Bitter o negative.

Medlem
Bitter o negative.

Ingen kommer förmodligen att läsa detta och bry sig så mycket. Men jag känner det behöver skrivas ner komma ut. Som en hel del på FZ discord vet så är jag rätt bitter om inte rent av negativ gällande spel.

Jag tror jag vet vad det beror på ja en hel del på mig själv. Men jag säger så här jag älskar spel det är något jag tyckt om sedan jag var 5 år och fick min första sega master system jag brinner för spel njuter av spel på PC eller konsol även på mobil om man hittar ett sällsynt bra spel som typ harvest town som känns som ett riktigt jäkla harvest moon ish spel loch inte någe billigt skit som är kul i 10 minuter eller call of duty nya mobil spel faktiskt är roligt och bra.

Jag blir glad när jag hittar bra spel som är helt underbara som Loria som är som en dröm för mig som älskar warcraft RTS spelet inte skiten som kommer efter 3an.

Men jag kan inte hypa spel längre, jag pre-ordar stort sätt aldrig. För att genom åren ser jag fler o fler spel o spel serier jag älskar bli styckad, mördad tack vare girighet eller bortglömd.

Command and conquer mördad av EA. För att sedan göra det till ett skitet mobil spel. Visst jag ser fram i mot Command and conquer remaster men jag är inte hypad jag är snarare liv rädd dom på något sätt ska förstöra det Jag menar dom gjorde ju det med C&C 4 och mördade Generals 2 och det nya FPS spelet som bara hete Tiberium och som såg lovande ut, innan dom ens blev klar.

Dungen keeper fick aldrig någon uppföljare förens EA la sina snuskiga vantar på det gjorde det till att Pay wall mobil spel.

Ubisoft började köra ner min favorit serie i skiten med Heroes of might and magic 6 och 7 visst jag gillar dom men känns inte som den serien jag älskade och 7an är trasig som tusan än idag. Frågar man dom flesta Heroes fans så hatar dom 7an.

Blizzard fortsätter med sitt jävla mmo spel för som sagt RTS spel idag är inte lika populärt som det var en gång I tiden jag är inte arg på blizzard bara ledsen att fans som jag som älskade RTS spelen blir bortglömd.

Bethesda mördar Fallout som fan med sina dumheter. Jag såg fram i mot Fallout 76 för jag brydde mig inte om det skulle vara online survival spel för jag gillar survival spel och jag gillar fallout 4 så att det kändes mer som fallout 4 var bara 1 plus. jag menar det är inte så det prövats göra andra typer av Fallout spel jag menar har alla glömt Fallout brother hood of steel till ps2 ? det var ju inte direkt ett riktigt Fallout spel. Fallout 76 är en spin off så jag förstår inte på dom som hatar att det inte var Fallout 5 O.o. Jag tyckte om Fallout 76 men Bethesda lyckas fucka up det.

Jag kan nämna mängder av spel som glömts eller förstörs med mera.

Så förlåt om jag inte kan vara så jävla positive för Dibalo 4 ska koma ut eller Owerwatch 2 när spel jag älskar blir blir slaktad för lätta pengar eller helt o hållet glöms bort.

klart som tusan jag är negativ när spelföretagen försöker komma undan med massa skit och dumheter och folks ursäkt ja men dom måste ju tjäna pengar. Ja men för fan varför är folk så jävla arg på Betehsda då ? Dom behöver ju också tjäna pengar.

Men som sagt jag kan inte vara positiv till nya spel eller hypad jag är bara rädd dom ska förstöra det med loot boxes eller göra en mobil uppföljare som företaget som skapa Alien Isolation tänkt göra. Låt oss göra en uppföljare på bästa alien spelet på länge på MOBIL, Breth of fire får nytt spel på mobil.

Jag ville bli glad och hypad över Vampire blood lines 2 men jag är rädd som fan dom ska förstöra det så vi alldrig får se någe mer vampire spel för det sålde dåligt.

Jag är rädd EA ska fucka upp med C&C remaster

jag är bortglömd när det gäller Warcraft.

Så ja Förlåt om jag blir sur på er som blir glad över Diablo 4 medans jag som älskat Warcraft sedan 1994, 3 år innan ens första Diablo kom ut blir bortglömd medans dom släpper mer skit till ett mmo som skapa mer spelberoende än V75 någosin gjort.

