Red Dead 2-benchmarks (hur flyter spelet för dig?)

Skägg.
10 Chambers
Red Dead 2-benchmarks (hur flyter spelet för dig?)

Red Dead Redemption 2 är släppt på PC och många kommer nog tillbringa kvällen med Arthur Morgan. Efter att spelfilerna dekrypterats och allt sånt, vilket tog stöddiga 30 minuter även på en SSD-installation. Nåväl!

Det har redan snackats lite om hur spelet flyter på hos folk, och vi kunde få ut mellan 55-70 fps i 1440p, och High settings, med ett RTX 2080, vilket är kortet strax över det som Nvidia rekommenderar själva. I övrigt sitter däri en i5-8600K och 16 gig ram. Hann inte köra benchmarken men ska göra det imorgon.

Hur flyter det för er andra?

Och, att köra allt maxat i fyra 4K blir nog inte möjligt med dagens grafikkort om de inte överklockas med flytande kväve


signatur
Medlem

Typ samma 50-80fps 1440p. 1080ti/6700k 4,8ghz


signatur

Mastercase5 pro. I7 6700k 4,8GHz .Z170 ASUS MAX Hero VIII. Kraken X62 . ASUS 1080ti Strix oc. 32Gb Corsair Vengeance LPX 3200MHz. Samsung 950 pro 256GB. EVGA SuperNova 850 G2.
AMD FX-8350 4,5GHz. Asus Sabertooth 990FX R2.0 . Asus GTX670 4Gb SLI. 16Gb Corsair Dominator Platinum 2400mhz. Samsung 840Pro 128GB

Medlem

Det är tungdrivet. Min setup består av ett Gtx 1080Ti, 16gb ram, i9 9900K och har spelet installerat på en M.2 SSD.

Jag har de flesta inställningarna på high, med en del på medium. Sen finns där ju lite annat lullull i grafikinställningarna som jag har en del av påslaget. 1440p i upplösning.
Jag kan skriva mer utförligt senare vad jag har för inställningar. Det flyter på hyfsat, men skulle tro att jag går ner mellan 30-40 fps vid stora öppna ytor. Vill inte fundera på hur det kommer flyta på i när man springer runt i Saint Denis senare i spelet.

Ska jag få det att flyta på riktigt behagligt (+60fps) även i städer så får jag nog skruva ner en hel del till medium.

Medlem

4k 60-80 fps, mestadels high med nåra på ultra å motion blur skräp av, asus 2080 ti

Medlem

Håller med om att det är ganska tungdrivet. Kör på en i9 9900K, 32GB ram och ett 2080Ti. Installerat på en M.2 SSD.

1440p, allting på max inställningar förutom AA. Snittar runt 70FPS.

Medlem

enjoy your sub 30 fps fat ps4 (ja, har de på ps4 oxå)

Medlem

Den riktiga frågan är väl om spelet är bra optimerat eller ej tänker jag.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

på 1920 1080 och high/ultra i det mesta flyter det bra, man får fiffla lite med lightning, volumetric och AA för att få det perfekt. men det är förvånansvärt snyggt på dom flesta inställningarna. så jag tycker inte överdrivet tungt, på benchmark snittar jag 60fps exakt, men lägsta var då också 20fps i enstaka sekunder med mkt moln å dimma


signatur

//monster

Medlem

Tycker det flyter på fint.

Medlem

6 read dead artiklar av 9 på förstasidan?.... kom igen, får säkert plats med en till, knöka!

Medlem

Flyter väl okej på en i7 2600k / GTX 980, bättre än vad jag trodde iaf. (bägge överklockade).

Ställt ner shadows till medium....
Börjar man pilla för mycket under Advanced graphics settings så går det att sabba FPS:en rejält.

Det jag däremot reagerar på är att spelet bara använder typ max 50% CPU, oftast lägre än det... jag trodde Vulkan skulle förbättra användningen av flera cores?

Medlem

Flyter bra, men 2080Ti får kämpa hårt när Ultra settings kommer på.

Medlem

Spelar ingen roll vilken intällning jag kör med, spelet fryser med ojämna mellanrum...väldigt irriterande...ocj ja, jag har uppdaterat gfx rutinerna på mitt nVidia kort.

Medlem
Skrivet av JackFlack:

Spelar ingen roll vilken intällning jag kör med, spelet fryser med ojämna mellanrum...väldigt irriterande...ocj ja, jag har uppdaterat gfx rutinerna på mitt nVidia kort.

Vad har du för processor? Läste nyss Sweclockers prestandatest av spelet där de upplevde samma sak på en av deras datorer med processorer med få trådar.

Medlem

Jag har ett GTX1070, i7 8700k, 32gb RAM och kör med 1080p.

