karaktärer i spel du älskar.

Medlem

Många favoriter, onda som goda.

På rak arm kommer jag på:

Jon Irenicus - Baldur's Gate 2 (hyffsat ond)

Vulperan Meerah i WoW - BfA (skulle nog kalla henne god)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Arzei:

@Grukk: Man, Cam Clarke. Kan lyssna på honom i timmar. Gillade Kratos skarpt i Symphonia jag med. Att Symphonia har både Clarke och Jennifer Hale i samma spel är nog en stor anledning till att jag tycker om det så mycket.

Verkligen! Sheena är också en favorit från Symphonia, de gjorde verkligen intryck på mig


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Nathan Drake & Lara Croft
bland många

Medlem

Captain Titus of the Ultramarines.

Kain.

Xardas.

För att nämna tre.


signatur

I drank what?

Medlem
Medlem

Massor. Här är ett axplock.

Från Baldur's Gate:
Minsc
Edwin Odesseiron
Jan Jansen

En hel hög från Mass Effect (kompanjonerna är verkligen det som lyfter serien);
Garrus
Tali
Mordin
Wrex
Thane
Grunt

Dragon Age:
Alistair
Varric

KOTOR;
HK-47
Jolee Bindo

Garret (Thief)

Ezio Auditore (Assassin's Creed)

GLaDOS (Portal)

Arthas (Warcraft)
Thrall (Warcraft)

Guybrush Threepwood (Monkey Island)

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Korrekt! Sylvanas Windrunner!

I princip den enda lore-karaktären jag någonsin varit väldigt intresserad av i en spelserie.
Hejar på henne än idag efter allt hon gjort i Battle for Azeroth och allt vi sett henne göra i kommande Shadowlands.
Jag hoppas att vi Sylvanas-lojalister får en rejäl belöning i slutändan men antar att hon kommer bli någon sorts slutboss som jag i slutändan kommer behöva döda.

Spelar ingen roll. Hon är den coolaste karaktären jag någonsin stött på i spel.

På andraplats kommer nog Sarah Kerrigan aka Queen of Blades.

https://i.pinimg.com/originals/7a/24/94/7a249496375ed2573a820...

Håller på Sylvanas stenhårt. Älskar hennes karaktär och allt hon genomlidit i all lore gällande warcraft. Samt att hon har i särklass en av de bästa rösterna gör ju sitt också. Men även Kerrigan ligger högt hos mig


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv
Skrivet av Rincewind:

Håller på Sylvanas stenhårt. Älskar hennes karaktär och allt hon genomlidit i all lore gällande warcraft. Samt att hon har i särklass en av de bästa rösterna gör ju sitt också. Men även Kerrigan ligger högt hos mig

En som förstår!

Medlem

Det finns många.

Pey'j och Jade från Beyond Good & Evil
Ellie från The Last of Us
Victor "Sully" Sullivan och Nathan Drake från Uncharted
Mímir från God of War
Revolver Ocelot från Metal Gear Solid
Conker


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Att ingen nämt Clementine? (Tänker främst första spelet)
Annars flera härliga karaktärer i tråden, Morte och Guybrush kanske två av mina favoriter. Även skallen i Monkey Island 3, Bob? Var fruktansvärt länge jag spelade den pärlan.

Medlem
Skrivet av Arzei:

@Grukk: Man, Cam Clarke. Kan lyssna på honom i timmar. Gillade Kratos skarpt i Symphonia jag med. Att Symphonia har både Clarke och Jennifer Hale i samma spel är nog en stor anledning till att jag tycker om det så mycket.

Glömde så klart att nämna Derplander från Final Fantasy XIV:
https://i.redd.it/t97j71moerrx.png

Han representerar alltså spelaren själv i alla trailers till spelet och dess expansioner. Som någon som har snart 4000 timmar i FFXIV så blir man ju varm direkt.

