Nu kan du spela Red Dead Redemption 2 på din PC

Medlem

Launchern kraschade för mig också, men gjorde en Windows update, där jag installerade Windows version 1903 (vilket tog kanske ca 1 timma). Sen fungerade det.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

jag antar att dom förväntar sig att man har win 10 med senaste uppdateringen och senaste grafikdrivrutinerna. det är ju vad man ska ha i nutid, inget annat. det är steg 1 minimum


signatur

//monster

Skägg.
10 Chambers

Jag håller på att sammanställa alla tips på kraschlösningar i en nyhet. Har också skapat en tråd för att diskutera prestanda.


signatur
Medlem
Skrivet av Molotov:

#¤!%¤¤!%
launcher crashar hela tiden.
borde förstått, ALDRIG förköpa

JAg har verifierat filerna på nytt, installerat senate nvidia drivrutiner.
håller på ladda ner allt fron win update nu för att se om det hjälper

Citerar mig själv att problemet löstes efter jag drog ner 2st Windows 10 dateringar som låg och väntade.
Spelat nu ca 90min utan problem och när jag avslutade så laddades en patch ner till spelet också.
Hoppas ni får igång spelet nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

så märkligt, jag har haft noll problem. flyter bra inga buggar allt funkar perfekt, har lirat sen man kunde börja kl 14. felfritt


signatur

//monster

Medlem

Borde vara lättare spöstraff på kunna ta betalt för pre-load för att sen inte kunna leverera ett startdugligt spel sen.

Provat allt. Blir till att vänta på att rockstar kör ut sen emergency patch. Surt.

Medlem

Det jag blir mest irriterad över är att man tror till sist att allt fungerar som det ska, att man kört i en halvtimma online och "bara ska sänka musiken ingame"... och när man vrider ner volymen till noll och trycker bakåt så kraschar hela eländet.

Liksom.... är man betatestare eller vad?

KoP
Medlem

Ingen som pratar om spelet i sig i tråden? Är mest bara massa snack om specs och performance. 😂 PC-gaming i ett nötskal.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ingen som pratar om spelet i sig i tråden? Är mest bara massa snack om specs och performance. 😂 PC-gaming i ett nötskal.

Tar ju lite tid innan man har kommit en bit in i spelet och kan börja prata om det, framförallt för dom som inte spelat spelet. Sen krånglar det en massa, så folk försöker hjälpa varandra.

Medlem

Någon som vet hur man tar bort muspekaren i spelet?

Har testat att köra spelet kompatibelt med windows 8, och och epic launcher som administratör. Har uppdaterat windows, kör med senaste drivrutinerna. Funkade först, men efter uppdateringen så funkade det inte längre.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Någon som vet hur man tar bort muspekaren i spelet?

Har testat att köra spelet kompatibelt med windows 8, och och epic launcher som administratör. Har uppdaterat windows, kör med senaste drivrutinerna. Funkade först, men efter uppdateringen så funkade det inte längre.

https://www.youtube.com/watch?v=yp8eIMn8u0Y
Är det där något som funkar? Hiskelig video men...

Fick igång spelet ordentligt efter förra patchen efter att först haft launcherkrasher och sedan ett tag fått felmeddelanden om att launchern inte kan connecta till rockstar-servrarna (men klickade man play typ 20 gånger gick det..), hade problem med frysningar titt som tätt men det blev bättre av att begränsa processorena lite med Processor Lasso. Dock har jag varit med om några totalfrysningar, hoppas att det patchas bort lite. Har även problem med lite "deadzone" när man siktar, musen ingame verkar inte känna av de minsta rörelserna riktigt, lite störigt.

I övrigt ett väldigt mysig spel än så länge, kommer ha mycket trevligt med det framöver.

Medlem

@Ftmch: Har testat den, funkar inte för mig. Har också hört att overlays i spel kan orsaka buggen också, som discord och nvidia experience overlay.

Andra säger att man ska stänga av Windows Defender.

Det som funkade för mig var att uppdatera windows, senaste nvidia drivrutiner RDR2.exe kompatibel med windows 8. Starta epic launcher som administratör. Fast det funkar inte alltid. Igår kunde jag spela utan att muspekaren visades. Men nu visas den igen, har ingen riktig lösning än på det. Så den lösningen funkar bara ibland.

Edit: hört också att den försvinner om man kör med en xbox kontroller.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@Ftmch: Har testat den, funkar inte för mig.

Fandå. Låter som nåt som måste fixas från rockstars håll då. Kan ju hoppas att de fixar fler såna grejer nu när de ändå lyckats få fler att kunna starta spelet. Haha

Skriv svar