Blizzard vill att Diablo IV har crossplay

Robot
Blizzard vill att Diablo IV har crossplay
Skribent

Ja varför inte, de har lyckats kanonbra med att översätta kontrollerna för D3 till handkontroll.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det tar man gärna emot.

Om det inte går vägen så hoppas jag att man åtminstone kan använda sin karaktär mellan de olika plattformarna. Ibland PC, ibland PS4 och ibland Switch.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare

Va tvungen att läsa om artikelns rubrik .. Jag läste först "Blizzard vill att Diablo IV har cosplay" .. och jag tänkte: Ja varför skulle inte folk vilja klä ut sig till Diablo bossar?

Medlem

Crossplay mellan konsoller bara då?
Eller kommer dom lägga till samma dodge system som d3 hade till konsoll?

Jag blir bara orolig om dom kommer anpassa spelet efter en konsolls begränsningar.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Vore gött att kunna lira med några av polarna som endast spelar på PC. Själv har jag svårt att gå tillbaka o spela det med mus + tgb after att kört D3 på PS4an.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Crossplay mellan konsoller bara då?
Eller kommer dom lägga till samma dodge system som d3 hade till konsoll?

Jag blir bara orolig om dom kommer anpassa spelet efter en konsolls begränsningar.

Ett dodge funktion visade dem upp nu under blizzcon och det var väl på PC som folk prövade spelet? eller har jag misstagit mig om det.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Crossplay mellan konsoller bara då?
Eller kommer dom lägga till samma dodge system som d3 hade till konsoll?

Jag blir bara orolig om dom kommer anpassa spelet efter en konsolls begränsningar.

Har för mig att det redan är sagt att de skulle implementera dodge systemet i PC versionen

Medlem

Bara man kan stänga av voice-chat så är det ok. Vill inte lyssna på massa skrikande 12-åringar.

Medlem
Skrivet av ayawkz:

Har för mig att det redan är sagt att de skulle implementera dodge systemet i PC versionen

Tråkigt :/


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd
Skrivet av ohGr:

Bara man kan stänga av voice-chat så är det ok. Vill inte lyssna på massa skrikande 12-åringar.

Håller med. Pc spelare kan va rätt gnälliga.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Håller med. Pc spelare kan va rätt gnälliga.

Var du inte rätt gnällig själv nu?
Sen är det alltid roligt att generalisera
#triggered
#skrikerimicken


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det betyder att de kommer att kompromissa om vad man ska göra sämre i PC versionen för att det ska fungera. De har bland annat lovat att ha PvP i Diablo 4 och där kommer PC spelare att köra över konsol spelarna om man inte handikappar PC spelarna.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Det betyder att de kommer att kompromissa om vad man ska göra sämre i PC versionen för att det ska fungera. De har lovat PvP i Diablo 4 och PC spelare kommer att köra över konsol spelarna om man inte handikappar PC spelarna.

Precis det jag är rädd för.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Det betyder att de kommer att kompromissa om vad man ska göra sämre i PC versionen för att det ska fungera. De har bland annat lovat att ha PvP i Diablo 4 och där kommer PC spelare att köra över konsol spelarna om man inte handikappar PC spelarna.

Varför skulle PC spelarna köra över konsolspelarna? Enligt mig så är konsolversionen av D3 bättre och skönare att lira än på PC. Det funkar nästan bättre med kontroll än med mus. Men har man inga skills så är det klart.

Medlem
Skrivet av robbis:

Varför skulle PC spelarna köra över konsolspelarna? Enligt mig så är konsolversionen av D3 bättre och skönare att lira än på PC. Det funkar nästan bättre med kontroll än med mus. Men har man inga skills så är det klart.

Skönare håller jag med om, men inte mer precist. PC, med mus och tangentbord, kommer att dominera. Det handlar om små marginaler.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av robbis:

Varför skulle PC spelarna köra över konsolspelarna? Enligt mig så är konsolversionen av D3 bättre och skönare att lira än på PC. Det funkar nästan bättre med kontroll än med mus. Men har man inga skills så är det klart.

Diablo 3 är på senare tid byggt för att kunna spelas på både konsol och PC. Det finns knappt några småpyssel eller micromanagement kvar i spelet som kräver att man stannar upp och tänker efter, bara för att göra spelet så konsolvänligt som möjligt.

Jag spelade D3 när spelet var nytt och har spelat ett par säsonger och man behöver inte skills för att pusha högre rifts, man behöver bara tid till att grinda items och Legendary Gems till att socka stats i sina grejor.

Du tror inte att D3 kanske känns bättre på konsol för att spelet är balanserat efter konsolen? Om det inte hade varit för konsolens restriktioner så hade nog PC versionen experimenterat mer med uppdateringar. PvP mellan konsol och Pc i D4 kommer dock sluta med att Pc kör över motståndarna om man inte dummar ned spelet så som man gjort med D3. I D3 har du cooldowns och väldigt få knappar att trycka på, spelet säger till dig hur du ska spela, tryck på denna knapp om 5 sekunder, tryck på denna knapp om 2 sekunder, tryck på denna knapp om 10 sekunder. Sets ger dig även massiva bonusar i skillsen som Blizzard tycker du ska använda om du inte vill dö på 1 sekund.

D3 är idag inte ett dåligt spel och jag kommer att spela säsong 19 ett tag men det syns tydligt att Pc versionen hålls tillbaka av konsolen.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Det betyder att de kommer att kompromissa om vad man ska göra sämre i PC versionen för att det ska fungera. De har bland annat lovat att ha PvP i Diablo 4 och där kommer PC spelare att köra över konsol spelarna om man inte handikappar PC spelarna.

Fast i d3 är ju pc versionen lätt den sämsta
Så det lär nog inte vara något problem i d4 heller

NuZ
Testpilot
Skrivet av DarkSvenn1002:

Fast i d3 är ju pc versionen lätt den sämsta
Så det lär nog inte vara något problem i d4 heller

Håller med. Spelar på både PS4 och PC och där är det mer flyt och mer behagligt att spela på konsolen. Fast skulle vilja ha till xboxet också då kontrollen är skönare men känns inte värt o köpa det igen. Funkar ju inte att koppla på PC på ett vettigt sett


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar