Red Dead 2-benchmarks (hur flyter spelet för dig?)

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

tvärtom för mig.

Mjo, är väl olika.
Skiljde t.ex hela 15 FPS mellan DX12 och Vulkan i andra benchmark scenen för mig...

Inaktiv

Hade varit kul att testa performance med nya datorn men det är INTE värt 600 spänn bara för att se hur bra spelet flyter

Medlem

Har detta:

Intel Core i5-9600K 3.7Ghz
RTX 2080 8GB
32GB Ram
Spelar på SSD disk

Körde alla settings på Ultra, 2k upplösning, fick average 49 FPS

Vet inte om man ska skratta eller gråta... Får hoppas det blir ordentligt optimerat iallafall

Nu ska jag testa med att överklocka GPU och se om det gör skillnad

Medlem
Skrivet av totte1015:

Har detta:

Intel Core i5-9600K 3.7Ghz
RTX 2080 8GB
32GB Ram
Spelar på SSD disk

Körde alla settings på Ultra, 2k upplösning, fick average 49 FPS

Vet inte om man ska skratta eller gråta... Får hoppas det blir ordentligt optimerat iallafall

Nu ska jag testa med att överklocka GPU och se om det gör skillnad

Återkom gärna med resultat över hur stor skillnad överklockningen gjorde, jag funderar på att testa det också. Jag har inte varit i behov av överklockning förrän nu.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Har detta:

Intel Core i5-9600K 3.7Ghz
RTX 2080 8GB
32GB Ram
Spelar på SSD disk

Körde alla settings på Ultra, 2k upplösning, fick average 49 FPS

Vet inte om man ska skratta eller gråta... Får hoppas det blir ordentligt optimerat iallafall

Nu ska jag testa med att överklocka GPU och se om det gör skillnad

Jag börjar luta mer åt att spelet är dåligt optimerat. Även om jag kör medium/high med 2080Ti och inte rör advanced settings så ligger den mellan 50-60 fps, och då ser spelet inte så värst speciellt ut jämfört med den prestanda den tar, och i vissa fall ser texturerna märkliga ut, som tex fläckarna på hästarna som är låg upplösta, och texturerna på stenar och berg. I överlag så känns spelet, väldigt ostabilt.

Medlem

Kör på de inställningar spelet rekommenderade vilket är en salig blandning av low, medium, high och ultra. Ligger mellan 40-65 med ett snitt på 50 i benchmarken. GTX980ti och 1440p.

Känns fantastiskt att vara tillbaka i spelet igen iaf och äntligen kunna sikta! Men hängigt när det dippar ner till 40 under eldstrider.

Inväntar DFs video om grafikinställningar innan jag börjar tweaka. Brukar vara sinnessjukt bra.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Har detta:

Intel Core i5-9600K 3.7Ghz
RTX 2080 8GB
32GB Ram
Spelar på SSD disk

Körde alla settings på Ultra, 2k upplösning, fick average 49 FPS

Vet inte om man ska skratta eller gråta... Får hoppas det blir ordentligt optimerat iallafall

Nu ska jag testa med att överklocka GPU och se om det gör skillnad

Satte dessa parametrar i MSI Afterburner:

Core Voltage +100%
Power Limit 120%
Memory Clock +500Mhz

Satte ner volumetric fog lite och satte shadows på Medium, har nu 60-80 FPS hela tiden, har dock bara kört början i snön, vet inte om det är mer eller mindre intensivt för GPUn

Har fått max 80 grader på kortet så det är inte så farligt det heller för att klocka såpass

Dock så verkar inte CPUn arbeta riktigt 100%, den flackar mellan 50-80% endast, vet inte om det är bra men...

Medlem
Medlem
Skrivet av nils45:

Jag börjar luta mer åt att spelet är dåligt optimerat. Även om jag kör medium/high med 2080Ti och inte rör advanced settings så ligger den mellan 50-60 fps, och då ser spelet inte så värst speciellt ut jämfört med den prestanda den tar, och i vissa fall ser texturerna märkliga ut, som tex fläckarna på hästarna som är låg upplösta, och texturerna på stenar och berg. I överlag så känns spelet, väldigt ostabilt.

jag hade också problem med enstaka inställningar, vet inte helt vilka men motion blur var definitivt en av dom, och nånting-sharpening tror jag. då fick jag suddiga fläckar och grejer överallt. dåligt optimerat ja, men det är spelbart på hög grafik med en geforce 1070!

men, ja, man vill ha ganska fet dator för detta spel. oavsett inställningar. 4770k och 1070 är typ absolut minimum om spelet ska fortsätta se fantastiskt ut. men hoppas dom lyckas optimera så snart som möjligt


signatur

//monster

Medlem

Valde mellanmjölks drivet.

Min rigg står i signaturen, och jag får fullt acceptabel 60fps för det mesta, med dippar neråt 50 vid enstaka ställen och 70-73 på andra med 2560x1440 @ 144hz. Eftersom det inte är en fps så är inte maximal fps det viktiga då det ändå inte avgör striderna, men det är ju trevligt när det är skön flyt

Har tipsats av både andra och mig själv att volumetric clouds är en prestanda-hog. Dra ner det till låg eller mellan så blir det en reell skillnad i antal fps.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av f0rsakn:

Alltså vad för FPS bör jag få ut med denna setup i 1440p?
I7 9700K inge OC
1080TI Rog Strix
16GB Ram
Kör allt mesta på medium/high men ligger på drygt 35-50 FPS sällan uppe i 60 FPS

Nvidia har själv sagt att 2070 Super gäller för 1440p i high. Jag hann inte kolla men det kanske går att kanna lite med resolution scaling?


signatur
Gen
Medlem

Avvaktar och ser hur det fungerar om en månad. Hade önskat mig att lira spelet på 4K TVn i stabila 60fps men vill inte behöva köra på Medium/Low för att uppnå det, riktigt tråkiga siffror.

