ned utan att tumma så mycket på det visuella?

Börja här och testa dig fram sen:
Tesselation och Texture quality: Ultra
Lighting Quality: High.
Motion blur: Off
TAA: Medium
Annan AA: Off
Och resten på medium typ...
Fur Quality har jag inte testat att ändra på.

Med dessa inställningar så ser det bra ut och går i 50-60 FPS i 1080p för mig med min gamla härk.

Det kan ju vara så att 3340x1440 upplösningen spelar roll i ditt fall...

Medlem
Skrivet av Razken:

Ja, faktiskt! Ser lite bättre ut!
Tack!

Även om jag gillar den där lite mjukare känslan med TAA så tycker jag att den hade en alldeles för stark sudd-overlay i dethär spelet.
Allt ser så kladdigt ut liksom.

I Resident Evil 2 Remaken fungerar det alldeles utmärkt, medan här ser allt ut som förskräckliga målningar som blöder.

Ja, det är synd att det inte ser lika fint ut i alla spel. TAA verkar funka bäst med 4k, eller MXAAx8, där det finns mycket pixlar, då blir suddigheten mindre. Tyvärr så hittar jag inget sätt att bli av med flimret helt, men jag hoppas verkligen Rockstar optimerar spelet bättre framöver.

Medlem
Skrivet av saigon:

Håller med, imponerande endå vad One x mäktade med. Tycker det fortfarande ser bra ut ändå jämfört med pc-versionen med tanke på vilken klen hårdvara det egentligen är i kryss-lådan. Men handlar väl mycket om optimeringar. Tror One x är den enda av konsollerna som orkar med rdr2 i native 4k.

Jag håller med er två som nämnt detta. Alla var ju klara över att XBOX ONE X hade bäst prestanda för RDR2 just för konsolerna. Bör testas alltså!

Medlem

TAA gör ju att det blir grusigt i vissa lägen, ser förjävligt ut... som nån dålig filmgrain effekt.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

För framtida grafikjämförelser, vore det en rimlig begäran att använda sig av en "image comparison slider" mellan olika scener som matchar så gott det går? Uppskattar videor men finner de sällan så värst hjälpsamma när det kommer till grafikjämförelser i många fall (som i detta, där det är skitsvårt att få rätt väder osv).

Agreed. Svårt att jämföra scener när dom inte är exakt likadana. Olika ljus, olika skuggor etc, etc. De skulle till och med behöva ha samma kläder på sig. Sen youtubes komprimering på detta.

12
Skriv svar