Diablo IV släpps inte snart, inte ens "Blizzard-snart"

Robot
Diablo IV släpps inte snart, inte ens "Blizzard-snart"

Diablo IV i tredjeperson var en idé, som skrotades.

#blizzard-entertainment, #diablo, #diablo-iv


Medlem

Blir att hoppas Lost Ark kommer snart till EU

Medlem

Hur dom än gör det så får dom inte glömma att looten breaks or makes the game. Så är det faktiskt även om endel vägrar att erkänna det. Att loot/progression är rewarding utan att vara för svårt eller för lätt det är det som avgör om en looter är bra eller demoniskt bra. Självklart är gameplay viktigt också men att man får känna av att den där senaste yber sällsynta upgraden som jag precis grindade 1 vecka för gjorde fan skillnad, den känslan måste dom åt igen

Avstängd
Skrivet av EYEtriforce:

Hur dom än gör det så får dom inte glömma att looten breaks or makes the game. Så är det faktiskt även om endel vägrar att erkänna det. Att loot/progression är rewarding utan att vara för svårt eller för lätt det är det som avgör om en looter är bra eller demoniskt bra. Självklart är gameplay viktigt också men att man får känna av att den där senaste yber sällsynta upgraden som jag precis grindade 1 vecka för gjorde fan skillnad, den känslan måste dom åt igen

Tycker att Diablo 2 innan LoD kom ut hade den bästa loot-balansen. I det så var inte de unika itemsen överdrivet mycket bättre än rares. Faktum var att de allra bästa items som kunde droppa i spelet var rares med riktigt fina stats. Sen när LoD kom ut var alla unika så overpowered att hela spelarbasen sprang runt med samma items. Men folk gillar ju höga nummer så det är nog tyvärr ett mönster som aldrig bryts.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Hur dom än gör det så får dom inte glömma att looten breaks or makes the game. Så är det faktiskt även om endel vägrar att erkänna det. Att loot/progression är rewarding utan att vara för svårt eller för lätt det är det som avgör om en looter är bra eller demoniskt bra. Självklart är gameplay viktigt också men att man får känna av att den där senaste yber sällsynta upgraden som jag precis grindade 1 vecka för gjorde fan skillnad, den känslan måste dom åt igen

Håller med. Detta är inte helt enkelt. Hoppas att dom lyckas.
Jag skulle gärna se att de vågade göra skills/talents lite mer avancerat och även crafting mer avancerat. Diablo 3 känns lite fördummat. Det behöver inte betyda att de ska gå hela vägen PoE-all out men de får gärna sno lite idéer därifrån.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Hur dom än gör det så får dom inte glömma att looten breaks or makes the game. Så är det faktiskt även om endel vägrar att erkänna det. Att loot/progression är rewarding utan att vara för svårt eller för lätt det är det som avgör om en looter är bra eller demoniskt bra. Självklart är gameplay viktigt också men att man får känna av att den där senaste yber sällsynta upgraden som jag precis grindade 1 vecka för gjorde fan skillnad, den känslan måste dom åt igen

Om du kollar Rykkers video med beta gameplay så joinas han av David Kim och han svarar på en hel del frågor och går igenom mycket av hur vill göra.

https://youtu.be/6ZtmNAMxwMM David Kim kommer in runt 49min in i videon.

Medlem

Det där blizzard snart ligger helt i ribba med aktie ägarna.

Medlem

Varför ens visa spelet om det är så långt ifrån färdigt? Är det Star Citizen och Diablo IV man fortfarande kommer sitta och följa utvecklingen på om 10 år från nu...

Medlem
Medlem
Skrivet av FUtech:

Varför ens visa spelet om det är så långt ifrån färdigt?

För de ville visa upp något vettigt så folk kunde glömma bort Immortal och Hongkong fiaskot.

Skrivet av FUtech:

Varför ens visa spelet om det är så långt ifrån färdigt? Är det Star Citizen och Diablo IV man fortfarande kommer sitta och följa utvecklingen på om 10 år från nu...

Iom att förra året var en sån besvikelse med mobil-diablo var dom väl illa tvungna att visa upp det här nu för annars hade det blivit en ännu större nördrage det här året.

Medlem

Gissar på minst 3 år (om det ens räcker).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Diablo i tredjeperson hade varit intressant, fast som en spinoff eller vad man kallar det i spelvärlden

Gnällkuk

Jag tror tyvärr det stämmer, David Kim sa i streamen med Rhykker att den delen vi såg som de kunde testa på Blizzcon var ungefär allt som fanns spelbart i dagsläget, med tanke på att kartan är så pass stor så finns det rätt mycket att göra med andra ord.

Nu skulle förvisso inte hela kartan fyllas till release, utan ivssa delar skulle vara "täckta" inför framtida expansioner, men det påvisar ändå hur mycket arbete det är kvar att göra innan det når release. GUI:it såg ju extremt alpha ut om något.

För någon som missat det och tyckt "det är ju precis som d3, alla får ju legs direkt!" så var det tre ställen som hade garanterade legendary drops, de var permanent satta för just spelbara pre-alpha.

Jag är ju stort Diablo-fan så jag kommer köpa det oavsett, men jag var inte superimponerad av det jag såg. Det påminde mer om en smula mer grafiskt avancerad PoE, dvs inget som man direkt skulle ens höja ögonbrynen för i slutet av 2019. Man får väl trösta sig med att det inte är en total lögn som med Anthems "gameplay" demo iaf.

Gillar temat, såklart trevlig att duiden återkommer men i övrigt finns det inte så mycket att prata om tycker jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av magma:

Gissar på minst 3 år (om det ens räcker).

Yupp, folk borde ta det lugnt med hypen minst ett par år.

Blizzard tvingades visa upp så mycket p g a senaste tidens fadäser. Hade inte Immortal-fiaskot hänt hade vi bara fått en teaser i år. Det gäller att komma ihåg det, för spelet lär knappast komma ut före 2022.

Personligen känner jag mig 50/50 när det kommer till D4. Den cinematic vi fick se var galet snygg och helt (!) rätt. För första gången på länge fick jag nästan D1-vibbar av något ur Diablo-universumet, och det är verkligen inte illa.

Det som dock oroar mig är att det trots en betydligt mörkare färgskala ser ut som ett D3 1.5 i animations och mycket annat. Det man hör devs prata om känns som småfixar som skulle göra D3 bättre snarare än att verkligen tänka om från grunden vilket jag tror behövs.

Mycket kommer hända framöver så vi får se vad resultatet blir.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

fan va trist om det ska ta 3 år eller nåt.. orka alltså...

Medlem
Skrivet av FUtech:

Varför ens visa spelet om det är så långt ifrån färdigt? Är det Star Citizen och Diablo IV man fortfarande kommer sitta och följa utvecklingen på om 10 år från nu...

För att skapa hype.

Skrivet av magma:

Gissar på minst 3 år (om det ens räcker).

Kan så vara men varför visa upp PS4 och Xbox One på listan över releaser istället för PS5 och Xbox Scarlett?

Medlem

Noooo, 3e person hade ju kunnat varit episkt!

Medlem
Skrivet av Dizzz:

För att skapa hype.

Kan så vara men varför visa upp PS4 och Xbox One på listan över releaser istället för PS5 och Xbox Scarlett?

Eftersom dom utvecklat detta några år redan så var dom tvungna att utveckla till PS4 och Xbox One, det är dom konsollerna som finns att tillgå. Kommer garanterat till nästa generation också.

Men ja minst 2-3år bort känns troligt.

Om man jämför med första titten på Diablo 3 så ändrades det oootroligt mycket till release. Lär bli samma sak med D4.
https://youtu.be/Q17FDfU7-ds?t=133

Medlem

Här är en användare som för fyra månader påstod sig ha varit på Blizzard och fått en förhandsvisning av vad som skulle komma. https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/c8waxp/diablo_iv_rel...

En hel jäkla del stämmer, frågan är om planerna för release också gör detta?

Oavsett så lär vi få vänta till minst 2021.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Blir att hoppas Lost Ark kommer snart till EU

Det släpptes nyss för ryssarna, det ska finnas en engelsk patch vad jag har hört.
Men inget om en EU release.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Men va fa-an! De måste väl ha jobbat med D4 hur länge som helst nu, synar denna. Kommer till hösten nästa år. Ni hörde det här först.

Medlem

Det måste ju bli next-gen konsoler av detta. Verkar ju annars helt sjukt att pressa ut det på 7-8+ år gamla konsoler samtidigt som nya generationen har släppts, om vi förmodar en release tidigast 2021.

Trist bara, blev riktigt taggad men man tappar ju helt fokus och intresse när det är så långt bort. Men i vanlig ordningen ska ju hypetåget köra chooo-chooo!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Förutom den sexiga introduktionen av Lilith så är det lite "meh". Förstår inte den stora hypen.

När man sen såg att de flesta skills var direkt tagna från D3 så dog hypen även mer.
Hoppas givetvis att de vara bara för den förhastade demo versionens skull.

Bara bra gameplay/story och PvP kan få det här att bli bra. Vilket Blzzard själva vet och har satt oändlig release date.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

MEG
Medlem

Mycket kommer att ändras innan det släpps, tiden får utvisa om det blir till det bättre eller sämre


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Känns som dem flesta är jäkligt negativt inställda till allt!? Själv tycker jag dem är inne på helt rätt spår, får ju tänka på att det är en tidig ”demo build” vi får se.

Detta kommer bli det bästa diablo liret helt klart! Alla som pratar om D2 hit å dit, ja det var fantastiskt med betoning på VAR, skulle aldrig accepteras med samma begränsningar idag.

Medlem

Har alla glömt att Blizzard ALLTID VISAR SINA SPEL FLERA ÅR INNAN DESSA SLÄPPS?

World Of Warcraft : uppvisat 2001 / släppt 2004
Starcraft 2 : uppvisat 2007 / släppt 2010
Diablo III : uppvisat 2008 / släppt 2012
Overwatch : uppvisat 2014 / släppt 2016


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

För mig får de gärna släppas lagom till PS5 kommer

Medlem
Skrivet av rolar:

Känns som dem flesta är jäkligt negativt inställda till allt!? Själv tycker jag dem är inne på helt rätt spår, får ju tänka på att det är en tidig ”demo build” vi får se.

Detta kommer bli det bästa diablo liret helt klart! Alla som pratar om D2 hit å dit, ja det var fantastiskt med betoning på VAR, skulle aldrig accepteras med samma begränsningar idag.

Jag tror att de flesta mest försöker lugna ner hypen lite för känner man Blizzard vet man hur långt bort detta faktiskt är.

Men visst är de på rätt spår helt klart!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Som tur finns PoE och snart kommer 4.0.
Nog klokt att dom tar tid på sig med D4. Hoppas dom lägger den tiden till att göra det mer djupt än D3.

12
Skriv svar