Btw, varför postar inte folk screenshot från benchmark istället för att skriva text?

Medlem

-USEALLAVAILABLECORES -high som startargument för rdr2.exe gjorde skillnad för mig, fick bättre FPS med det.
Går att skriva in i launchern.

Så det var en trevlig överraskning.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nvidia har själv sagt att 2070 Super gäller för 1440p i high. Jag hann inte kolla men det kanske går att kanna lite med resolution scaling?

Tack för snabbt svar ska mixtra med Settings lite senare

Medlem

@Tanktyr: Blir det mycket bättre av att stänga av motion blur? Sitter på ett 2080ti och får 55-60 fps i 4k. Har inte rört inställningarna särskilt mycket men de verkar ligga på medium/high by default. Är inte så bra på det här, vad är det man bör dra ner på för att få upp fps:en?

Medlem

Nu har jag tweakat lite, allt på medium. övriga inställningar ser ut så här, advanced har jag inte rört:
AF: x8
Texture Quality: Ultra
TAA: X2
Tesselation Quality: High

1080p - i7 2600k@2.5Ghz - GTX 980 Överklockat

Får en average på 60FPS i benchmarken. Lägsta FPS var 31.

Dock är ju benchmarkslingan inte exakt likadan varje gång har jag märkt, ska man jaga bästa grafikinställning samtidigt som man behåller FPS så bör han ha det i åtanke.

Medlem

Pc master race.. finns det ingen som utvecklat något verktyg som ställer in allt automatiskt för 60 fps efter förutsättningarna?

Medlem

Flyter på bra i 60 fps fram tills att hela spelet fryser till i 5-10 sekunder...
Setup
Cpu:i5-4690k @ 4700 mhz
Gpu:gtx-1080ti
Ram:16 gb @ 2400 mhz

Medlem
Skrivet av JackFlack:

Spelar ingen roll vilken intällning jag kör med, spelet fryser med ojämna mellanrum...väldigt irriterande...ocj ja, jag har uppdaterat gfx rutinerna på mitt nVidia kort.

Samma för mig. Riktigt trist.
Har ställt ner allt och till och med kört i safe mode, men mitt 1070 verkar tycka att det är tungt att köra oavsett hur jag gör...
Kan lägga till att jag kör på en i5-6600K @ 3.50GHz med ett GTX 1070 samt 16 GB RAM.


signatur

/MJ

Medlem

Skönt att jag inte köpte detta. Uppenbarligen så är det extremt dåligt optimerat. Kanske blir ett köp om de får "tummen ur" och fixar till det nån gång.

Medlem

@powerbuoy: Lägg gärna upp länk till DF-videon när/om den kommer.


signatur

/MJ

Medlem

i9 9900k med 1070ti har ca 55-60 med High/med inställningar i 1440p

Hade lite problem i början med att spelet låste sig till 20-25fps

Räckte med uppdatering av windows och detta launch argument: -USEALLAVAILABLECORES -high

Medlem

Jag fattar inte har Rockstar har nojjan på att göra bökiga och krångliga menyer.
Letate febrilt efter alternativet för att stänga av "Depth of Field", tills jag insåg att de har buntat ihop det i samma alternativ som "Motion Blur"... 😕

Blir inte klok på hur dom riktigt tänker.
Samma visa i GTAV där DoF är avstängt men ändå visas ett klart och tydligt sudd på närliggande berg och byggnader, då "PostFX" är uppvridet högre än "Normal". 😐

Snittar vär 60-69 fps med 2080 OC, i7-8086K 32GB RAM.
Inte direkt optimerat kan jag tycka.
Och dessutom lider det av krascher hipp som happ.

Har man kort från Nvidia så lär DX12 glida bättre än Vulkan också.

Medlem

Ni som har att det fryser till i jämna mellanrum.
Jag hade det innan jag ändrade från Vulcan till DX12, sen dess har allt gått fintfint!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Fredda:

Flyter på bra i 60 fps fram tills att hela spelet fryser till i 5-10 sekunder...
Setup
Cpu:i5-4690k @ 4700 mhz
Gpu:gtx-1080ti
Ram:16 gb @ 2400 mhz

Testa med -USEALLAVAILABLECORES -high
Ställ in det som startargument i launchern.

Medlem

@dTexN: Har provat det och det blir lite bättre men det fryser fortfarande till då och då

Medlem
Skrivet av shelter:

Testa med -USEALLAVAILABLECORES -high
Ställ in det som startargument i launchern.

Kan prova det.

Medlem
Skrivet av Gen:

Btw, varför postar inte folk screenshot från benchmark istället för att skriva text?

För deras launcher, så vitt jag vet, inte har en screenshot knapp. Däremot har spelet ett photomode, men jag har letat efter vart dom bilderna lägger sig nu i en kvart, tills jag gav upp.

Skrivet av shelter:

Testa med -USEALLAVAILABLECORES -high
Ställ in det som startargument i launchern.

Gjorde ingen skillnad för mig, men tack för tipset.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=elkCmDjasQk

PS4 Pro vs PC (Ultra)
Ingen jätteskillnad, man undrar ju vilka inställningar som motsvarar PS4 grafiken.

Medlem

Av någon anledning så har spelet börja krascha för mig efter några minuters spelande. Fungerade jättebra igår och idag under morgonen fram tills nu. Det beror inte på just det uppdraget jag är på för det kraschar under benchmarken också.

Skriv svar