Kinesiska Tencent köper in sig i ytterligare ett svenskt bolag

Robot
Kinesiska Tencent köper in sig i ytterligare ett svenskt bolag

Blir största ägare i Battlerite-studion.

#battlerite, #stunlock, #tencent


Medlem

ånajjj


signatur
Medlem

*communism intensifies*

Medlem

China numba one


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av bond12:

*communism intensifies*

Mot sin undergång förhoppningsvis


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ni hao, Skövde!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Är väl bra om dom får investering om dom är på dekis.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Medlem

Tråkigt att höra att Tencent ännu köper in sig i ett företag. Träffar lite närmare också eftersom man själv bor i Skövde och gick på högskolan tillsammans med dem som skapade föregångaren Bloodline Champions.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Är det mycket kinesiska investerare i Sverige?

Fick reda på att Oatly också har en form utav kinesiskt företag eller investerare.

Jag bara tänker mer på hur en sådan aggressiv handelsutbyggnad är delvis för att göra det svårare för omvärlden att säga nej i politiska frågor till Kina.

En sak Total War serier har lärt mig är att du kan erövra ett annat rike genom krig eller genom handel, haha.


signatur

Ordo Ab Chao

Avstängd
Skrivet av Jaxalot:

Är det mycket kinesiska investerare i Sverige?

Fick reda på att Oatly också har en form utav kinesiskt företag eller investerare.

Jag bara tänker mer på hur en sådan aggressiv handelsutbyggnad är delvis för att göra det svårare för omvärlden att säga nej i politiska frågor till Kina.

En sak Total War serier har lärt mig är att du kan erövra ett annat rike genom krig eller genom handel, haha.

Om man säger såhär: Volvos majoritetsägare är ett kinesiskt företag.

Releasehästryttare
Medlem

Tencent är ett skämt spelmässigt tänkt (inger politik och allt det). Tencent har ett officiellt program som gör att man kan spela en massa mobilspel på PC med mus och tangentbord.

Det funkar skitbra men snacks om att förstöra sina egna spel (cod och pubg är tencent spel) genom att låta folk spela mobilspel med mus och tangentbord.

Medlem

RIP men tack för upplysningen så man ve vad man absolut ska undvika

Medlem
Skrivet av bond12:

*communism intensifies*

Passar i Sverige då, vi är ju snart där ändå.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kebbe:

Passar i Sverige då, vi är ju snart där ändå.

Medlem

Deprimerande lose-lose situation när den enda villiga investeraren också är bland det värsta bolag som finns =/. Har svårt att tro det här kommer leda till något positivt i längden. Låter väl idealistisk men bättre att skära av en rutten arm och gå vidare, än att göra en pakt med djävulen och bli levande död.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Är det mycket kinesiska investerare i Sverige?

Fick reda på att Oatly också har en form utav kinesiskt företag eller investerare.

Jag bara tänker mer på hur en sådan aggressiv handelsutbyggnad är delvis för att göra det svårare för omvärlden att säga nej i politiska frågor till Kina.

En sak Total War serier har lärt mig är att du kan erövra ett annat rike genom krig eller genom handel, haha.

Ja det är många kinesiska ägare, här är några:
- Filmstaden SF Bio ägs till 100 procent av Dalian Wanda Group, via ATC och Odeon Cinemas.
- Nordic paper ägs till 100 procent av Shanying International.
- Nevs ägs till 100 procent av Evergrenade/Hongkongbaserade NMEH.
- Volvo PV ägs till 99 procent av Geely.
- North Pole ägs till 75 procent av CGN.
- Tre ägs till 60 procent av Hongkongbaserade Hutchison Whampoa.
- Arlanda Express ägs till 37,5 procent av SAFE/Ginko Tree.
- Oatly ägs till 30 procent av China Resources.
- Spotify ägs till 9 procent av Tencent.
- AB Volvo ägs till 8 procent av Geely.

*Källa https://www.va.se/nyheter/2019/07/10/svenska-bolagen-som-ags-...

Medlem
Skrivet av kebbe:

Passar i Sverige då, vi är ju snart där ändå.

Lol


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Är det mycket kinesiska investerare i Sverige?

Fick reda på att Oatly också har en form utav kinesiskt företag eller investerare.

Jag bara tänker mer på hur en sådan aggressiv handelsutbyggnad är delvis för att göra det svårare för omvärlden att säga nej i politiska frågor till Kina.

En sak Total War serier har lärt mig är att du kan erövra ett annat rike genom krig eller genom handel, haha.

En kinesisk fond på 15000 miljarder kr har börjat investera i Sverige. Men vi är nog närmare Venezuela än kina.

1
Skriv svar