Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Nemo:

Fast det är ju inte p2w om man får saker snabbare, det är ju bara pay to waste money.

Så länge man inte får några fördelar med irl cash som man inte kan skaffa sig genom att spela så är det ju omöjligen p2w.

Säg att jag väntar några veckor med att spela RDR2 online. Under tiden kommer varenda kotte som spelar spelet ett par timmar varje kväll ha skaffat sig högar med gold bars, bästa vapen och mounts enbart genom att spela och utan att spendera någon irl cash alls.

Säg att jag sedan hoppar in i spelet, hostar upp ett kreditkort och köper mig bästa grejerna. I det läget har jag precis samma grejer som alla andra, även de som inte lagt ut några pengar alls. Det enda som skiljer spelarna åt är skills. Jag vinner alltså ingenting på att lägga ut irl cash, det är bara pay to waste money som sagt...

Det är precis vad pay2win är om du kan köpa till dig fördelar.
Oavsett om du kan Grinda eller inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

3 timmar kvar.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är precis vad pay2win är om du kan köpa till dig fördelar.
Oavsett om du kan Grinda eller inte.

Så då är det alltså inte p2w i det här fallet. För du kan ju inte köpa dig några fördelar i RDR2 online med irl cash.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Så då är det alltså inte p2w i det här fallet. För du kan ju inte köpa dig några fördelar i RDR2 online med irl cash.

Ok jag uppfattade i ditt inlägg att man kunde köpa sig till dom bästa vapnen.
Är bästa vapnen inte låste bakom orimlig grind så är det väll ok.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

2 timmar kvar. Nya drivisar ute från Nvidia för RDR2, https://www.geforce.com/drivers

Inaktiv
Skrivet av Nemo:

Fast det är ju inte p2w om man får saker snabbare, det är ju bara pay to waste money.

Så länge man inte får några fördelar med irl cash som man inte kan skaffa sig genom att spela så är det ju omöjligen p2w.

Säg att jag väntar några veckor med att spela RDR2 online. Under tiden kommer varenda kotte som spelar spelet ett par timmar varje kväll ha skaffat sig högar med gold bars, bästa vapen och mounts enbart genom att spela och utan att spendera någon irl cash alls.

Säg att jag sedan hoppar in i spelet, hostar upp ett kreditkort och köper mig bästa grejerna. I det läget har jag precis samma grejer som alla andra, även de som inte lagt ut några pengar alls. Det enda som skiljer spelarna åt är skills. Jag vinner alltså ingenting på att lägga ut irl cash, det är bara pay to waste money som sagt...

Du kan köpa övertag med pengar som hade tagit oresonabelt lång tid att grinda för hand. Sorry. Hur du än vänder och vrider på det så är det p2w.

Skrivet av Molotov:

Det är precis vad pay2win är om du kan köpa till dig fördelar.
Oavsett om du kan Grinda eller inte.

Exakt så. Det är inte ens en diskussion. Det är per definition p2w. Case closed

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Du kan köpa övertag med pengar som hade tagit oresonabelt lång tid att grinda för hand. Sorry. Hur du än vänder och vrider på det så är det p2w.

Exakt så. Det är inte ens en diskussion. Det är per definition p2w. Case closed

Haha, det har aldrig varit en diskussion. Obvious is obvious. Jag förstår att du inte håller med och det behöver du inte göra heller. Alla får tycka vad de vill.

Men jag kan tycka att det är synd att urholka begreppet p2w genom att kalla allting för p2w. Det finns spel där man kan köpa sig saker som man inte kan få genom att spela. Det är p2w. Det här spelet är inte ett sånt spel.

Medlem

Stämmer det att det är 30 minuter till det släpps ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

@Snabeltorsk: 32 för att vara exakt


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

8 minuter kvar

Känner mig som en tioåring på julafton


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

1 minut kvar!

Medlem
Medlem

ÖHÄHÄHÄH VARFÖR GÅPR DET INTE ATT LOGGA IN Kl3 ER 144!!!!¤!!!

Ursäkta, men någon måste ju vara först att klaga

Medlem

WAAHAHAAHHAHAHAHA POOOOOH


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Medlem

Yes! Nu avkrypterar den filerna.

Medlem

Lugna och fina

Servern som håller filerna har säkert någon annan tanke om tiden


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Ironiskt att man förladdat men det går långsammare att dekryptera spelet än det tog att ladda ner.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Starta om så börjar det avkryptera, hoppas ni installerade på SSD, annars så får ni spela om några timmar )

Medlem
Skrivet av sarlucic:

Starta om så börjar det avkryptera, hoppas ni installerade på SSD, annars så får ni spela om några timmar )

Spelet ligger på min spel HDD


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

blir å vänta en timme till då


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av sarlucic:

Starta om så börjar det avkryptera, hoppas ni installerade på SSD, annars så får ni spela om några timmar )

Puh! Tur att jag lade det på min M.2 SSD. Den har avkrypterat ca 40% nu.

Medlem
Skrivet av gonzo247:

blir å vänta en timme till då

Vet inte hur det ser ut för dig, men den är redan 1/11 här


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

OMG detta kommer ta en evighet fast ja har spelet på SSD..

Medlem

65% klart


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Ytterliggare ca 3gb att ladda ner efter avkrypteringen. Men det går snabbt, var rädd för att servrarna skulle vara överbelastade.

Medlem

Med lite tur så är spelet tillräckligt populärt för att överväga en portning av originalet.

58GB dekrypterat här.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Bra, kommer inte förbi den inledande laddningsskärmen innan spelet kraschar.

Edit: Kom förbi när jag stängde av mitt AV.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Bra, kommer inte förbi den inledande laddningsskärmen innan spelet kraschar.

Oh no, so it begins. Har du laddat ner dom senaste drivrutinerna?

Medlem
Skrivet av redruM:

Bra, kommer inte förbi den inledande laddningsskärmen innan spelet kraschar.

Edit: Kom förbi när jag stängde av mitt AV.

Samma problem här, funkar också om jag stänger av anti virus. Nu ska jag bara lista ut varför...

Skriv svar