Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Konstigt. Funkar inte trots att jag stängt ner. Nåväl, bara att vänta.

Inaktiv
Skrivet av Nemo:

Haha, det har aldrig varit en diskussion. Obvious is obvious. Jag förstår att du inte håller med och det behöver du inte göra heller. Alla får tycka vad de vill.

Men jag kan tycka att det är synd att urholka begreppet p2w genom att kalla allting för p2w. Det finns spel där man kan köpa sig saker som man inte kan få genom att spela. Det är p2w. Det här spelet är inte ett sånt spel.

Om två personer startar spela samtidigt.

Spelare 1 väljer att använda IRL-cash för att köpa snabbare transport och bättre vapen.
Spelare 2 har inte råd eller lust att betala irl-cash utan får grinda 900 timmar för att få tillgång till samma prylar.

Resultat: Spelare 1 har köpt sig fördelar gentemot andra spelare som inte kan/vill använda irl-cash.

Pay 2 Win.

Du har per definition fel. Slutdiskuterat

Medlem

Pay för att slippa grinda är ett bättre uttryck

Medlem

Jag får problem med att launchern crashar när jag försöker starta RDR2, någon som får liknande?

Skrivet av stormarn:

Jag får problem med att launchern crashar när jag försöker starta RDR2, någon som får liknande?

Ta en titt i den här tråden: #3940981


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av stormarn:

Jag får problem med att launchern crashar när jag försöker starta RDR2, någon som får liknande?

Samma här. Rykten florerar om att det hjälper med att stänga av anti-virus och brandvägg, men har personligen inte fått det att funka än. Testar just nu att ominstallera och ladda hem 120 gb igen...

Man blir alltid lika trött på pc-releaser med drm-skydd.

Skyddet håller max en månad och alla som pynta 650+ kr får duktigt vänta tills ett par dagar efter release innan buggträsket rett ut sig när patchpelle är i farten.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Om två personer startar spela samtidigt.

Spelare 1 väljer att använda IRL-cash för att köpa snabbare transport och bättre vapen.
Spelare 2 har inte råd eller lust att betala irl-cash utan får grinda 900 timmar för att få tillgång till samma prylar.

Resultat: Spelare 1 har köpt sig fördelar gentemot andra spelare som inte kan/vill använda irl-cash.

Pay 2 Win.

Du har per definition fel. Slutdiskuterat

Haha, du hittar på egna förutsättningar och regler och applicerar dem sedan på RDR2. Sorry min vän, epic fail.

En titt i RDR2-forum på nätet där det skrivs om detta (t ex Reddit, rekommenderas varmt) visar att folk grindar ihop gold bars, vapen, etc, förvånansvärt snabbt. Det är väldigt tydligt att lägger man ut irl cash i RDR2 online i förhoppning om att man ska "vinna" något så är det ren slöseri med pengar.

För övrigt, det som du kallar p2w skulle jag kalla p2kg (pay to kill grind). Vilket inte är samma som p2w.

Vi kan väl bara enas att vi ser olika på saker och ting och vara nöjda så. Aye?

Inaktiv
Skrivet av Nemo:

Haha, du hittar på egna förutsättningar och regler och applicerar dem sedan på RDR2. Sorry min vän, epic fail.

En titt i RDR2-forum på nätet där det skrivs om detta (t ex Reddit, rekommenderas varmt) visar att folk grindar ihop gold bars, vapen, etc, förvånansvärt snabbt. Det är väldigt tydligt att lägger man ut irl cash i RDR2 online i förhoppning om att man ska "vinna" något så är det ren slöseri med pengar.

För övrigt, det som du kallar p2w skulle jag kalla p2kg (pay to kill grind). Vilket inte är samma som p2w.

Vi kan väl bara enas att vi ser olika på saker och ting och vara nöjda så. Aye?

Hittar på egna förutsättningar och regler? Wow...

Aja.. vi säger så. Slöseri med tid detta

Medlem

Hur byter man ammotyp på PC ? Klickar jag på pilarna händer ingenting.

Inaktiv

Någon som köpt spel genom Rockstar launchern förr och har erfarenhet av refunds? Tänkte man skulle testa om detta var något att ha men 600 spänn är lite väl mycket för ett osäkert kort känner jag...