Som sagt det är svårt att vara posteiv över alla jävla nya spel när man bara är rädd att dom ska glömmas bort eller förstöras av girighet.

Men tro mig jag är positiv över många spel. Tusan jag kan prata guld och gröna skogar om Conan exiles eller Outward eller Loria eller Stonehearth eller the long dark. Men det värkar som ingen lyssnar eller ser det för att jag pratar inte guld om Dibalo 4 jag sjunger inte om hur bra The outer worlds är så då lyssnar ingen. Men säger jag min åsikt om Diablo 3 inte hadde Necromancer förens någe år senare och det kom som beteald dlc och är räd det kan bli så med Diablo 4 (Vilket är jag finner som en taskig grej av blizzard då necromancer var med från 2an och kostade ingenting skulle ni bli glad om durid var betald DLC ??) Så tycker folk jag bara e negativ.

Men nä då är jag bara en sur negativ norrlänning jag men inte mitt fel folk aldrig lyssnar när jag är positiv om spel bara för jag inte pratar om era favorit spel. Och som jag sagt jag har svårt och vara glad över nya spel när dom förstör dom med girighet eller som EA rent av dödar dom. Så jag är negativ för i stället för att jag ska bli besviken när spelet är trasigt eller full med loot boxes.

Så när Diablo 4 kommer så kanske jag blir bortblåst hur fel jag hade men jag riskerar inte att bli besviken. Så jag är anti tills dom bevistad motsatsen.

Ska förklara vad jag menar. Ta no man sky vilken kalabalik när spelet kom folk arga besvikna men jag som aldrig hypat det, jag som var anti spelet från början blev inte arg blev inte besviken. I stället nu 2 år senare så har jag spelat och älskar det på grund av hur underbart dom har gjort det och fixat det och hade inga förväntningar att . Men jag slapp känna mig arg och besviken för jag hypare inte längre spel för jag litar inte på spel företag.

Okej ett anat exempel. Tänk om Blizzard fuckar up Diablo 4 (inte för dom kommer göra det men tänk om folk skulle bli arg och besvikna just för dom hypa för mycket dom hade för höga förväntningar. Inte för jag tro det är så men Jag menar varför tror ni det aldrig kommer ett HL 3 förmodligen för dom vet dom skulle aldrig kunna leva upp till fans hype och förväntning. klar det kan vara andra orsaker det ej kommer ett HL 3 men jag tror det ligger lite i det där dom är för rädd att hur dom än gör kan dom ek leva upp till folks förväntan och hype som skulle bli.

jag säger inte att ni ej ska vara glad över Diablo 4 men kanske tona ner lite, förhand´s köpt det inte det första ni gör var lite aktsam ta det lugnt spelet kommer när det kommer ni ska få spela det. Hypa det för mycket kan göra så man kan bli besviken för att det kanske ej blir så storlaget som man drömt om. Just för att din förväntan kan aldrig levas upp till för den är alltid för hög. Jag säger detta för jag ser det jämt med spel som blir hypad som fan men lever inte upp till förväntan många har. Just på grund av alla har alldeles för hög förväntan och så blir dom arg och sur och hatar på spelet och ger den bad review fast det kanske ändå är ett bra spel som inte förtjänar en dålig review.

Jag hoppas folk förstår vad jag menar med allt detta jag är inte bara negativ heltiden men jag hypar inte jag är aktsam o rädd för se spel jag älskar ska dö eller förstöras. Sedan är det svårt och ta del av andras glädje över ett spel man själv kanske inte ser fram i mot det.

Visst nu kommer Warcraft 3 reforge men det är ett spel jag redan har med putsad texture inte ett 4e spel i serien så jag är inte lika glad.

Inaktiv
Skrivet av Duke_Gamer:

Jag tror jag vet vad det beror på ja en hel del på mig själv.

Tror vi har kontentan av det hela där!

Lycka till i dina framtida äventyr

Medlem

Låter som du borde skippa AAA och AA titlar ett tag, gräv ner dig i indie träsket och hitta guld och gömda juveler där istället, kom upp och hämta andan när dom där storspelen är släppta och folk har sagt sitt.

Geeks Gaming
Skrivet av slander:

Låter som du borde skippa AAA och AA titlar ett tag, gräv ner dig i indie träsket och hitta guld och gömda juveler där istället, kom upp och hämta andan när dom där storspelen är släppta och folk har sagt sitt.

