Analytiker har svårt att sia om hur bra Death Stranding kommer sälja

Robot
Analytiker har svårt att sia om hur bra Death Stranding kommer sälja
Medlem

Yngre personer nuförtiden vill bara ha omedelbar tillfredsställelse när det kommer till spel.
Det spelar inte roll om spelet är extremt super jäkla bra 5 timmar in, "det hände inte i början och resan dit är bara dryg."

Men det är tur att vi alla är olika och att det finns spel för oss alla

Jag kommer dock behöva få vänta tills nästa år för att pröva spelet synd nog


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Releasehästryttare

Med tanke på hur låga betyg spelet har fått så skall de bli glada om de säljer 1m de första månaderna.

Medlem

Släpp spelet på PC så kommer åtminstone jag köpa det

Medlem

Att spelet får så olika betyg skickar tydliga varningsklockor. Kommer plocka upp spelet när det gått ner i pris.

Medlem
Skrivet av Devan:

Med tanke på hur låga betyg spelet har fått så skall de bli glada om de säljer 1m de första månaderna.

"låga"

Releasehästryttare
Skrivet av lerb:

Det kan vara så att sarkasmen flyger rakt över mitt huvud, likt ett missat skämt. Men om det nu inte är så, så undrar jag ändå vart du läser om alla de låga betygen Death Stranding har fått?

Metacritic ligger på 84. Strax över 80% av de 76 recensionerna som man grundar det på ligger på 80/100 eller över. Nästan 20% av de 76 recensionerna ger spelet 100/100 poäng.

Nu va de ju många år sen vi som gamers kom överens om att inte använda metacritic då de har dåliga regler.

Releasehästryttare

@Striva: se vad jag skrev innan.

Medlem
Skrivet av Devan:

Med tanke på hur låga betyg spelet har fått så skall de bli glada om de säljer 1m de första månaderna.

Majoriteten ger det 9 (90) eller bättre?

Det kommer säkerligen sälja 4-5 miljoner inom en månad.

Medlem
Skrivet av Devan:

Nu va de ju många år sen vi som gamers kom överens om att inte använda metacritic då de har dåliga regler.

"Vi som gamers" haha. När då? Nej det gjorde vi inte.

Medlem

Jag köper det! Men jag funderar på om det inte blir till PC! Hoppas på bra försäljningssiffror så vi får fler spel som rör runt i grytan och får andra att våga knoppa av från normerna.


signatur

Niet.

Avstängd

Stämmer det att spelet är en "Postnordssimulator" förutom att paketen faktiskt kommer fram i spelet?

Medlem
Skrivet av AplAy:

Stämmer det att spelet är en "Postnordssimulator" förutom att paketen faktiskt kommer fram i spelet?

Tanken är skrämmande, eller hur?

Medlem

Tycker det är kul hur nästan varenda recension om spelet säger att det är ett skittråkigt spel och inte kul, men ändå så ger dem det 100/100 pga. att det är Kojima's spel.

Gen
Medlem
Skrivet av AplAy:

Stämmer det att spelet är en "Postnordssimulator" förutom att paketen faktiskt kommer fram i spelet?

Spelet har faktiskt en djup story, något Postnord saknar.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Släpp spelet på PC så kommer åtminstone jag köpa det

Nästa år, så vi får undvika spoilers ett tag ;p

eld
Medlem
Skrivet av mobmoben:

Tycker det är kul hur nästan varenda recension om spelet säger att det är ett skittråkigt spel och inte kul, men ändå så ger dem det 100/100 pga. att det är Kojima's spel.

Kommer du ihåg när demon souls kom ut?

Det första som i princip händer i det spelet är att man blir totalt mördad av en boss, helt utan förvarning. Det fortsätter sedan med att man helt utan hjälp ska ta sig igenom ett första område ovetande av monster som lurar bakom väggar eller stora stenar som ramlar ner och mosar en, man kanske råkar ramla in i ett rum med en boss man är för svag för.

Man förlorar all sin valuta när man dör, det är inte kul, det är frustrerande.

Ändå lyckades hela upplevelsen vara fantastisk, när man tar sig förbi frustrationen, lär sig genvägar, hur fiender fungerar då får man ut glädje ur kämpandet, sen dess har vi fått ett halvdussin av denna typ av spel och fler påväg.

Frustrationen i DS är där och folk tycker det är jobbigt, men upplevelsen de i slutändan får av det är att det var värt det.

Det finns ju ingen glädje över att ha satt ut en stege över en tidigare jobbig ravin om det inte var jobbigt att gå runt den för första början, eller att bli varm i hjärtat över att någon byggt en bro över en flod om det inte var så kämpigt att ta sig över den tidigare.

Skribent
Skrivet av AplAy:

Stämmer det att spelet är en "Postnordssimulator" förutom att paketen faktiskt kommer fram i spelet?

Sjukt orealistiskt med andra ord, borde dras av betygspoäng för det!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Tycker det är kul hur nästan varenda recension om spelet säger att det är ett skittråkigt spel och inte kul, men ändå så ger dem det 100/100 pga. att det är Kojima's spel.

Tror inte det har så mycket att göra med att Hideo Kojima står bakom, utan mer att spelet erbjuder en välgjord och annorlunda spelupplevelse. Som jag ser det med alla recensioner faller spelet/kritiken på att spelet helt enkelt inte passar alla.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Avstängd
Skrivet av Gen:

Spelet har faktiskt en djup story, något Postnord saknar.

Alla paket som aldrig kommer fram via PostNord måste ha riktiga rövarhistorier?

Skribent
Skrivet av AplAy:

Alla paket som aldrig kommer fram via PostNord måste ha riktiga rövarhistorier?

Lite som strumpor och torktumlare. Berättelser från en annan dimension.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Johlor:

Lite som strumpor och torktumlare. Berättelser från en annan dimension.

Interdimensionell kurirsimulator?

Skribent
Skrivet av AplAy:

Interdimensionell kurirsimulator?

Du får tweeta Kojima, du har en potentiell ide för Death Stranding 2 där.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Devan:

@Striva: se vad jag skrev innan.

Vad bra att det jag länkade inte var metacritic dårå nu när du och dina "gamer" polare bestämt er att metacritic har dåliga regler.

1
Skriv svar