Se 20 minuter från Red Dead 2 på PC

Robot
Se 20 minuter från Red Dead 2 på PC

Vi har lirat igenom en del av första kapitlet på high settings.

#gameplay, #pc, #red-dead-redemption-2


Medlem

Hum,

Jag har 1080Ti och får mellan 60-70fps på ultra, dock med volumetric clouds på låg - allt annat på ultra med 2560x1440. Känns som ni fick lite låg fps där?


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av BurningMan:

Hum,

Jag har 1080Ti och får mellan 60-70fps på ultra, dock med volumetric clouds på låg - allt annat på ultra med 2560x1440. Känns som ni fick lite låg fps där?

Ultra är för future proofing
Majoriteten av fallen så brukar du inte ens se skillnad på high och ultra.
Försök sänka inställningarna


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Kör med 1080Ti på high och får inte alls samma fina texturer som i videon. All päls är helt kantig, kan det bero på sharpering?

Förresten, HUR FÅR MAN BORT MUSPEKAREN FRÅN SKÄRMEN??!??!?

Medlem

Hur är kontrollerna, känns de bra och responsiva?

Medlem
Skrivet av JW_1332:

Kör med 1080Ti på high och får inte alls samma fina texturer som i videon. All päls är helt kantig, kan det bero på sharpering?

Förresten, HUR FÅR MAN BORT MUSPEKAREN FRÅN SKÄRMEN??!??!?

Varje gång jag startar spelet så ändras Window-mode till Borderless, kolla om det beror på det, ställ in det på Fullscreen.

Finns en hel drös med inställningar. Jag testade ULTRA på allt, tom. på advanced settings, och jag trodde jag var tvungen och ringa brandkåren där ett tag. Jag fick även en bugg där träden inte svajar, utan rycker mellan två lägen fram och tillbaka.

Kan inte direkt säga att det visuella imponerar om man ser hur mycket FPS det tar. Likt GTAV så ser man knappt något skillnad på ULTRA och Medium i dom flesta fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BurningMan:

Hum,

Jag har 1080Ti och får mellan 60-70fps på ultra, dock med volumetric clouds på låg - allt annat på ultra med 2560x1440. Känns som ni fick lite låg fps där?

Hann inte gå igenom inställningarna i detalj (och det fanns många!) men kan kika på det imorgon. Vi tänkte också jämföra med PS4 Pro.


signatur
Medlem

@nils45: Stort tack, kollar detta. Ändrade också allt till Ultra och nu kraschar spelet vid start istället...

Känns som det får bli spelande här i nästa vecka. Ångrar redan att jag inte hade tålamod att vänta till Steam släppet i December.

Medlem

flyter på skitbra, har lirat nån timme nu och inga problem alls. ser fantastiskt ut. kontrollerna lite snurriga men det är ok. vilket jäääävla lir alltså


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Hur är kontrollerna, känns de bra och responsiva?

ja allt funkar bra, känns som på ps4 fast lättare att sikta


signatur

//monster

Inaktiv

Ja vad ska man säga, 30 FPS är helt klart mer cinematiskt.

rug
Medlem

Jag får bra FPS, dock så fryser spelet någon sekund då och då. Grymt irriterande...

NuZ
Testpilot

Alltså m+k är jätte segt, bara jag? Vill inte alls minnas att de var lika segt på krysslådan när jag låna spelet av polaren. Blir att lira med kontroll


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av JW_1332:

Kör med 1080Ti på high och får inte alls samma fina texturer som i videon. All päls är helt kantig, kan det bero på sharpering?

Förresten, HUR FÅR MAN BORT MUSPEKAREN FRÅN SKÄRMEN??!??!?

Jag fick bort den genom att starta om datorn. Efter det var den borta.

Medlem

Äsch, jag betackar mig från denna soppa tills de adderat lite nya vapen och annat sattyg med tiden. PS4 Pro versionen works fine for me. Segaste spelet att lira med mus oxå.

Medlem

...På high settings...
Humbla brag?

Medlem

Hur stor framerate skillnad är det på saker som skuggor, volumetric fog och ambient occlusion på olika inställingar? Är det en stor skillnad i kvalité? Eller tankar de lika mycket i prestanda som det gjorde i GTA V? Märker nämligen ingen större skillnad mellan ultra på vissa GTA V inställningar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fargo:

...På high settings...
Humbla brag?

