Den roligaste scenen i ett spel

Medlem

Anachronox, som för övrigt är humor och flum spel, lyckades få mig att asgarva när man sprang förbi ett speciellt fönster och något flum sitter och sjunger/mynnar för sig själv i ett allt för överdrivet sätt. Har inte vågat kolla upp det i vuxen ålder då det antagligen är väldigt omoget och överrankat skämt, men minns det med förtjusning. Veligt spel som från ingenstans blev än mer veligt.

Medlem

Monkey Island när man blir inlåst i en vasshydda och gräver sig ut under väggen. Om man blir fångad av hottentotterna slänger de in en i hyddan igen och sätter på en starkare o starkare dörr.. Sista vasshydda med bankvalvsdörr var rätt kul..

"The Stanley Parable" & "Portal 2" är ett par av de roligaste spelen jag spelat.

Sen så var "Thimbleweed Park" bitvis rätt kul och även "Life is Strange: Before the Storm" hade några roliga scener (runt teater-produktionen av The Tempest).

Medlem

Fighting-scenen från Tales from the Borderlands.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Tyckte att det var ganska många roliga scener i Arma 3 :contact kampanjen, tex när man ska smyga förbi polska soldater och en snubbe man är med ska uppehålla dom och börjar snacka massa skit medan polackerna bara tycker att han är en idiot.
Också "If price for stupid went up 5 bucks a gallon, I'd drill a hole in your head first pal"

Gillade också Face Mcshooty i borderlands 2 https://www.youtube.com/watch?v=4f7Gh-EABf0

Många bioware spel har också väldigt många roliga saker, men framför allt älskar jag hela Citadel DLC't i Mass effect 3, ren och skär fan service.

Medlem

Det låter lite konstigt, men viss "griefing" eller vad det heter har varit sjukt kul genom åren.

T ex i GTA 5 Online när man skjuter sönder däcken på polarens bil när han inte ser, sedan får honom att tro att det är för att underlaget är dåligt, HELA TIDEN.

Också denna från SAMP https://www.youtube.com/watch?v=BaO_tNtf1wU Man skulle köra ett race och genom röda checkpoints, men mitt mål blev i stället att griefa denna spelaren så mycket som möjligt, vet inte ens vem det var, han satt på en annan våning på kontoret vi jobbade på.

Eller när man konstant släppte ut dåliga items i något rpg och sa att "detta item kanske passar dig" och sedan när polaren tar upp det så får man "Nä, det var inte så bra, det passade inte ens min klass", sedan sker detta upprepade gånger, men inte så ofta så det blir för jobbigt, utan man skall lägga det på en nivå att det är hanterbart ändå för andra. Då kan jag sitta och typ kväva skratt i flera minuter.

Spelade någon midair mod till Quake1 och bara fokuserade helt på en person, sket i om man själv vann eller något, till slut hör man polaren skrika från andra sidan kontoret "men skjut på någon annan då för fan". Då har man redan vunnit som jag ser det.

Bara jag tänker på dom där sakerna så är det kul. Men min nivå är sund, det är alltid mot folk i min närhet och aldrig typ för att sabotera online. Typ LAN är bäst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:

Fick mig att tänka på när man körde Halo combat evolved co op i split screen och det hela urartade i att bara döda varandra non stop. xD

Medlem

Disco Elysium har fått mig att skratta högt många gånger, vilket inte gör till vanligheterna i spel nu för tiden. C*ck carousel questen var briljant.

Medlem

Helt klart denna


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Freakon:

En specifik scen är svår, men här är en del roliga från Tales from Borderlands.

Tycker annars att Uncharted har en hel del roliga scener. Drake är skön.

https://youtu.be/JH14UjMyNYw

Tack Hade nästan glömt Tales from the Borderlands. Tycker personligen att det är det bästa Telltale spelet. Både förbannat roligt men också en del lite sorgsna scener. Får nog ladda ner och spela om i helgen.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Tack Hade nästan glömt Tales from the Borderlands. Tycker personligen att det är det bästa Telltale spelet. Både förbannat roligt men också en del lite sorgsna scener. Får nog ladda ner och spela om i helgen.

