karaktärer i spel du älskar.

Medlem
karaktärer i spel du älskar.

Så har du någon några favorit karaktär som du bara älska och gjorde din spel upplevelse så mycket bättre.

Jag kan komma på ett par.

Professor kukui

Cayde 6

Leon S kenedy

Edwin Odesseiron

Varric Tethras

Kazuma kiryu

Alla dessa har fått mig att älska dom spelen dom är med i mycket mer och har varigt en unik och underbar upplevelse.

Inaktiv

Kommer på en bara:

Medlem

@anon_326725: Det där är Sylvana ?

Medlem

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Duke_Gamer:

@SaltyApple: Det där är Sylvana ?

Korrekt! Sylvanas Windrunner!

I princip den enda lore-karaktären jag någonsin varit väldigt intresserad av i en spelserie.
Hejar på henne än idag efter allt hon gjort i Battle for Azeroth och allt vi sett henne göra i kommande Shadowlands.
Jag hoppas att vi Sylvanas-lojalister får en rejäl belöning i slutändan men antar att hon kommer bli någon sorts slutboss som jag i slutändan kommer behöva döda.

Spelar ingen roll. Hon är den coolaste karaktären jag någonsin stött på i spel.

På andraplats kommer nog Sarah Kerrigan aka Queen of Blades.

Om jag ska stilla folks OCD så lägger jag även till en tredjeplats som självklart blir:

Hmm... ser ett visst tema här ;D

Medlem

Mario. Nuff said /close thread

Medlem

Varifrån han är får ni gissa.

Medlem

@Rasmous: Isaac! Det där börjar man ju le av direkt. Fasen vad många underbara timmar man fick i Golden Sun och The Lost Age. Dark Dawn däremot behöver vi inte tala högt om...

För min egen del plockar jag fram den här mannen:


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

@Rasmous: Isaac! Det där börjar man ju le av direkt. Fasen vad många underbara timmar man fick i Golden Sun och The Lost Age. Dark Dawn däremot behöver vi inte tala högt om...

Korrekt! Fick första spelet under i julklapp tillsammans med ett GBA. Otroligt besviken då jag önskade mig Pokémon, men efter en kväll och några timmars spelande så var jag fastklistrad.

Håller tummarna på ett nytt spel/remaster/virtual console till Switch! Switch är ju PERFEKT för Golden Sun!

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Korrekt! Fick första spelet under i julklapp tillsammans med ett GBA. Otroligt besviken då jag önskade mig Pokémon, men efter en kväll och några timmars spelande så var jag fastklistrad.

Håller tummarna på ett nytt spel/remaster/virtual console till Switch! Switch är ju PERFEKT för Golden Sun!

Första Golden Sun var det som till sist gjorde att jag fick lägga mitt Gameboy Color på hyllan och modernisera lite. Läste om spelet i Club Nintendo-tidningen och bara behövde ha. Håller helt med om att Switch behöver serien!


signatur

H-How can she slap, kupo!?

FM-guru
F.d. Sisyr

Dessa två är nog mina favoriter överlag.

Medlem

Kratos.

Mario.

Link.

Edit: missuppfattade tråden. Försöker igen.

Mimir (GOW)

Merchant (RE4)

Yoshi

Igor (Persona 5)


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Att försöka lista alla karaktärer som jag gillat genom tiderna av diverse anledningar är som kärring skrek på Idol - Orimligt!

Men GladOS och Handsome Jack hamnar nog högt på en lista av det karaktärer som tillfört mest till sina respektive spel. Sköna personligheter finns det ju som sagt gott om, men just det två är med på hela resan på ett sätt som jag inte kan komma på att någon annan karaktär är.

Nejmen Heavy Weapons Guy är nog min favorit.

Medlem

Tiny Tina


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Hmm, strategisterna i Suikoden-serien, så smarta och bäst. Tex Shu från Suikoden II och Lucretia Merces från Suikoden V. Och Chris Lightfellow i Suikoden III är nog min favorit när det gäller kvinnliga spelprotagonister. Fantastiska persongallerier spelserien har.

Medlem

Leisure Suit Larry från Sierra såklart! Haha

Medlem

Kommer inte ihåg vad han hette men huvudrollen i Blue Estate. riktigt skön snubbe

Medlem

signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Samus Aran.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Ingen överraskning kanske

Medlem

The one and only:

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Balthier och Fran från FFXII är två av mina absoluta favoriter.

Kratos Auron från Tales of Symphonia


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Garrus Vakarian, my man XD

Medlem

signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

@Grukk: Man, Cam Clarke. Kan lyssna på honom i timmar. Gillade Kratos skarpt i Symphonia jag med. Att Symphonia har både Clarke och Jennifer Hale i samma spel är nog en stor anledning till att jag tycker om det så mycket.

Glömde så klart att nämna Derplander från Final Fantasy XIV:

Han representerar alltså spelaren själv i alla trailers till spelet och dess expansioner. Som någon som har snart 4000 timmar i FFXIV så blir man ju varm direkt.

Sen är ju Y'shtola från samma spel fruktansvärt badass samtidigt som hon drar i hjärtsträngarna lite titt som tätt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Finns många, men den senaste är den smått irriterande/otroligt älskvärda native merchant som man kan hjälpa i Greedfall. "oh, it's you on ol menawi!!!". Ni som gjort hans quest vet antagligen vem jag menar, han är svår att missa när man springer förbi honom på torget efteråt.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Kratos
Sam Fisher (Micheal Ironside)
Solid Snake
Arthur Morgan


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Trevor från GTA V.

123
Skriv svar