Varför skulle vi göra det? Nvidia själva rekommenderar ett 2070 Super för de inställningarna.


signatur
Medlem

Sitter och småskrattar lite för mig själv åt början på spelet.
Om man tänker efter lite så det man gör är ju egentligen, 1 döda ett gäng män, 2 länsa ett hus, 3 spöa skiten ur en snubbe till, 4 sno en häst, 5 tänd eld på ägarinnans hus och 6 kidnappa henne.

Man är inte direkt nån snäll person.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Sitter och småskrattar lite för mig själv åt början på spelet.
Om man tänker efter lite så det man gör är ju egentligen, 1 döda ett gäng män, 2 länsa ett hus, 3 spöa skiten ur en snubbe till, 4 sno en häst, 5 tänd eld på ägarinnans hus och 6 kidnappa henne.

Man är inte direkt nån snäll person.

man får under spelets gång välja och det finns ett slags honor-system, men man kan döda dom flesta tex om man känner för det. och självklart är man ju inne och snor det mesta överallt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

man får under spelets gång välja och det finns ett slags honor-system, men man kan döda dom flesta tex om man känner för det. och självklart är man ju inne och snor det mesta överallt

Jodå, vet mycket väl, kört spelet på Xbox redan. Tyckte bara det var lite komiskt, mörkt komiskt, vad som är det första du gör i spelet nu när jag såg det igen.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Alltså m+k är jätte segt, bara jag? Vill inte alls minnas att de var lika segt på krysslådan när jag låna spelet av polaren. Blir att lira med kontroll

Vadå, är den nåt slags lagg när man siktar med mus?

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Jodå, vet mycket väl, kört spelet på Xbox redan. Tyckte bara det var lite komiskt, mörkt komiskt, vad som är det första du gör i spelet nu när jag såg det igen.

det är lite "tryck inte på röda knappen"-syndromet"! många går åt av arthurs bly. det är naturligt helt enkelt


signatur

//monster

NuZ
Testpilot
Skrivet av Blackwolfe:

Vadå, är den nåt slags lagg när man siktar med mus?

Ja jag tycker de är muslagg som tusan och ”segt”. Verkar bara vara jag så kanske min sida de är fel på. Spelet funkar bäst med kontroll ändå så

Helt klart snyggare på PC än på xboxet eller ps4 min. Underbart med mer fps också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Vadå, är den nåt slags lagg när man siktar med mus?

Det är inte en first person shooter, och M+T agerar lite därefter. Samma fenomen på PS4 som av någon anledning inte nämns.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja jag tycker de är muslagg som tusan och ”segt”. Verkar bara vara jag så kanske min sida de är fel på. Spelet funkar bäst med kontroll ändå så

Helt klart snyggare på PC än på xboxet eller ps4 min. Underbart med mer fps också

Har inte spelet på PC så vet inte, men se om du hittar nått alternativ typ mouse smoothing i options, stäng av det i så fall.
Kan vara så illa att det alternativet bara finns i nån config fil och inte går att komma åt innifrån spelet.

Medlem
Skrivet av rug:

Jag får bra FPS, dock så fryser spelet någon sekund då och då. Grymt irriterande...

Samma här...gissar att du har en i5-processor med 4 trådar!? Det är tydligen ett problem för många när man bläddrar igenom de flesta forumen. Hoppas de fixar detta med en patch snart!!!

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja jag tycker de är muslagg som tusan och ”segt”. Verkar bara vara jag så kanske min sida de är fel på. Spelet funkar bäst med kontroll ändå så

Helt klart snyggare på PC än på xboxet eller ps4 min. Underbart med mer fps också

Antingen så behöver du dra upp mus-känsligheten på både FPS och Tredjepersons-slidern inne i menyn.
Testa att även ändra "Mouse Input Method" till Windows, RAW beroende på vad du har nu.

Tycker ändå att det fungerar väldigt bra. Snabbt och utan hackande.
Kör med en lite äldre mus från Logitech (G400s).

Avstängd

Fan man blir sugen på att spela detta igen nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av BurningMan:

Det är inte en first person shooter, och M+T agerar lite därefter. Samma fenomen på PS4 som av någon anledning inte nämns.

Kunde aldrig få en tillfredsställande känslighet på ps4 så det fick bli aim assist där men med mus vill man ju kunna köra med raw input.. dvs ingen acceleration, smoothing eller nån slags artificiell "seghet".

12
Skriv svar