Kan bara hålla med. Jag gör likadant när besvikelsen över överhypade AAA spel blir för stor, jag söker upp något indiespel som ligger utanför mina normala preferenser och spelar sk*ten ur det.
Det är som en frisk vind för spelsjälen och funkar (iaf för mig) varje gång

Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Kan bara hålla med. Jag gör likadant när besvikelsen över överhypade AAA spel blir för stor, jag söker upp något indiespel som ligger utanför mina normala preferenser och spelar sk*ten ur det.
Det är som en frisk vind för spelsjälen och funkar (iaf för mig) varje gång

Det fina med indiespelen är att de vågar innovera och testa mycket mer än stora spelföretagen som måste köra på sina säkra kort och sikta brett. Det är lite som att storspelen ofta ligger runt 3-4 av 5 medan indiesläppen pendlar hejvilt mellan 1 till 5 av 5 men tar man sig bara tiden kan man gräva fram hur mångar femmor som helst där

Medlem

Hur gammal är du? Utifrån de år du nämner så är min gissning ”närmare 40 än 30”. Samma för mig.

När jag var yngre älskade jag att hypa spel, det var viktigt för mig att det gick bra för spelet, att andra också gillade det. Men med åldern ändras livet, spelandet är inte lika centralt längre, spelandet måste inte vara sin identitet.

Måste du vara så himla engagerad? Kan du inte ta spelandet för vad det är är, ett roligt tidsfördriv i måttliga mängder?

Personligen älskar jag den indievåg vi haft. Det finns så otroligt många fantastiska spel av den kortare längden. Plus så då tycker jag det känns mycket bättre att betala 200-300 till en indieutvecklare än 600 för det senaste AAA-spelet.

Medlem

Att hålla sin hype på en lagom nivå är alltid bra, men samtidigt tycker jag man både ska se fram emot spel och våga ha förhoppningen att de blir bra. Tycker det finns enormt mycket bra spel i alla segment, från indie till AAA.

RTS är kanske inte är det hetaste hos stora utgivare just nu, och då får man leta någon annanstans, som du gjort med Loria (jag läste din recension). Mycket möjligt att genren får ett uppsving senare, kanske inte bland de största utgivarna men i det så kallade AA-segmentet.

Medlem

Jag kan inte riktigt påstå att vi blev överhypeade för D4 och OW2, snarare mest glada att D4 äntligen ska komma ut och då skriver man glatt om det. Särskilt när både trailer och gameplay ser nice ut.

Problemet var att du var negativ både före, under och efter presentationerna av spelen. Detta drog ner stämningen rejält i Discorden vilket är tråkigt för oss som sitter där och vill snacka om det som komma skall men också tråkigt för dig som hade så negativ syn på allt som skrevs.

Vi som sitter på Discorden är väl medvetna om att spelföretagen har svikit oss en och annan gång men livet blir inte bättre av att man är negativ mot dem 24/7 för det.
Ja, man ska göra sin åsikt och röst hörd mot dem så att de fattar att de behöver göra om och göra rätt. Men detta kan man göra på bättre sätt än att bara kasta skit efter skit efter skit mot dem.

Det har inte varit våran mening att du ska känna dig påhoppad på Discorden men det är väldigt svårt att vara positivt inställd mot dig när du inte tar åt dig av vad vi faktiskt säger. Du ser bara det dåliga som skrivs och skiter i resten.

Som det redan skrivits, kika på indiespel istället för att fokusera på AAA- och AA-spel.
Ta inte allt personligt. För det är just precis så det har känts, att allt spelföretagen skapar är för att göra dig nöjd men när de inte lyckas göra det blir du sur/arg/ledsen. Spelföretagen behöver fånga större grupper av människor för att få tillbaka den slant de investerat i spelen och då kan det ibland, tyvärr oftare nuförtiden än förr, bli tokigt.

Ta hand om dig!


signatur

Halo kompis!

3AAA - spelen kommer aldrig bli som förr igen, så vida det inte handlar om spelstudios med omåttligt mycket tid och pengar att fullfölja sin egen vision (Naughty Dog m.fl). Köper pre-order ibland, men inser att det är fullkomligt tokigt. Det är verkligen som att slänga pengar i vinden.

Håller med som många skriver. Det finns hur mycket bra indiespel som möjligt. Det är bara att utforska.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Releasehästryttare

@Duke_Gamer: https://www.fz.se/forum/trad/437025-steamspel-19

Medlem

Det här med att indiespel kan ersätta AAA-lir känns för mig lite som att säga att smågodis och tilltugg kan ersätta stek och potatis.

Medlem

Tack allihopa som sagt kag vill inte vara den som är känd föroch vara bitter och sur. Men ja inide spel är det jag hållet mäst koll på typ Kynseed eller loria eller subnautica. Finns så många bra indie spel.

Medlem

Tackar bra med tips.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Det här med att indiespel kan ersätta AAA-lir känns för mig lite som att säga att smågodis och tilltugg kan ersätta stek och potatis.

Alla är fria till sina egna åsikter, men håller inte med över huvudtaget. Och skulle jag fortsätta med liknelser så ser jag AAA-spel mer som en foodcourt i ett köpcentrum där man trycker in allt och alla i hopp om att alla har något att äta, medan indiespel är mer de mindre restaurangerna på hörnen där man får en mer komplett upplevelse, förutsatt att man råkar gilla just den typen av mat som serveras.

AAA-spel är för mig exakt samma sak som biofilmer med miljarder i budget. Säkra trygga upplevelser där 90% av budget går på marknadsföring och specialeffekter. Det betyder inte att AAA-spel är skit, tvärtom finns det fantastiska spel där också (RDR2 senast för mig) men när jag blickar tillbaka på de ca 200 spel jag klarar de senaste 10 åren så är det absolut det sk smågodiset som jag har bäst minnen ifrån i överlag.

Inaktiv
Skrivet av Matthias:

Alla är fria till sina egna åsikter, men håller inte med över huvudtaget. Och skulle jag fortsätta med liknelser så ser jag AAA-spel mer som en foodcourt i ett köpcentrum där man trycker in allt och alla i hopp om att alla har något att äta, medan indiespel är mer de mindre restaurangerna på hörnen där man får en mer komplett upplevelse, förutsatt att man råkar gilla just den typen av mat som serveras.

AAA-spel är för mig exakt samma sak som biofilmer med miljarder i budget. Säkra trygga upplevelser där 90% av budget går på marknadsföring och specialeffekter. Det betyder inte att AAA-spel är skit, tvärtom finns det fantastiska spel där också (RDR2 senast för mig) men när jag blickar tillbaka på de ca 200 spel jag klarar de senaste 10 åren så är det absolut det sk smågodiset som jag har bäst minnen ifrån i överlag.

Mycket bättre liknelse i min mening än det med smågodis och potatis.

Medlem
Skrivet av Matthias:

Alla är fria till sina egna åsikter, men håller inte med över huvudtaget. Och skulle jag fortsätta med liknelser så ser jag AAA-spel mer som en foodcourt i ett köpcentrum där man trycker in allt och alla i hopp om att alla har något att äta, medan indiespel är mer de mindre restaurangerna på hörnen där man får en mer komplett upplevelse, förutsatt att man råkar gilla just den typen av mat som serveras.

AAA-spel är för mig exakt samma sak som biofilmer med miljarder i budget. Säkra trygga upplevelser där 90% av budget går på marknadsföring och specialeffekter. Det betyder inte att AAA-spel är skit, tvärtom finns det fantastiska spel där också (RDR2 senast för mig) men när jag blickar tillbaka på de ca 200 spel jag klarar de senaste 10 åren så är det absolut det sk smågodiset som jag har bäst minnen ifrån i överlag.

Alltså majoriteten av de bästa spelen jag lirat senaste 10 åren är nog också indiespel, men hur mycket jag än gillar exempelvis Hotline Miami eller Don't Starve, kan inte dessa spel kompensera bristen på ett nytt Half-Life eller Stalker. Det är olika upplevelser, där ena inte alltid går att ersätta med det andra. Det finns indiespel som håller AAA-nivå i produktionsvärde, men de är också ganska få eller tyvärr ofta känns som halvfärdiga skapelser.

Det fanns en tid då AAA-spel faktiskt var bra, då många utav världens bästa spel gjordes. Och det handlar inte ens om att fylla det som en gång var med lite snyggare grafik, utan det som skulle kommit efter. Efter System Shock 2, Half Life 2, C&C Generals, Thief the dark project osv, kändes det som att det fanns en sådan enorm potential som aldrig uppfylldes.

Det tomrummet går inte att fylla, oavsett om det handlar om moderna AAA-spel eller små indiespelpärlor. Chansen att just ett indiespel ska ha rätt slags erfarna utvecklare med tillräckligt stor budget, frihet och talang att skapa en titel som kan leva upp till sådan förväntningar sker typ aldrig. Närmast är väl Star Citizen men tja... du vet... =/

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Alltså majoriteten av de bästa spelen jag lirat senaste 10 åren är nog också indiespel, men hur mycket jag än gillar exempelvis Hotline Miami eller Don't Starve, kan inte dessa spel kompensera bristen på ett nytt Half-Life eller Stalker. Det är olika upplevelser, där ena inte alltid går att ersätta med det andra. Det finns indiespel som håller AAA-nivå i produktionsvärde, men de är också ganska få eller tyvärr ofta känns som halvfärdiga skapelser.

Det fanns en tid då AAA-spel faktiskt var bra, då många utav världens bästa spel gjordes. Och det handlar inte ens om att fylla det som en gång var med lite snyggare grafik, utan det som skulle kommit efter. Efter System Shock 2, Half Life 2, C&C Generals, Thief the dark project osv, kändes det som att det fanns en sådan enorm potential som aldrig uppfylldes.

Det tomrummet går inte att fylla, oavsett om det handlar om moderna AAA-spel eller små indiespelpärlor. Chansen att just ett indiespel ska ha rätt slags erfarna utvecklare med tillräckligt stor budget, frihet och talang att skapa en titel som kan leva upp till sådan förväntningar sker typ aldrig. Närmast är väl Star Citizen men tja... du vet... =/

Jag håller med, jag tycker de kompletterar varandra väldigt väl just pga att det är olika upplevelser. Det jag tycker tråkigt är dock en vanlig uppfattning att indie automatiskt innebär en sämre upplevelse. Förvisso är jag inte objektiv dock då jag både jobbat med spelutveckling på indienivå samt känner flera som gör så ser gärna att de frodas

Medlem
Skrivet av Matthias:

Det jag tycker tråkigt är dock en vanlig uppfattning att indie automatiskt innebär en sämre upplevelse.

En lika vanlig uppfattning är att indie automatiskt innebär en bättre upplevelse. "Indie" används som en kvalitetsmärkning av många gamers när sanningen är att indiescenen har precis lika mycket dynga som resten av spelbranschen. Indie eller AAA, man måste alltid leta efter russinen i kakan.

Geeks Gaming
Skrivet av Sapiens:

Det här med att indiespel kan ersätta AAA-lir känns för mig lite som att säga att smågodis och tilltugg kan ersätta stek och potatis.

Inte ersätta, komplettera
Stek och potatis i all ära men kanske inte varje dag. Ibland måste man variera kosten för att hålla aptiten uppe
Vissa går från stek och potatis och doppar tårna lite i Smågodis medans andra går från smågodis till stek och potatis (även om liknelsen haltar lite)

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@NordhNet: Och sedan finns ju de där AA-titlarna, som The Outer Worlds, som kanske är stek och potatis, men kanske ICA:s billiga stek och färdigsås från Blå Band? Kanske inte håller samma kvalitet som det närproducerade AAA-köttet och hemmaslungade såsen, men kan ändå vara ack så gott om kocken vet vad henom håller på med


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Loevet:

@NordhNet: Och sedan finns ju de där AA-titlarna, som The Outer Worlds, som kanske är stek och potatis, men kanske ICA:s billiga stek och färdigsås från Blå Band? Kanske inte håller samma kvalitet som det närproducerade AAA-köttet och hemmaslungade såsen, men kan ändå vara ack så gott om kocken vet vad henom håller på med

Ditt fejs är Ica Basic.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@uberpwnage2.0: Ditt fejs är ICA FFXIII *oh snap!*


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Tjaba. Jag kan förstå känslan av att vissa utgivare förstör spel, att det är svårt att köpa in i hypen när man har blivit besviken så många gånger. Men jag tror inte att negativitet är det rätta svaret. Låter litegrann som om du försöker skydda dig själv från just besvikelse genom att vara anti. Tyvärr är det ju en attityd som upplevs antagonistisk. Men jag förstår var du kommer ifrån.