Sen är ju Y'shtola från samma spel fruktansvärt badass samtidigt som hon drar i hjärtsträngarna lite titt som tätt.

Oja klart som tusan Y'shtola är en favorit. Gillar Thancred Waters och Yda sedan tycker jag om Yugiri Mistwalker och Urianger Augurelt.

Medlem

Arthas


signatur

IDKFA

Medlem

Två stycken som jag kan komma på.

Tyrael från Diablo serien. Främst då hans framträdande i D2 då han fortfarande är en ängel.

Garret från Thief. Lätt coolaste personen som någonsin funnits.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
KoP
Medlem

Sam & Max.

Avstängd

Lyckligt ovetande.

Medlem

Manny Calavera, Guybrush Threepwood och Joel <3

Medlem

Jag gillar verkligen morrigan från dragon age origins och dragon age inqusition

Medlem

Hmm...favoritkaraktärer...Bilddags!

Garrus Vakarian - Mass Effect

Sen Mass Effect har jag nog inte upplevt en karaktär i ett spel som är älskvärd på samma nivå som Garrus ur Mass Effect. Jag vet inte ens vart jag ska börja egentligen, han är underbar! Jag kunde där emot inte försöka mig på att romance:a honom, han är bara för mycket av en "bro".

Final Fantasy XIV - Emet Selch

Final Fantasy har för många karaktärer jag älskar men Shadowbringers, FFXIVs senaste expansion har nog en av de bäst skrivna karaktärerna på länge i mitt tycke; Emet Selch. Jag vet inte vad jag förväntade mig men nog var det inte att Shadowbringers skulle vara så pass bra som det var. Emet Selch var en fantastiskt skriven karaktär på alla möjliga sätt och vis, från början till slut.

Metroid - Samus Aran

En av de mest respektabla och häftiga karaktärer i mitt tycke. Tystlåten men inte helt berövad av all personlighet. Det var många som exempelvis ogillade Metroid Other M eftersom det gav oss en inblick på vem Samus är som person och det stämde tydligen inte överens med folks intryck av henne, men personligen älskade jag det. Det förstärkte bara min åsikt om henne, hon är badass.

Ett par andra karaktärer jag kommer tänka på är April Ryan från The Longest Journey och Kuja från Final Fantasy 9. Det finns säkerligen fler med tanke på hur många spel det finns, men dessa är de som först dök upp i huvudet.

Medlem

Jaina Proudmore och Duke Nukem är de bästa karaktärerna enligt mig

Medlem

Jag och min bror pratar fortfarande om Stan.

Medlem

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Medlem

Nei - Phantasy Star 2


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Sergeant Major Avery Johnson: det finns få karaktärer som får mig att le lika mycket som Sgt Johnson.

Denna man behöver ingen introduktion och är för mig en karaktär som har ett djup som få; beundransvärd och utan fåfänga.

Inaktiv

Guybrush Threepwood hands down.

Medlem

Instämmer! Var på väg att lägga upp en bild på Sora, men dessa två förgyller verkligen trion

Medlem

Samus Aran
Gordon Freeman
Marcus Phoenix

Medlem

Och snart kommer uppföljaren!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Denna man behöver ingen introduktion och är för mig en karaktär som har ett djup som få; beundransvärd och utan fåfänga.

Nog måste man vara lite fåfäng för att upprätthålla ett sådär välansat skägg och prydligt uppsatt hår genom en hel kampanj.

Hmm, personligen kommer jag spontant att tänka på Clementine och många andra karaktärer från The Walking Dead-serien. Älskar dynamiken mellan de oerhört olika personligheterna, väldigt intressant att följa.

Det känns nästan lite klyschigt att nämna honom vid det här laget, men Arthur Morgan var en oväntat sympatisk huvudkaraktär som lämnade ett ganska stort avtryck hos mig.

Gob som står i baren i Megaton är en trevlig kille. (Fallout 3)

123
Skriv svar