Jag har faktiskt det mesta på High och det flyter över lag helt ok...

Men spelet verkar för mig lite dåligt optimerat. För det flyter på bra för det mesta, men helt plötsligt i vissa områden i vissa vinklar blir det trögflytande.
Typ om jag står på en plats och tittar åt väst, så flyter det hur fint som helst. Råkar jag sedan titta åt öst från samma plats, så är det plötsligt trögflytande. Går jag sedan 10 meter åt öst (som var trögflytande) blir det plötsligt flytande igen... Vilket är frustrerande när man är i en fight eller liknande


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Vulkan ger mycket bättre prestanda än dx12 i alla fall.

Relik 📜

Här är ett första test, @wpelle har kört igenom enligt systemkraven från Rockstar. Kan väl säga att lägsta är.. lågt.
https://www.sweclockers.com/test/28500-red-dead-redemption-2-...


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Alltså vad för FPS bör jag få ut med denna setup i 1440p?
I7 9700K inge OC
1080TI Rog Strix
16GB Ram
Kör allt mesta på medium/high men ligger på drygt 35-50 FPS sällan uppe i 60 FPS

Medlem

Har 1080, 32gb ram, i7 samt ssd. Inte sett fpsen men spelet flyter utmärkt och utan problem. Stänger dock alltid av skuggor i spel.


signatur

Burn in the light.

Medlem

3440x1440

2080, 9600k, 16gb, installerat på m2.
Flyter på bra med texturer på ultra och blandade inställningar. 50-70fps ^^


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av shelter:

Vulkan ger mycket bättre prestanda än dx12 i alla fall.

Jag får 54.2 fps i Directx12 och 58.2 med Vulkan, så det är ju en viss skillnad. Dock uppstår en del grafikbuggar med Vulkan som jag inte upplever i Directx12, främst när det gäller HUD. Dessutom buggade sig benchmarken med Vulkan när han kastar dynamitgubben mot poliserna, den filmade Arthur istället för poliserna samt att han saktade ner i sitt springande i början av sista klippet. Så jag fick göra om testet för att få en mer rättvis bedömning. (Även om andra resultatet visade sig bli samma som första omgången med buggarna).
Det är inte säkert att det har med Vulkan att göra, men grafikbuggarna kvarstår trots det, men inget som stör spelupplevelsen

Relik 📜

Nu har @raven_cc hivat in ytterligare en artikel med siffror..
https://www.sweclockers.com/test/28501-snabbtest-grafikpresta...


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Redaktör

Bugg: spelet och launchern kraschade när jag stoppade i ett headset, sen kraschade båda vid varje försök att starta spelet. Drog ur headsetet, då funkar det igen.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Bugg: spelet och launchern kraschade när jag stoppade i ett headset, sen kraschade båda vid varje försök att starta spelet. Drog ur headsetet, då funkar det igen.

Fullkomligt rimligt!

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Vad har du för processor? Läste nyss Sweclockers prestandatest av spelet där de upplevde samma sak på en av deras datorer med processorer med få trådar.

Betyder det att så länge man har en i5:a kommer man få acceptera random frysningar?

Medlem
Skrivet av shelter:

Vulkan ger mycket bättre prestanda än dx12 i alla fall.

tvärtom för mig.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Fargo:

Betyder det att så länge man har en i5:a kommer man få acceptera random frysningar?

De testade med bland annat en i5 2500k, 4 kärnor och 4 trådar. En nyare i5 av 8e eller 9e generationen använder sig av 6 kärnor och 6 trådar. Men jag har svårt att tänka mig att det ska bero på detta, jag gissar på att det är någon form av bugg som troligtvis kommer att patchas bort rätt snabbt.

FM-guru
F.d. Sisyr

"Prestanda", heh. Jag kan inte ens starta spelet. Launchern kraschar direkt. Verkar vara ett väldigt frekvent förekommande problem av Reddit att döma också. Kul!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

"Prestanda", heh. Jag kan inte ens starta spelet. Launchern kraschar direkt. Verkar vara ett väldigt frekvent förekommande problem av Reddit att döma också. Kul!

Sjukt tråkigt! Går det att installera om launchern utan att behöva ladda ner spelet på nytt?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av sweclockern:

Sjukt tråkigt! Går det att installera om launchern utan att behöva ladda ner spelet på nytt?

Jag löste faktiskt precis mitt problem!

Testade att uppdatera BIOS till senaste versionen; nu funkar det! Så om någon stöter på samma problem är det min rekommendation. Se till att du vet vad du gör innan du uppdaterar dock...

Har sedan tidigare testat alla möjliga tänkbara lösningar utan resultat, men detta funkade.

Skriv svar