Playstation Now har nu fler än 1 miljon prenumeranter

Robot
Playstation Now har nu fler än 1 miljon prenumeranter

Playstations tjänst för speltrömning växer sakta men säkert.

#Playstation-now, #spelströmning


Medlem

Streama spel är smidigt. Har kört igenom Uncharted 4 via PSnow men klart bättre (förutom gränssnittet för att bläddra i biblioteket) funkar GeforceNOW där jag kört massor under året, känns typ som att köra lokalt.

Fysiska spel dog med förra generationen, man får ju inte ens en duglig version på skivan utan att den ska ladda ner 20GB buggrättningar from dag 0. Så inte ens ur ett bevarandeperspektiv är fysiskt relevant längre. Den version du har på skiva kan eller vill du inte ens spela om x år.

Medlem
Skrivet av Juilt31:

Streama spel är smidigt. Har kört igenom Uncharted 4 via PSnow men klart bättre (förutom gränssnittet för att bläddra i biblioteket) funkar GeforceNOW där jag kört massor under året, känns typ som att köra lokalt.

Fysiska spel dog med förra generationen, man får ju inte ens en duglig version på skivan utan att den ska ladda ner 20GB buggrättningar from dag 0. Så inte ens ur ett bevarandeperspektiv är fysiskt relevant längre. Den version du har på skiva kan eller vill du inte ens spela om x år.

Men spelet på skiva kan du sälja för 70% av spelets nypris om du spelar igenom det på några veckor efter släpp. Sålde mitt exemplar av RDR2 för 450kr två veckor efter det släpptes. Så fick bara back 150kr istället för 600kr om jag köpt det digitalt.

Medlem

Synd att inte dagens smart tv har den funktionen då hade jag prenumererat också.

Har ingen dator då jag kör mest konsol ändå men ps4 har jag ej då hade den funktionen varit kanon

Avstängd

Värt att tilläggas i artikeln är väl att psnow inte endast är för streaming. Ps2 och ps4 spel kan laddas ner och köras lokalt om man kör psnow via en ps4.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Värt att tilläggas i artikeln är väl att psnow inte endast är för streaming. Ps2 och ps4 spel kan laddas ner och köras lokalt om man kör psnow via en ps4.

Tror även det är en stor faktor till att så många har skaffat det. Personligen är jag betydligt mer intresserad av den möjligheten än att kunna streama spelen.

Skribent
Skrivet av DrAg00nEn:

Värt att tilläggas i artikeln är väl att psnow inte endast är för streaming. Ps2 och ps4 spel kan laddas ner och köras lokalt om man kör psnow via en ps4.

Bra poäng, har förtydligat.

Testade tidigare 7 dagars testversionen och det fungerade bra att strömma spelen via PS4:an. På PC:n fungerade det knappt alls, mycket lagg mm. Nån annan som fått det att fungera bra via datorn?

ndr
Medlem

Jag har gått över till Shadow sen en tid tillbaka istället för att spela på min stenålders dator.
Än så länge har jag provat Apex Legends och Destiny 2, båda spelen går att maxa och köra i 1440p/144mhz utan problem, märker inte av något lag eller fördröjningar öht trots att datacentret ligger i Amsterdam.

Det som är fantastiskt med denna typ av tjänst är att du slipper tänka på hårdvaran och man kan köra från flera olika typer av enheter (dator, tv, padda, mobil) vilket e riktigt nice!

Streaming av spel kan absolut vara framtiden men vi i Sverige är ganska bortskämda med bredbandshastighet, andra länder har det tuffare på den fronten och för dom är streaming mer tveksamt närmaste 4-5 åren.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men spelet på skiva kan du sälja för 70% av spelets nypris om du spelar igenom det på några veckor efter släpp. Sålde mitt exemplar av RDR2 för 450kr två veckor efter det släpptes. Så fick bara back 150kr istället för 600kr om jag köpt det digitalt.

med den tekniken tjänar dom som gör spelen mkt MKT mindre pengar, och vi får mkt MKT sämre spel. så tur att dom flesta inte gör så.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

med den tekniken tjänar dom som gör spelen mkt MKT mindre pengar, och vi får mkt MKT sämre spel. så tur att dom flesta inte gör så.

Ja det är mycket synd om spelskaparna. Gör de bra spel så tjänar de pengar. Gör man dåliga tjänar man inte pengar och hittar ursäkter exempelvis begagnatmarknaden.

Medlem

Man kanske skulle ge det ett försök, velat spela GoW rätt länge!

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Testade tidigare 7 dagars testversionen och det fungerade bra att strömma spelen via PS4:an. På PC:n fungerade det knappt alls, mycket lagg mm. Nån annan som fått det att fungera bra via datorn?

Har bara testat ett spel i kanske 2h och då hade jag inga problem överhuvudtaget.

Medlem

Men inget NHL.. vad ska jag ta mig till. Vill ha NHL på PC.. subbar till deras tjänst direkt bara dem ger mig NHLLLLLLLLL!

Medlem

Ja nu när man snart inte längre kommer ha möjlighet att köpa o byta spel så det blir billigare o spela när gamestop kommer korka igen under nästa år blir det väl att skaffa en sådan här tjänst och spela spel när de får några år på nacken o hamnar där.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Någon som har koll på hur det här påverkar övrig trafik på internet i Sverige?


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

eld
Medlem
Skrivet av Roten:

Någon som har koll på hur det här påverkar övrig trafik på internet i Sverige?

Antagligen minimalt, speciellt då alla redan sitter med netflix, spotify och youtube

Medlem
Skrivet av Roten:

Någon som har koll på hur det här påverkar övrig trafik på internet i Sverige?

Som "eld" nämnde, Borde inte vara mycket värre än youtube osv. Lite mer krav på uppladdning blir det väl, men kan inte vara mycket data som skickas till sony när man trycker på kontrollens knappar.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Testade tidigare 7 dagars testversionen och det fungerade bra att strömma spelen via PS4:an. På PC:n fungerade det knappt alls, mycket lagg mm. Nån annan som fått det att fungera bra via datorn?

Fungerar felfritt för mig, kör ps4 dosan med kabel då spnow inte stödjer ps4 kontroller fullt ut utan deras egna usb mottagare, och det är bara för att sälja sin egna mottagare, dom skulle lätt kunna ha stöd för alla ps4 dosans funktioner via bluetooth, då den kör via bluetooth på ps4. Annars upplever jag inge lagg när jag kör psnow på pc, det enda negativa är att man endast kör 720p, så här ligger dom efter rejält om man jämför med Nvidia now eller Stadia som kommer stödja 4k.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Bryr mig inte ett smack om fysiska spel kassetter eller liknande. Men vill ha det absolut bästa upplevelsen och kunna spela något dom gånger om året som internet eller psn strular av olika anledningar. Kan tänka mig steam på pcn men inte konsol där vill jag ha en så hållbar och problem fri upplevelse som möjligt.

1
Skriv svar