Online Co-Op för två

Medlem
Online Co-Op för två

Hej!

En nära vän har precis införskaffat ett PS4 efter att inte ha spelat tv-spel sedan barnsben och vi är nu peppade på att börja spela tillsammans! Det är viktigt att det inte är alltför intensivt, utan mer en hyfsat slow-paced shooter med lite mer strategiska inslag. Skulle vara kul med ett spel där man kan köra mainstoryn tillsammans!

Vad har ni för tips?

Medlem

A Way Out. Bara den ena behöver köpa det så kan ni spela det båda två.

Resident Evil 5.

Wolfenstein: Youngblood. Bara den ena behöver köpa Deluxe-utgåvan så kan ni spela det båda två.

Medlem

Far Cry 5,Sniper Elite 4 och Ghost Recon Wildlands är shooters som man kan spela i lite långsammare tempo med en vän(självklart kan man springa in med k-pisten skjutande som en galning också men ökar man svårighetsgraden till max blir detta alternativ lite svårare).

Medlem

A way out.


signatur

"High life on low budget"

Releasehästryttare

Overcooked är fantastiskt kul, det är dock ingen shooter.

Medlem

Bara Playstation spel?
Annars rekommenderar jag Gears of War spelen, finns en del sådana och de är fantastiskt kul i Coop.

Medlem

Lägger till några:

Castle Crashers, Alienation, Broforce, Borderlands 3, Dead Rising 2, Dying Light, Don't Starve Together, Generation Zero, Knights And Bikes, Human: Fall Flat, Lara Croft And The Temple Of Osiris, Payday 2, No Man's Sky, Resident Evil 6, Stardew Valley, Space Hulk: Deathwing, Zombie Army Trilogy, The Division 1 och 2, Terraria och alla Trine.

Edit: Haha, missade att det skulle vara slow paced shooters. Då finns det inte mycket att välja på tyvärr, så titta lite bredare om ni känner för det. Annars Dying Light, Generation Zero, Payday 2 och Space Hulk: Deathwing.

Dödgrävaren

Sniper Elite är definitivt skoj på coop!

Medlem

Tack för alla tipsen! Sniper Elite var helt klockrent

Medlem

Lite utav en "nekro" här kanske men är också ute efter ett sjysst co-op till PS4 då jag och polarn precis skaffat PS4 Pro båda.

Vi tänkte först No Mans Sky men progress-modellen verkar kass där då det bara sparas hos den som är host för spelet. Vi vill ha något RPG-aktigt där man kan spela co op men även solo och inte behöver vara beroende av varandra för progress osv.

PoE går bort då vi redan kör det på PC och känns som ett spel som är bättre för PC ändå (som så många andra spel tyvärr)

Några förslag? Hört att Dragon Age Inquisition är sjysst. Någon som testat i co-op?

Hur är Divinity 2 på PS4? Är det helt för rörigt med PS4-versionen? Har kört det på PC och älskar det men vet inte hur bra det gör sig på konsol...

Medlem

@Jiminy: Divinity 2 på PS4 funkar bra. användargränssnittet är smidigt och välpolerat.
(Ska kanske tillägga att jag bara har spelat det på konsol, men ändå.)

Annars finns ju Borderlands spelen, om du står ut med att lira shooters med kontroller.

Magicka 2?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Vi vill ha något RPG-aktigt där man kan spela co op men även solo och inte behöver vara beroende av varandra för progress osv.

Är inte helt 100% då jag inte spelat spelet själv och vet inte riktigt hur progress fungerar, men Vikings - Wolves of Midgard som för tillfället är på rea på PS Store kanske fungerar?

Medlem
Medlem

Helldivers/Alienation

Medlem

Sök på co - optimus , en sida för co-op spel sök på plattform antal spelare mm
co - optimus

1
Skriv svar