Håller med, riktigt bra spel.

Trevlig helg!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Flera som nämnt Witcher 3, men denna dialogsnutt från Witcher 2 fick mig att gapflabba, kom så plötsligt och utan förvarning.

Medlem

Portal delen i Lego Dimensions slår nästan originalet

Och sedan sarkasmen i Ratchet and Clank

Medlem

Det var tur att trådens premiss förtydligades, annars hade jag velat lista kanske 20 roliga omedvetna grejer, men nu blev det så pass enkelt att jag inte kommer på en enda grej

Medlem

Morrigan och alistairs komentarer i dragon age origins är bara så kul garvar rätt mycket åt dom två

Medlem

Räknas kanske inte som en scen men detta fick mig verkligen att skratta till:
Borderlands the Pre-sequel. Jag har fått tag i ett hagelgevär som pratar när man använder det. Rösten är högljudd, svär mycket och pratar med australiensisk dialekt. Helt plötsligt i en eldstrid slänger den ur sig:
That’s not a gun, I’ma gun!!!
Väldigt roligt tyckte jag iaf!

FM-guru
F.d. Sisyr

Spelar man som Malkavian i VtM: Bloodlines så är hela spelet fyllt med dialog och scener som växlar från underhållande till hysteriska.

Medlem

"Thanks for the money, sucker" (GTA Vice City)

Big Smoke beställer mat från drive-in (GTA San Andreas)

När man ska rädda en prostituerad kvinna från att bli mördad. Man måste åka en bit och hennes livmätare på skärmen består av ett ord: "Ho" (GTA San Andreas)

Medlem

Helt klart detta, guld rakt igenom 😂 00:30


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Helt klart detta, guld rakt igenom 😂 00:30
https://youtu.be/rr8-5Fn_6XY

😂


signatur

Kunskapsförmedlare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sisyr:

Spelar man som Malkavian i VtM: Bloodlines så är hela spelet fyllt med dialog och scener som växlar från underhållande till hysteriska.

Sedan jag skrev det där inlägget har jag spelat igenom Disco Elysium en gång till, och var då med om denna odödliga scen.

Garanterat roligast om man har spelat DE själv, men lite kontext; du är skyldig en hotellägare pengar för reparationer av ditt rum som du sabbat på fyllan. I videon väljer spelaren att försöka smita iväg, men misslyckas med sin difficulty check, varvid följande inträffar (0:21 in i kippet och framåt);

Finns det något spel där man bli så belönad när man misslyckas som detta?

Medlem
Medlem

Tales from Borderlands bjöd på många garvisar.

Medlem

Raidens naken scen i MGS 2 fick mig att skratta rakt ut.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Testpilot

Be my Baby i Yakuza Kiwami 2.

Medlem

En del jag tycker både var överasskande och kul var i Witcher 3 när han kommer ner till häxan i badet och kameran slidar sakta över stället och plötsligt är där 2 pippande kaniner,det kuliga i det hela var att det var det jag tänkte att jag skulle göra med henne om jag var Gerald.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

En del jag tycker både var överasskande och kul var i Witcher 3 när han kommer ner till häxan i badet och kameran slidar sakta över stället och plötsligt är där 2 pippande kaniner,det kuliga i det hela var att det var det jag tänkte att jag skulle göra med henne om jag var Gerald.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Bro!
Skrivet av Freakon:

En specifik scen är svår, men här är en del roliga från Tales from Borderlands.

Bro, I know bro!

Det spel som direkt dök upp i min skalle var Tales of the Borderlands.
Jag skrattade bokstavligt så jag grät i.... Slutet av episod 2? När Rhys ska hoppa fram och slåss hand mot hand mot ett sånt där mask-psycho.

30+ år som gamer och aldrig skrattat så mycket åt ett spel som åt Tales of the Borderlands.

Medlem

Närmsta jag kommer på är nog fyllescenerna i byn Valentine i Red Dead Redemption 2. Då blev det skrattfest!

Medlem

Disco Elysium - när man tar beslut att visa sina kunskaper i boule... Garvade högt!

123
Skriv svar