Du har väl inte missat Diablo IV-gameplay?

Robot
Du har väl inte missat Diablo IV-gameplay?

Mörkare och råare är ledorden när Blizzard återvänder till helvetet.

#blizzcon, #diablo-iv


Medlem

Ser riktigt bra ut! Gillar nya stilen på karaktärerna också. Min högsta önskan för Diablo 4 är att PC får splitscreen och stöd för handkontroll precis som konsol-versionerna. Det var svårt att gå tillbaka till tangentbord och mus när man vant sig vid att luta sig tillbaka i soffan med handkontroll.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Sorceress kommer bli min main.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mycket glad över art direction i detta. Mer som diablo 2, hårt, vasst och klart skall det vara, inte runt, platt och suddigt.

Men nu ligger hypen aslågt för allt Diablo, så jag kommer vänta ett bra tag efter release och se vad det blev av det hela.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Och här har ni lite mer gameplay från demot:

Avstängd

Diablo 3 hade man väldigt kul med i början men är spel man snabbt lessnar på.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ser riktigt bra ut, diablo 2 är klart favoriten! Hoppas även de har med Amazon <3 hoppas också detta blir bra från start, tog ju rätt lång tid för trean att bli spelbart

Medlem

Det verkar som att Blizzard verkligen har lyssnat på spelarna. Är rejält hypad nu! <3

Medlem
Skrivet av breahl:

Diablo 3 hade man väldigt kul med i början men är spel man snabbt lessnar på.

Min farhåga också.
Detta ser ut som D3, men med en grå ton. Avvaktar in i det längsta med att bli hypad.

Medlem

Ojämn skala, jaja "Helt ok".....sen sällsynta "Fantasktiskt"?
Fixad:

6 Fantastiskt
_____________________
5 Mycket bra
4 Helt ok
3 Osäker
2 Jag kan leva med den
1 Ful som stryk


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Köp dag 1 här!

Medlem

Jag är jättekluven. Jag tycker de är på helt rätt väg rent grafiskt men något känns fortfarande väldigt "off" med det, särskilt de få förmågor vi fick se. Förhoppningsvis är det bara för att det är en mycket tidig preview av spelet, samt att vi inte fått se de flesta skills ännu. Kanske finns det mer imponerande saker.

Edit: Kollade upp videor av folk som spelat det och är nu övertygad om att det är häftigt! Tyckte först att förmågorna var ganska veka men det är inte fallet. Visst är de inte lika flashy som i Diablo 3 men med 100 personer på en server vore detta ett rent helvete (med tanke på att t.om 3 personer i Diablo 3 var ganska jobbigt rent visuellt). Det såg faktiskt skitroligt ut! Ser ut att bli en skön mix mellan Diablo 2 och Diablo 3, vilket är perfekt för mig! Jag är nöjd!

Medlem

Ser ok ut. Vill gärna se Amazon som spelbar igen.

Medlem

För er som är sugna på mer gameplay så streamar Instinht D4 från Blizzcon på: https://www.twitch.tv/instinht

Inaktiv

Tycker det ser fantastiskt ut men kanske lite för grått?

Det går att göra ett spel extremt mörkt utan att allt är grått bara man använder rätt färger.
Det är inte så mycket landskapen jag tänker på utan att det ser ut att vara ett grått filter över allting vilket gör att karaktärer och monster får samma ton som landskapet. Typ som en grå dimma vilket passar i vissa scener i trailern men kanske inte i alla. Det kan bara vara videokomprimeringen också.

Ett spel där detta störde mig väldigt mycket var Dark Souls 3 som jag tycker ser förjävligt ut i jämförelse med Dark Souls 1, fanns inget som var helt svart utan allt var bara grått.

Det har förmodligen också att göra med att Diablo 4 är i 3d till skillnad från ettan och tvåan. Det är svårt att få samma svärta och kontraster i 3d utan att det ser för tecknat ut tror jag.
T.o.m. Warcraft 1 som är superfärgglatt har ganska mörk stämning:

Men Diablo 4 ser ut att vara 70-80% där, till en "korrekt" art style.

Medlem

Man ska inte ha för höga förhoppningar nu för tiden men kan inte säga något dåligt. Verkar som att de har lyssnat på fansen. Det ser riktigt bra ut.

Medlem

Not even a blizzard soon!!!! Så typ om 2 år kanske vi får lägga våra tassar på det här spelet.. :/

Medlem

Det är väldigt vanligt att folk blandar ihop ett spels 'design' med dess visuella stil eller 'art-style' eller spelets grafik kan väl också kalla det.

