Du har väl inte missat Diablo IV-gameplay?

Medlem
Medlem
Skrivet av anon_306295:

Tycker det ser fantastiskt ut men kanske lite för grått?

Det går att göra ett spel extremt mörkt utan att allt är grått bara man använder rätt färger.
Det är inte så mycket landskapen jag tänker på utan att det ser ut att vara ett grått filter över allting vilket gör att karaktärer och monster får samma ton som landskapet. Typ som en grå dimma vilket passar i vissa scener i trailern men kanske inte i alla. Det kan bara vara videokomprimeringen också.

Ett spel där detta störde mig väldigt mycket var Dark Souls 3 som jag tycker ser förjävligt ut i jämförelse med Dark Souls 1, fanns inget som var helt svart utan allt var bara grått.

Det har förmodligen också att göra med att Diablo 4 är i 3d till skillnad från ettan och tvåan. Det är svårt att få samma svärta och kontraster i 3d utan att det ser för tecknat ut tror jag.
T.o.m. Warcraft 1 som är superfärgglatt har ganska mörk stämning:
https://www.myabandonware.com/media/screenshots/w/warcraft-or...

Men Diablo 4 ser ut att vara 70-80% där, till en "korrekt" art style.

Jag upplever också att det är något som är lite off med grafiken.
Det kanske är som du säger att det är lite grått.
Jag tycker nog att det är lite grått, jobbigt för ögonen att urskilja miljö, fiender och karaktär.
Jag upplever att jag blir lite trött av att titta på det och att fiender inte ser så skräckinjagande ut.
Man kanske är avtrubbad från 3rd person spel där mäktiga fiender sticker ut mer, då menar jag T.Ex. Dark souls, Shadow of colosus, Monster hunter och Horizon: Zero dawn.

Kan det vara så att jag borde skaffa glasögon? 🤔

Medlem

ser jävligt bra ut, lite diablo 1 nostalgi över det hela. visste inte ens att en 4a var på g! tack


signatur

//monster

Medlem

Jag är inte imponerad, det ser exakt lika tråkigt ut som Diablo 3. Något lame world quest/event med timer för när man kan göra det och måste göras i grupp för man har bara en viss tid på sig att fullfölja det så man kan inte köra solo. Han jag kollade på fick ett legendary direkt av ett sådant event och sen lite random rares, så deras tråkiga loot piñata verkar vara kvar där alla ska ha full legendary och kommer droppa konstant.

Väldigt mycket cooldown på saker, det är ett action rpg, jag vill kunna button masha hur mycket jag vill, inte sitta med 90s cd på en skill, 20s cd på en annan och sen är man fast med en skill i 10s för allt annat är på cd. Även potten har cd fortfarande vilket är synd.

Ser verkligen ut som de bara uppgraderat Diablo 3s motor sen debaklet som Immortal var och sen klämt in lite nya saker men annars identiskt. Allt är i stort sett som Diablo 3, talent trädet verkade väldigt tråkigt, du har en väg att gå och kommer ju att resultera i ungefär 2 builds per class och skillsen ser ut som man kommer kunna respecca on the spot (även om inte det gick i demot för man kunde inte byta skills)

Nä detta är nog inte gjort för mig så jag är ungefär lika intresserad av detta som är jag är i nuvarande Diablo 3, synd, de kunde gjort något bra men blir nog ett lika tafatt försök som Diablo 3 var.

Medlem
Skrivet av Jinxad:

Jag är inte imponerad, det ser exakt lika tråkigt ut som Diablo 3. Något lame world quest/event med timer för när man kan göra det och måste göras i grupp för man har bara en viss tid på sig att fullfölja det så man kan inte köra solo. Han jag kollade på fick ett legendary direkt av ett sådant event och sen lite random rares, så deras tråkiga loot piñata verkar vara kvar där alla ska ha full legendary och kommer droppa konstant.

Väldigt mycket cooldown på saker, det är ett action rpg, jag vill kunna button masha hur mycket jag vill, inte sitta med 90s cd på en skill, 20s cd på en annan och sen är man fast med en skill i 10s för allt annat är på cd. Även potten har cd fortfarande vilket är synd.

Ser verkligen ut som de bara uppgraderat Diablo 3s motor sen debaklet som Immortal var och sen klämt in lite nya saker men annars identiskt. Allt är i stort sett som Diablo 3, talent trädet verkade väldigt tråkigt, du har en väg att gå och kommer ju att resultera i ungefär 2 builds per class och skillsen ser ut som man kommer kunna respecca on the spot (även om inte det gick i demot för man kunde inte byta skills)

Nä detta är nog inte gjort för mig så jag är ungefär lika intresserad av detta som är jag är i nuvarande Diablo 3, synd, de kunde gjort något bra men blir nog ett lika tafatt försök som Diablo 3 var.

Det var ju från Pre-alpha. Jag tror knappast att de satt lootbalansen riktigt än. Dessutom så var förmodligen dropsen gjorda så att de som körde demot skulle få lite att smaka på.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Det var ju från Pre-alpha. Jag tror knappast att de satt lootbalansen riktigt än. Dessutom så var förmodligen dropsen gjorda så att de som körde demot skulle få lite att smaka på.

De nämnde ju legendaries i varje slot och set items överallt ungefär 15 gånger på scenen efteråt. Så jag tror samma drops kommer att ske i fyran som i trean.