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Någon som köpt spel genom Rockstar launchern förr och har erfarenhet av refunds? Tänkte man skulle testa om detta var något att ha men 600 spänn är lite väl mycket för ett osäkert kort känner jag...

https://support.rockstargames.com/articles/360035971133/Refun...
Max 2 timmars speltid som jag tolkar det.

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Ah ok.. som steam då. Lite skumt att det står att det är helt upp till försäljaren att godkänna refund. Med andra ord kan de neka en även om man bara spelat 5 minuter

Oh well... får se vad man gör...

Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av anon_326725:

Ah ok.. som steam då. Lite skumt att det står att det är helt upp till försäljaren att godkänna refund. Med andra ord kan de neka en även om man bara spelat 5 minuter

Oh well... får se vad man gör...

Jo, det är lite knepigt. Typiskt sån där paragraf de har för att man aldrig ska kunna ha rätt mot dem i tvister.

Medlem

Med tanke på hur hyllat spelet blivit och även grafiken, trodde jag att det skulle vara skitsnyggt. Men efter att ha ställt upp alla grafikinställningar så högt det går körde jag benchmarken. Blev inte alls imponerad av grafiken. En del visuella buggar i snöscenen, fattig detaljrikedom i andra scener. Något blurrig bild (kanske får stänga av motion blur?). Hästjakten i en stad som föreföll platt och tråkig. Där ser man vad hype kan göra för att skruva upp förväntningarna för högt. Tråkigt, hoppas gameplay är bra i alla fall. Får se om jag kan hålla mig under 2 timmar så jag kan fixa en refund om gameplay är lika oimponerande.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fulci:

Med tanke på hur hyllat spelet blivit och även grafiken, trodde jag att det skulle vara skitsnyggt. Men efter att ha ställt upp alla grafikinställningar så högt det går körde jag benchmarken. Blev inte alls imponerad av grafiken. En del visuella buggar i snöscenen, fattig detaljrikedom i andra scener. Något blurrig bild (kanske får stänga av motion blur?). Hästjakten i en stad som föreföll platt och tråkig. Där ser man vad hype kan göra för att skruva upp förväntningarna för högt. Tråkigt, hoppas gameplay är bra i alla fall. Får se om jag kan hålla mig under 2 timmar så jag kan fixa en refund om gameplay är lika oimponerande.

Låter märkligt. Nu har jag inte spelat PC-versionen än, men på PS4 så var det i alla fall ett förbannat snyggt spel.

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Jo, det är lite knepigt. Typiskt sån där paragraf de har för att man aldrig ska kunna ha rätt mot dem i tvister.

Exakt. Väntar helt enkelt. Inte tillräckligt intresserad av att spela spelet för att riskera 600 spänn om det är tråkigt

Medlem
Skrivet av Nemo:

Haha, du hittar på egna förutsättningar och regler och applicerar dem sedan på RDR2. Sorry min vän, epic fail.

En titt i RDR2-forum på nätet där det skrivs om detta (t ex Reddit, rekommenderas varmt) visar att folk grindar ihop gold bars, vapen, etc, förvånansvärt snabbt. Det är väldigt tydligt att lägger man ut irl cash i RDR2 online i förhoppning om att man ska "vinna" något så är det ren slöseri med pengar.

För övrigt, det som du kallar p2w skulle jag kalla p2kg (pay to kill grind). Vilket inte är samma som p2w.

Vi kan väl bara enas att vi ser olika på saker och ting och vara nöjda så. Aye?

P2W är allt som man kan köpa för riktiga pengar som faktiskt påverkar spelet, vad det än är. Skins = inte P2W, Bättre vapen = P2W.

Oavsett var du försöker övertyga dig själv om är det detta gemene man menar när man säger Pay 2 Win.

Avstängd

Jag är bra sugen på att spela om det nu då man sett alla videos, verkar vara hype igen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ni som har Online erfarenhet. Vad bör man satsa på att köpa först? Vapen?

Medlem
Skrivet av Eight08:

P2W är allt som man kan köpa för riktiga pengar som faktiskt påverkar spelet, vad det än är. Skins = inte P2W, Bättre vapen = P2W.

Oavsett var du försöker övertyga dig själv om är det detta gemene man menar när man säger Pay 2 Win.

Tro mig, jag resonerade exakt som du för några år sedan.

Jag förkovrade mig sedan i ämnet och insåg att jag hade fel. Ämnet är betydligt mera komplext än så.