Jag delar en liknande besvikelse när det gäller många spel/utgivare och hur varumärken har hanterats, men jag har valt en annan väg än att vara bitter och negativ, helt enkelt att inte lägga någon särskild energi på spelen innan dom släppts och att ha tanken att 'Vi får se hur det blir, hoppas det blir bra." Allt handlar ju trots allt bara om en känsla. Och känslor är inte fakta. Till exempel, jag hypar inte Diablo IV, trevligt att dom gör ett, hoppas det blir bra. Videorna var trevliga, men innan det släppts.. orka vara sur, och man är ju inte så pantad att man jublar innan man testat eller ens sett nåt annat än vad dom vill att du ser. Visst kan vi prata om Diablo IV, spekulera och ha förhoppningar, men ingenting betyder något innan vi har spelet i våra händer och kan testa, eller recensioner har kommit.

Negativitet är slöseri med energi. Bitterhet och antagonistiskt resonemang är bara otrevligt.

Lägg in en ny riktning, spel är trots allt inte så viktiga. Och ingen tycker att det är roligt att snacka med nån som bara är negativ.

Hoppas alla har en fin kväll.

Medlem
Skrivet av Talie:

Tjaba. Jag kan förstå känslan av att vissa utgivare förstör spel, att det är svårt att köpa in i hypen när man har blivit besviken så många gånger. Men jag tror inte att negativitet är det rätta svaret. Låter litegrann som om du försöker skydda dig själv från just besvikelse genom att vara anti. Tyvärr är det ju en attityd som upplevs antagonistisk. Men jag förstår var du kommer ifrån.

Jag delar en liknande besvikelse när det gäller många spel/utgivare och hur varumärken har hanterats, men jag har valt en annan väg än att vara bitter och negativ, helt enkelt att inte lägga någon särskild energi på spelen innan dom släppts och att ha tanken att 'Vi får se hur det blir, hoppas det blir bra." Allt handlar ju trots allt bara om en känsla. Och känslor är inte fakta. Till exempel, jag hypar inte Diablo IV, trevligt att dom gör ett, hoppas det blir bra. Videorna var trevliga, men innan det släppts.. orka vara sur, och man är ju inte så pantad att man jublar innan man testat eller ens sett nåt annat än vad dom vill att du ser. Visst kan vi prata om Diablo IV, spekulera och ha förhoppningar, men ingenting betyder något innan vi har spelet i våra händer och kan testa, eller recensioner har kommit.

Negativitet är slöseri med energi. Bitterhet och antagonistiskt resonemang är bara otrevligt.

Lägg in en ny riktning, spel är trots allt inte så viktiga. Och ingen tycker att det är roligt att snacka med nån som bara är negativ.

Hoppas alla har en fin kväll.

Ja du har rätt där det är något jag borde sluta med om inte för allas skull så kanske mer för min egen för att vara mer glad skulle nog göra mer gott för mig i långa legend speciellt när jag hellre vill bli omtyckt än avskydd men det är då fasen ingen nytta att vara så negativ.

Medlem

Förstår hur du menar, men jag har sedan länge släppt "hype" för spel, möjligen undantag för Total War spelen (väntar fortfarande på en Medieval 3 eller Victoria).

En sak som fick tillbaka min spelglädje var att börja med retrospel, vilket jag samlar på sedan flera år tillbaka. Du nämnda Sega Mastersystem - har du kvar din gamla så kör lite på den och om inte, så finns det enkelt att få tag på!

(Sen kan man ju naturligtvis också använda emulatorer också... usch)


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

@Roten: oja en Medieval 3 skulle nog få mig lite hypad eller en Shogun 3.

jo jag brukar spela lite på min Playstation mini och hoppas på julklapp en Sega megadrive mini. Har inte ekonomin till samla retro spel. Fick ju sälja min konsol samilng på 5 konsoler o ca 400 spel för o överleva. Hadde skit många goa RPG spel på min ps2, Hadde Suikoden 4-5, mana khemia, Ar tornelico 1-2. första hack spelet ut av 4 hadde jag en massa underbara rpg spel men fick sälja allt för att överleva i 4 månder.

1
Skriv svar