Vi jämför grafikinställningar i Red Dead Redemption 2 på pc!

Robot
Vi jämför grafikinställningar i Red Dead Redemption 2 på pc!

Low, medium, high och ultra samt Playstation 4 Pro-versionen - vi har graffen.

#grafikjämförelse, #red-dead-redemption-2


Medlem

Så liten skillnad så skulle aldrig betala 10k+ för bara ett nytt kort.

Medlem

Kör folket här med TAA på eller av?

Tål inte suddigheten av att ha det på, men lika jobbigt att se det "gryniga" på långt avstånd när TAA är av...

Medlem

För framtida grafikjämförelser, vore det en rimlig begäran att använda sig av en "image comparison slider" mellan olika scener som matchar så gott det går? Uppskattar videor men finner de sällan så värst hjälpsamma när det kommer till grafikjämförelser i många fall (som i detta, där det är skitsvårt att få rätt väder osv).

Medlem
Skrivet av totte1015:

Kör folket här med TAA på eller av?

Tål inte suddigheten av att ha det på, men lika jobbigt att se det "gryniga" på långt avstånd när TAA är av...

TAA är blurrigt för mig. MSAA x 2 med FXA är lite bättre än TAA för mig. Ett alternativ är att köra TAA fast med MSAA x 4 eller 8, då blir blurrigheten mindre fast 3 fps. Jag spelar utan TAA och FXA och får helt enkelt leva med det gryniga. Tyvärr är det så att det oftast slutar med att man inte kan få det som man vill. Jag brukar vänja mig dock vid det gryniga då det skarpa ändå ger en lite bonus på nära håll. MSAAx4 eller x8 i 4k är ändå målet en vacker dag.

Medlem

Kör på en i9 9900K + 2080 Ti i 1440p, med allt så maxxat det går utan att det droppar mycket under 60 fps, och även om det var 3 månader sedan jag sist spelade RDR2 på en PS4 Pro så känns det inte som jag får ut så mycket extra av spelet på min PC.

(Nu använder jag ju min PC mest för produktion med GPU-intensiva appar, så det har varit värt var enda krona jag lagt ner på den, men om jag hade uppgraderat för RDR2 från min 6700k och 1070 hade jag nog blivit lite besviken.)

Medlem

såg ingen större skillnad på low och ultra. Verkar flyta på ganska bra oavsett vilket kort man har.

Medlem

svårt att ge det en rättvis bild. Youtube komprimerar och skalar ner till 1080. Sitter du framför en 4K skärm ser du garanterat större skillnad. Uppskattar sådana här tester men ger tyvärr ofta en skevaktig bild som inte gör spelet rättvisa.

Medlem
medium / high
Skrivet av kanshira:

såg ingen större skillnad på low och ultra. Verkar flyta på ganska bra oavsett vilket kort man har.

Är du blind eller? Det är klart skillnad mellan ultra och low! Däremot medium och high är inte så stor skillnad, high kommer de flesta spela, ultra krävs den bästa kortet.

Medlem

Härligt, jag kan faktiskt tänka mig att spela på Low. Det är vad datorn klarar. Såg ju inte heeelt jävligt ut iaf.

Medlem

Ser nästan ut som att det är olika RGB-nivåer mellan PS4 kontra PC på er capture. PS4an ser ut att ha en ”svartare svärta” Kan detta stämma?


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

syns tydligast på framrate och tearingen och popins.

Medlem

Bra initiativ, men måste man inte publicera videor på Youtube i minst 1440p för att inte Youtubes egen komprimering ska påverka bilden? Sen ska man då välja att spela upp videon i kvaliteten 1440p (även om man t ex jämför i 1080p), annars blir bildkvaliteten lidande och ev jämförelser skeva. Så att publicera videor i 1080p för grafiska jämförelser funkar inte så bra...

Eller har Youtube ändrat sin komprimering så det inte gäller längre?

Medlem

PS4 vs PC såg ju jättekonstigt ut pga olika gamma eller vad det nu är.

Medlem

Vet inte vilka kantutjämningsinställningar som visades här, men tyckte det såg otroligt smetigt och suddigt ut (+YouTubekomprimering?).

Antar att endast TAA användes?

Själv tycker jag att TAA på Medium (TAA Sharpening maxad) + 2x MSAA ser bättre ut.
Ännu bättre ifall man kan kräma på med ytterligare MSAA till antingen 4x eller 8x.

Kör man utan tycker jag att det svider lite i ögonen av allt sudd, man vill ju kunna urskilja saker på håll.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Kör på en i9 9900K + 2080 Ti i 1440p, med allt så maxxat det går utan att det droppar mycket under 60 fps, och även om det var 3 månader sedan jag sist spelade RDR2 på en PS4 Pro så känns det inte som jag får ut så mycket extra av spelet på min PC.

(Nu använder jag ju min PC mest för produktion med GPU-intensiva appar, så det har varit värt var enda krona jag lagt ner på den, men om jag hade uppgraderat för RDR2 från min 6700k och 1070 hade jag nog blivit lite besviken.)