Du kan utvärdera logiken själv om du vill genom att testa några olika parametrar mot hypotetiskt p2w-scenarie i olika spel. Frågor som kan (och bör) ställas: Hur länge pågår p2w-fönstret ("p2w-fönster" är den tidsram som spelaren har på sig att utnyttja ett givet p2w-scenarie i spelet)? Vad kostar det spelaren att utnyttja p2w-fönstret? Exakt vad tjänar spelaren på det? Är det värt investeringen (investerade irl cash relativt vinst i p2w-fönstret, jämfört med sedvanlig grind)?

Jag vill inte spoila något (bästa insikten är den man kommer fram till själv) men det är bara att följa logiken. Det är ganska troligt att du landar i samma slags resultat som jag kom fram till. Jag kan väl säga så pass mycket att det är ingen överraskning att utfallet i p2w-fönstret i många fall är så pass betydelselöst (dvs inte värt insatsen) att hela p2w-begreppet försvinner och ersätts av exempelvis p2kg.

Sorry om det blev väl mycket off-topic. Som gammal gamer så tyckte jag bara att jag kunde passa på och bidra lite i detta kära ämne. Kanske finns det andra som liksom jag tycker sånt här är lite extra intressant att fundera på.

Medlem

Helt plötsligt så går det inte att spela i Directx 12 för mig längre, det kraschar efter ett par minuters spelande. Dock fungerar det i Vulkan med stora buggar i HUD och UI. Så var det inte tidigare idag eller igår (Bortsett från mindre buggar i UI och HUD med Vulkan när jag testade det).

Avstängd
Skrivet av Karim21K:

Ni som har Online erfarenhet. Vad bör man satsa på att köpa först? Vapen?

Tro mig, gör inte ens något online, det är sååååååååå värdelöst.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Fan, mina först fruktlösa speltimmar var att leta efter borste till hästen, efter som spelet varnade mig att min häst kan bli sjuk och smutsig, och fick en "borste"-varning på hästen.

Letade runt som attans men hittade ingen borste att köpa. Försökte stjäla en borste som jag hittade i ett stall, men det gick inte.

Tips?


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Skrivet av Vantskruv:

Fan, mina först fruktlösa speltimmar var att leta efter borste till hästen, efter som spelet varnade mig att min häst kan bli sjuk och smutsig, och fick en "borste"-varning på hästen.

Letade runt som attans men hittade ingen borste att köpa. Försökte stjäla en borste som jag hittade i ett stall, men det gick inte.

Tips?

Nu var det ett tag sen jag spelade, men om jag inte missminner mig så kunde en simtur med hästen ha samma effekt som att borsta den.

Medlem

Jo, sprungit i vattnet med den, vågade dock inte gå ut för djupt, vette tusan om det hjälpte dock.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Skrivet av Vantskruv:

Jo, sprungit i vattnet med den, vågade dock inte gå ut för djupt, vette tusan om det hjälpte dock.

Hästen måste nog simma, hjälper inte att springa på vattnet endast. Kollade upp och tydligen ska man få en borste i ett uppdrag rätt tidigt, så det är nog bara att köra på så får du en så smånningom

Avstängd

Ett tips till er som spelar på pc är att hämta arabian hästen som man kan fånga in. Man kan göra det relativt tidigt i spelet. Finns en guide här vart den är osv.

Det är den snabbaste hästen i spelet.

Vi har skrivit om det förut men förstår att man inte orkar leta igenom så många inlägg som skrivits.

https://www.ign.com/wikis/red-dead-redemption-2/Arabian_Horse


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Sitter och njuuuuuter av spelet på PC nu.
Lirade 10-20h på ps4 när det släpptes men tycker jag hade helt fel mindset, skulle bara hetsa igenom, levla på "rätt" sätt, jaga bästa gear så tidigt som möjligt och blev frustrerad av alla långa ritter och cut-scenes. Slutade med att jag gav upp för jag blev för uttråkad. Nu ska det få ta sin tid och jag ska försöka njuta mig igenom det. tar det ett år så gör det. Fan va göttigt det är

Avstängd

Jag laddar ner senaste patchen nu på ps4. Ska återuppta min 2,5:e genomspelning. Blev sugen då man sett alla videos om det nu.

Jag är på kapitel 4 där bara.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar