Drygt en timme från Warcraft III: Reforged-betan har dykt upp

Robot
Drygt en timme från Warcraft III: Reforged-betan har dykt upp
Medlem

Viktigt att de behöll originalets ljudspår

Medlem

Mums!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

This game is just WONDERFUL! ... !

The Community will Rise Again! Pro matches. RTS Golden Moments. And.. maybe soon we can also get a REAL sequel to WarCraft 3 and Not mods "League of Legends" or massive online adaptations!

Maybe even a real.. Command and Conquer?

Medlem

Galet att det är så gammalt! Jag spelar fortfarande tower defense-banor till frozen throne när jag lanar med polare

Medlem

Har trånat och tjatat om en remaster i lätt över 6-8 år! Jag är så hypad!

Jag hoppas beta nästa vecka eller samma helg som Blizzcon och ett utannonserat release den 10-15 December!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag gissar på att det kommer vara någon form av sc2 motorn? Mao kommer editorn inte vara alls lika smidig som den var till WC3... å andra sidan ska editorn blivit bättre å bättre. Såatte.. man kan ju hålla tummarna på att det kommer komma en jäkla massa custom banor. Hoppas hoppas!

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Jag gissar på att det kommer vara någon form av sc2 motorn? Mao kommer editorn inte vara alls lika smidig som den var till WC3... å andra sidan ska editorn blivit bättre å bättre. Såatte.. man kan ju hålla tummarna på att det kommer komma en jäkla massa custom banor. Hoppas hoppas!

Nej.
Det är precis samma motor som wc3.
Remastern kan spela de gamla banorna och man kan spela med folk som använder originalet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hoppas dem löst problemet med att det är en fet delay på alla enheter för dem lag som har över X enheter på kartan.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Jag gissar på att det kommer vara någon form av sc2 motorn? Mao kommer editorn inte vara alls lika smidig som den var till WC3... å andra sidan ska editorn blivit bättre å bättre. Såatte.. man kan ju hålla tummarna på att det kommer komma en jäkla massa custom banor. Hoppas hoppas!

Den nya editorn ska vara mycket bättre har dem sagt, men vi får väl se. Taggad till tusen iaf!

Medlem

Aaaah! Kan verkligen inte vänta på att äntligen få se WC3 inom populär E-sport igen! Jag tror på denna re-launch, vi behöver ett nytt RTS att gotta oss i. Jag själv har aldrig varit ett stort WC3 fan (var 100% dota för mig back then) men efter att ha upptäckt RTS på riktigt med Starcraft 2 launchen så ser jag otroligt mycket fram emot detta och ska bli kul att lära sig ett nytt RTS från grunden!

Medlem

Hoppas det kommer gå att importera och spela gamla custom maps, gillade aldrig själva grundspelet personligen förutom möjligtvis kampanjen. Köpte warcraft 3 själv först efter jag blev introducerad till DotA av en vän, sedan blev det att pröva allt möjligt från TDs, castle siege, defend the cow, warlock arena osv osv.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Hoppas det kommer gå att importera och spela gamla custom maps, gillade aldrig själva grundspelet personligen förutom möjligtvis kampanjen. Köpte warcraft 3 själv först efter jag blev introducerad till DotA av en vän, sedan blev det att pröva allt möjligt från TDs, castle siege, defend the cow, warlock arena osv osv.

Det är samma motor och kompatibelt med gamla versionen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Nja, vete tusan om jag vill sponsra blizzard nu efter Kina-affären.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Nja, vete tusan om jag vill sponsra blizzard nu efter Kina-affären.

Med tanke på att det är bara en reskin så kan man säkert importera alla assets till gamla och fortsätta spela med sin gamla nyckel


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Prixm:

Aaaah! Kan verkligen inte vänta på att äntligen få se WC3 inom populär E-sport igen! Jag tror på denna re-launch, vi behöver ett nytt RTS att gotta oss i. Jag själv har aldrig varit ett stort WC3 fan (var 100% dota för mig back then) men efter att ha upptäckt RTS på riktigt med Starcraft 2 launchen så ser jag otroligt mycket fram emot detta och ska bli kul att lära sig ett nytt RTS från grunden!

Ja det är ju ett jättenytt spel detta

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det är samma motor och kompatibelt med gamla versionen

Nice nice nice nice nice

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Nja, vete tusan om jag vill sponsra blizzard nu efter Kina-affären.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hoppades på en rejäl uppfräschning. När man såg detta kändes det lika gärna som man kan spela originalet.