Skönt med en ärlig kommentar i alla fall, ganska sällsynt för att komma från någon som investerat väldigt mycket i datorkomponenter.


signatur

I'm like you, I have no name.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bopp:

Bra initiativ, men måste man inte publicera videor på Youtube i minst 1440p för att inte Youtubes egen komprimering ska påverka bilden? Sen ska man då välja att spela upp videon i kvaliteten 1440p (även om man t ex jämför i 1080p), annars blir bildkvaliteten lidande och ev jämförelser skeva. Så att publicera videor i 1080p för grafiska jämförelser funkar inte så bra...

Eller har Youtube ändrat sin komprimering så det inte gäller längre?

För att kunna köra i Ultra behövde vi sänka till 1080p, och hade såklart kunnat skala upp det i renderingen men känns som det skulle bli missvisande? Kan testa imorgon. Tänkte också lägga ut den renderade filen på någon tjänst så ni kan se den.


signatur
Avstängd
Skrivet av ohGr:

Så liten skillnad så skulle aldrig betala 10k+ för bara ett nytt kort.

Skillnaderna är större ingame, youtubevideon i artikeln är sjukt komprimerad

Medlem

Jag vet inte men kändes som kvalitén på det inspelade ps4 materialet var suddigt och dåligt.
Blir ju oerhört mkt snyggare än så på min 65" 4k TV men kan ju vara inbillning och upplevelse.

Inaktiv
Skrivet av EXPLICIT:

Skillnaderna är större ingame, youtubevideon i artikeln är sjukt komprimerad

Du har självklart rätt men svårt att inte tänka att du är lite jävig med den visningsbilden

Medlem

pro tip, kör allt med volumetrics på low om du inte har rejält fet dator. water physics kan vara bra att dra ner även. detta spel ser oavsett vad helt fantastiskt ut på high/ultra-blandning.

bra och vettig artikel!


signatur

//monster

Medlem

Pc versionen är ju skit! Vem kör med arrow keys nu för tiden trodde år 1995 var över för länge sen! Kom knappt förbi character creation pågrund av det där tramset. Och spegelvända ikoner för vilken knapp du ska trycka på, när du ska prata med någon. Jag rekomenderar att du anväder en kontroll för lira det här spelet.

Medlem

På 1080p har jag märkt att det är väldigt små detaljer i dessa inställningar. Jag kör med en blandning på ultra/high där jag har minst krävande på ultra och mest krävande på high med en 1080ti och ligger mellan 50 och 70 beroende på plats i spelet. Jag kör även med directx 12.

TAA gör spelet rätt suddigt, men under Advanced kan man öka TAA sharpening för att jämna ut det. Jag kör lite runt i mitteln utav inställningen vilket ger tillräcklig skärpa utan att visa jobbiga kanter i hår, vegetation och dylikt.

Jag kör även med ReShade för att få lite fake HDR vilket får bort lite utav den gamma effekten man ser mycket utav.

Än så länge är jag nöjd bortsett ifrån vissa CTDs som händer här och där och vissa in game bugs som stoppar progress men fixar sig vid reload.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Jag kör med Resolution Scaling i stället för MSAA. TAA, FXA, och MSAA på OFF, med en Scaling på 1,250. Det blir snäppet bättre än MSAAx2. Jag rekommenderar det.

Jag kan dock inte förstå mig på varför vissa träd blir pixlade och genomskinliga, samt skuggor från träd som är pixlade, även på ULTRA. Jag förstår icke.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Pc versionen är ju skit! Vem kör med arrow keys nu för tiden trodde år 1995 var över för länge sen! Kom knappt förbi character creation pågrund av det där tramset. Och spegelvända ikoner för vilken knapp du ska trycka på, när du ska prata med någon. Jag rekomenderar att du anväder en kontroll för lira det här spelet.

Skit?
det är väll bra om man får välja att spela med mus och tangentbord eller kontroll.
jag trodde jag skulle spela med kontroll mest men har enbart kört med mus + tangentbord hitils, tycker det blir roligare gunfight och man slipper "Fuska" med dead eye.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers

Om man vill kolla på den jämförande videon utan Youtubes komprimering hittar ni den här: https://drive.google.com/file/d/1pDb3OYgdcdKzvhh4QnLBYa5CzfWf...


signatur
Medlem

Jag har svårt att se stora skillnader men frame rate var påtaglig mellan PS4 o PC.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Var väl bara på FZ-loggan som skillnaden märktes mellan low och ultra.

Edit: Visst var det lite mer gräs på ultra

Medlem

Spelarmodellen verkar iaff vara samma upplösning i alla lägen. (kantiga siluetterna under sadeln).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Hmm, är faktiskt lite sugen på att damma av min steamlink, koppla in en PS4 kontroll, och köra på min 1080p projektor. Har just nu lite problem med att snabbinventarie-menyn kommer upp ibland slumpmässigt fastän man inte trycker på TAB.
Dock är spelet grymt i ultrawide.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

12
Skriv svar