Fler än 70 Guerrilla-anställda jobbade på Death Stranding

Robot
Fler än 70 Guerrilla-anställda jobbade på Death Stranding

Killzone- och Horizon Zero Dawn-utvecklaren bidrog med sin expertis till Kojimas leveranssimulator.

#Death-stranding, #Guerilla-Games, #Kojima-productions, #tomorrowisinyourhands


eld
Medlem

Decima kanske är lika krånglig att använda som frostbite, men till skillnad från bioware så fick faktiskt kojima productions den hjälp bioware hade behövt till anthem,

Resultatet är i varje fall mycket bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

eld
Medlem

gpubaserad procedurell terräng har nog varit otroligt användbart. Inga stenar, träd eller annat behöver sparas i världen, allt spelet behöver veta är att det ska vara en typ av terräng på platsen så genereras samma terräng för alla i realtid, och snabbt!

Hade varit omöjligt att placera vartenda sten i spelet för hand, hade varit lika omöjligt att spara ner varje sten i världen:

Medlem

Jag undrar egentligen hur Death Stranding kommer bli till PC
För utvecklarna av Horizon Zero Dawn snackade om under utvecklingen att motorn var gjord för 30fps
Hoppas verkligen att det är det klassiska PR bullshiten som vanligt då first party utvecklare måste dölja att hårdvaran inte skulle kunna hantera högre fps

Order 1886 är ett bra exempel på det också
More cinematic eller vad dom sa


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

eld
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Jag undrar egentligen hur Death Stranding kommer bli till PC
För utvecklarna av Horizon Zero Dawn snackade om under utvecklingen att motorn var gjord för 30fps
Hoppas verkligen att det är det klassiska PR bullshiten som vanligt då first party utvecklare måste dölja att hårdvaran inte skulle kunna hantera högre fps

Order 1886 är ett bra exempel på det också
More cinematic eller vad dom sa

Både order 1886 och Horizon är ju snyggare än allt på pc, så något bra gjorde de.

Jag tror det helt enkelt handlade om att de hade svårt att träffa 60 även i performance mode på ps4 pro, så alla versioner hamnar på 30 fps.

Kommer garanterat bli ett death stranding på 60 eller mer på pc.

Medlem

Det handlar inte bara om deras erfarenhet med motorn. Det var ett villkor som Guerilla Games hade, att Kojima inte bara skulle använda motorn, utan även utveckla den tillsammans med dem. Det är även därför motorn heter "Decima", döpt efter handelsön Nederländerna hade i Japan.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Att Guerrilla hjälpt till är välkänt men att det var så mycket är lite överraskande.

Det förklarar hur Kojima kunnat starta en studio, skapat en ny IP och sätta ihop ett stort AAA-spel med en spelmotor ingen i hans studio har erfarenhet av på ca 3,5 år.

NuZ
Testpilot
Skrivet av eld:

Både order 1886 och Horizon är ju snyggare än allt på pc, så något bra gjorde de.

Jag tror det helt enkelt handlade om att de hade svårt att träffa 60 även i performance mode på ps4 pro, så alla versioner hamnar på 30 fps.

Kommer garanterat bli ett death stranding på 60 eller mer på pc.

Nu överdriver du. Finns flertalet spel som är snyggare än de 2 på PC


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Som så ofta förr så är förresten studions namn felstavat i rubrik och text.

Medlem

Ok spelet kommer på fredag? Känns som om spelet redan kommit och gått....

eld
Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ok spelet kommer på fredag? Känns som om spelet redan kommit och gått....

När folk pratar om det som att det är världens bästa eller sämsta spel avger känslan av att alla redan har spelat det.

1
Skriv svar