Medlem

Jag måste säga att jag känner mig lite besviken om detta är allt. Detta ser ju exakt ut som originalet fast med fler pixlar. Hade tänkt köpa det vid launch men tror nog att jag avvaktar tills jag sett den kompletta produkten. Jag förstår att man vill behålla känslan från WC3 men hade ju lite högre förväntningar än en reskin. Känns bara som att allt med Blizzard gått åt skogen, speciellt de senaste 2 åren. Lirade mycket HOTS tills de drog in på utvecklingen och avlivade esporten. Lirade mycket overwatch tills det blev alldeles för mycket samma. Såg fram emot WC3 men nu vetefan. De verkar förstöra allt de lägger sina händer på. Började med Diablo 3 och sen har det bara gått utför.

Medlem
Skrivet av philgapin:

Jag måste säga att jag känner mig lite besviken om detta är allt. Detta ser ju exakt ut som originalet fast med fler pixlar. Hade tänkt köpa det vid launch men tror nog att jag avvaktar tills jag sett den kompletta produkten. Jag förstår att man vill behålla känslan från WC3 men hade ju lite högre förväntningar än en reskin. Känns bara som att allt med Blizzard gått åt skogen, speciellt de senaste 2 åren. Lirade mycket HOTS tills de drog in på utvecklingen och avlivade esporten. Lirade mycket overwatch tills det blev alldeles för mycket samma. Såg fram emot WC3 men nu vetefan. De verkar förstöra allt de lägger sina händer på. Började med Diablo 3 och sen har det bara gått utför.

Jag tycker helt tvärtom haha Jag är lättad över att de inte gick over the top med spelet. Grafiken och känslan i det gamla spelet är precis vad som gjorde det en fröjd att spela. Är mer taggad än någonsin.

Medlem

+Läcker grafik
-Fortfarande max 12 units i control

Nu återstår det bara att se om dom har gjort så att det hanterar units bättre bland annat så att dom kan göra ännu bättre custom maps med massor med units utan lagg. Om det är samma men bara reskin kan dom fetglömma 300 spänn lol, endast reskin är värt max 100 om ens det i min bok. Custom maps is the shit.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Med tanke på att det är bara en reskin så kan man säkert importera alla assets till gamla och fortsätta spela med sin gamla nyckel

Och du har stenkoll på att detta bara är en reskin?

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Och du har stenkoll på att detta bara är en reskin?

Dom sa det förra året att det använder samma motor.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Dom sa det förra året att det använder samma motor.

Samma motor är inte samma sak som samma gamla version av motorn dem hade för 10 år sen. Som att säga att Unreal 4 är samma skräp som Unreal 3 osv.

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Samma motor är inte samma sak som samma gamla version av motorn dem hade för 10 år sen. Som att säga att Unreal 4 är samma skräp som Unreal 3 osv.

Gamla versionen blir uppdaterad på sidan och är 100% kompatibel i multiplayer med nya (inklusive gamla banor)
Try to keep up.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Gamla versionen blir uppdaterad på sidan och är 100% kompatibel i multiplayer med nya (inklusive gamla banor)
Try to keep up.

Är fullt medveten att gamla banorna är kompatibla med Reforged. Vad är det du försöker säga? Motorn är ju garanterat uppdaterad, och det lär knappast bara vara en reskin som du försöker påstå. (dessutom att det skulle bara vara en reskin pga. att det är samma motor)

"Try to keep up", gå och lägg dig.

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Är fullt medveten att gamla banorna är kompatibla med Reforged. Vad är det du försöker säga? Motorn är ju garanterat uppdaterad, och det lär knappast bara vara en reskin som du försöker påstå. (dessutom att det skulle bara vara en reskin pga. att det är samma motor)

"Try to keep up", gå och lägg dig.

Går ju liksom att googla fram svaret på direkten också.
Men men.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Går ju liksom att googla fram svaret på direkten också.
Men men.

Vad är det för svar jag kan googla fram? Vet inte vad du anser en reskin att vara.

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Vad är det för svar jag kan googla fram? Vet inte vad du anser en reskin att vara.

Det enda dom har uppdaterat är den grafiska delen av motorn
För att hantera de nya modellerna

That's pretty much it

Går att läsa på zeh interwebs om man la ner energi


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

12
Skriv svar