Medlem

Wow de gjorde en halv remaster på Diablo 3... jaha, samma tråk en gång till alltså.
Nej, Activision får inga mera pengar av mig.

Medlem

En tanke kring - Not even "Blizzard soon" kan vara följande;
Dom vill kunna överraska folk med att släppa det tidigare än förväntat för att dom behöver all positiv respons dom kan få just nu för få tillbaka sitt förtroende efter all skitstorm kring företaget.

Tror också dom kommer ha en mycket mer aggressiv game as service plan för Diablo 4 med regelbundna story content updates. Ie. Start/Grund kampanjen är säkert mer eller mindre färdig.

Medlem

Det kan bli intressant... jag vet inte vad jag tycker om stilen, tycker inte de lyckas riktigt fånga "mörkret" utan bara verkar ha gjort alla texturer mer grådassiga. En del texturer ser också väldigt smudgy/low-res ut, framförallt på marken.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Och här har ni lite mer gameplay från demot:
https://www.youtube.com/watch?v=XKzD1NZwUmw

FAN va jag blev sugen efter den videon.. Kommer bli grymt!


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Atorak:

Tror många missar saken att D4 varit i rullning sedan 2016 så 4'e året nu då.
Att dom skulle pumpa ut D4 för dom behöver en A titel, Inte riktigt alla blizzard backbone titlar är trippel titlar.

Warcraft, starcraft och Diablo , WoW är deras ryggrad och kommer förbli så X-antal år till. Att dom testar new ground absolut men överge någon av ovan finns inte.

Tror D4 kommer bli en massiv hit, dels för dom inte haft press utan 4år på sig och skapa det diablo dom vill ha, Dom var inte nöjda med D3 och därför också team-3 splittades.

Ett open World diablo 4 i Diablo 1 tema, mounts osv osv vad mer kan begära? Tror dom vet exakt vad dom gör denna gången D3 läckte tidigt vilket skapar press. dom har en och annan gammal get från Diablo serien med i teamet.

Tyvärr tror jag inte det släppas fören nov/dec 2020 vilket iof kan vara bra. Däremot tror jag en DII remake kommer komma betydligt tidigare och underhålla folk innan D4.

Du snackar en massa skit. Starcraft är INTE, inte ens i närheten av de andra spelen. De andra spelen drar in mycket mer kosing samt är mer populära.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Talk to the hand säger jag bara...går i dvala nu, väck mig vid release!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Du snackar en massa skit. Starcraft är INTE, inte ens i närheten av de andra spelen. De andra spelen drar in mycket mer kosing samt är mer populära.

Haha vilken sten kröp du fram från?

starcraft är det 6'e mest sålda PC spelet ca 11 miljoner någonsin så vet inte hur du ser på saker och ting men kan ju jämföras med diablo 2miljoner eller warcraft 3 miljoner. Sen att du jiddrar om dom andra drar in mer kosing mm har du inside info?

Uppenbart att DU är den som är full med skit och vet inte alls vad du snackar om..

Medlem
Skrivet av Xmk:

Skulle hellre vilja se Lost Ark NA/EU än Diablo 4, eller är det bara jag?

Jag ska spela båda

Som det ser ut så är det mer chans att Lost Ark kommer till EU långt innan Diablo 4 släpps

Skrivet av Jinxad:

De nämnde ju legendaries i varje slot och set items överallt ungefär 15 gånger på scenen efteråt. Så jag tror samma drops kommer att ske i fyran som i trean.

De sa ju specifikt på panelen igår att de inte kmr droppa alls lika mkt eftersom hur bra items är, är beroende på den content du gör, så ökad droprate på legendaries var onödigt.
Så ett gult item ifrån en 10 key kmr va sämre än ett gult ifrån 15 även på max-level, så var inte fallet i d3, gula items i ett 100 grift var samma som i ett 50.

Att de gått denna vägen istället är otroligt bra.

Medlem

Gillar stilen mer på grafiken men antar att gameplay kommer vara samma som D3, lika djupt som en vattenpöl.

Skrivet av rigge:

Gillar stilen mer på grafiken men antar att gameplay kommer vara samma som D3, lika djupt som en vattenpöl.

Skulle rekommendera att kika på systems panelen för d4 på youtube:) det kmr inte va PoE djupt, som dessutom hade en falsk frihet på end-game pga att metan var så stark för Hardcore och SSF. Men det kmr garanterat va djupare än D3, märktes tydligt efter jag hörde dem snacka om systemet rekommenderar att kika på för någon som är nyfiken!

Medlem

@RegularOriginal: Får göra det.

Förövrigt ser druiden jävligt köttig ut

NuZ
Testpilot
Skrivet av Phr0z:

En tanke kring - Not even "Blizzard soon" kan vara följande;
Dom vill kunna överraska folk med att släppa det tidigare än förväntat för att dom behöver all positiv respons dom kan få just nu för få tillbaka sitt förtroende efter all skitstorm kring företaget.

Tror också dom kommer ha en mycket mer aggressiv game as service plan för Diablo 4 med regelbundna story content updates. Ie. Start/Grund kampanjen är säkert mer eller mindre färdig.

Tyvärr har du nog rätt. 200 pix per karaktär och säkert en omarbetad auktion house. Blir nog köttigt och nice men skeptisk tills de bevisar motsatsen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

12
Skriv svar