Kraschar Red Dead Redemption 2? Testa det här!

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Och det är det som skiljer PC-användarna från konsol-bönderna. Vi räds inte av ett mindre problem för att en av de miljontals kombinationerna av dator-delar inte fungerar, vi finner ett sätt att lösa det.

Nu i detta fallet så verkar det vara konsol-bönders datorer från tidigt 2000 tal som inte riktigt är uppdaterade för dagens standard. "Men Vah!? måste man uppgradera sin dataa!? räcker ju att man köper 1 konsol vart 5:e åår juue!"

Och de har problem med spelet. Min gamla bettan på i9 9900k, 2080 Ti & 32GB 3Ghz ram skrattar lågsint över problemet småbarnen har med sina budget datorer.

Skrattar bäst som skrattar sist, vänta tills Nexus och horden av mod-skapare ramlar in. Så kan du sitta där med din sketna vanilla-RDR2 som var roligt 1 gång, medan vi på PC spelar om det, gång efter gång, med nya mods, nya overhauls, vi gör om spelet om och om igen och får en ny upplevelse var gång. Men hey, åtminstone slipper du gå in i "78 olika inställningar"

Komfort är en viktig faktor som du verkar missa.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Börjar dyka upp trådar på Reddit nu om att en "launcher bypasser" som gjorts åt GTA5 fungerar för att få de med mitt problem (krashande launcher vid start) att faktiskt lyckas starta spelet. Har inte vågat testa ännu av rädsla för att bli bannad eller dylikt men om detta stämmer är det ju jäkligt intressant, och luktar lite surt av dålig DRM...

(Däremot ger det mig lite hopp om att jag kommer kunna få spela spelet inom en snar framtid och att det inte är min burk det är fel på. )

uppdatering: verkar som att många som provar detta fastnar i någon oändlig laddskärm dock, så kanske inte var så fixigt som det först verkade.

Inaktiv

Fick igång mitt till slut.
Uppdaterade mina MSI bios och då startar spelet. Kör på ett MSI X570 A Pro.
Flyter på perfekt på high settings 1440p med mitt RTX2080 Super, men har haft tre krascher bara under kvällen.

12
Skriv svar