I spelsammanhang så betyder 'design' generellt hur spelet är utformat mekaniskt. Hur man kontrollerar karaktärer osv osv.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av breahl:

Diablo 3 hade man väldigt kul med i början men är spel man snabbt lessnar på.

Diablo kommer nog alltid ha sitt Hack'n'slash-tänk, om inte så förlorar nog spelet helt sin identitet, så är det just det du inte gillar kommer du nog inte gilla 4a heller. Men nu verkar de i alla fall ha en sömlös värld där du kan ränna runt fritt, och de lär väl fylla den med massa roligt att pyssla med.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ser bra ut, men det känns tidigt i utvecklingen. Ha i åtanke att den mesta spelutvecklingen sker i iterationer, man tar animationerna till en nivå, sen går över dem igen och what not. Speciellt effekter och sådant samt animationer kan jag lova kommer se mycket bättre ut framöver. Omgivningarna och så är otroligt detaljerade men belysningen är väldigt skum fortfarande, men det är generellt det sista man jobbar på när leveln är klar.

Detta känns som något de kanske inte riktigt hade velat visa än men skyndade klart för att köpa lite good will igen, med det sagt tycker det ser väldigt bra ut, helt rätt känsla i spelet och skills och liknande verkar ärligt talat mycket bätttre än 3an.

Karaktärer har väldigt svaga eller saknar helt skuggor vilket gör att mycket känns inklippt istället för en organisk del av världen. Kommer fixas.

Skribent
Skrivet av sarlucic:

Detta känns som något de kanske inte riktigt hade velat visa än men skyndade klart för att köpa lite good will igen, med det sagt tycker det ser väldigt bra ut, helt rätt känsla i spelet och skills och liknande verkar ärligt talat mycket bätttre än 3an.

Karaktärer har väldigt svaga eller saknar helt skuggor vilket gör att mycket känns inklippt istället för en organisk del av världen. Kommer fixas.

Ja jag tror de scramblade ihop vad de hade om spelet och gjorde vad de kunde för de kände att de MÅSTE ha något A-listat att visa. Visst, expansionen till WoW är ju något och Overwatch 2, men de behövde något med ännu mer tyngd.


signatur

"Writer and Fighter"

Xmk
Medlem

Skulle hellre vilja se Lost Ark NA/EU än Diablo 4, eller är det bara jag?

Medlem
Skrivet av Johlor:

Ja jag tror de scramblade ihop vad de hade om spelet och gjorde vad de kunde för de kände att de MÅSTE ha något A-listat att visa. Visst, expansionen till WoW är ju något och Overwatch 2, men de behövde något med ännu mer tyngd.

Det tror jag inte, det har säkerligen varit planerat länge. Problemet var att de hade snackat så mycket innan förra blizzcon om nya saker inom Diablo och de visade upp Immortal vilket gjorde alla förbannade. Hade de visat upp en bild med loggan för D4 så hade folk varit nöjda att de arbetar på det. Sen har jag ingen som helst förhoppning att de kommer göra D4 bra, de förstår inte varför D3 är en jävla clusterfuck och har inte lyckats lösa problemen de spelet har och med tanke på Blizzards senaste track record så finns det ingen hype för D4.

Medlem

Jag tycker att streamad gameplay gav ett bättre intryck än gameplay trailer. Försiktigt positiv men ändock reserverad. Följer med intresse.

Medlem

Tror många missar saken att D4 varit i rullning sedan 2016 så 4'e året nu då.
Att dom skulle pumpa ut D4 för dom behöver en A titel, Inte riktigt alla blizzard backbone titlar är trippel titlar.

Warcraft, starcraft och Diablo , WoW är deras ryggrad och kommer förbli så X-antal år till. Att dom testar new ground absolut men överge någon av ovan finns inte.

Tror D4 kommer bli en massiv hit, dels för dom inte haft press utan 4år på sig och skapa det diablo dom vill ha, Dom var inte nöjda med D3 och därför också team-3 splittades.

Ett open World diablo 4 i Diablo 1 tema, mounts osv osv vad mer kan begära? Tror dom vet exakt vad dom gör denna gången D3 läckte tidigt vilket skapar press. dom har en och annan gammal get från Diablo serien med i teamet.

Tyvärr tror jag inte det släppas fören nov/dec 2020 vilket iof kan vara bra. Däremot tror jag en DII remake kommer komma betydligt tidigare och underhålla folk innan D4.

Xmk
Medlem

Tyckte Diablo 3 va ett bra ARPG, visst efter man kört 1 season så ja, det hände inte så mycket gameplay utan det blev riktigt "tråkigt" repetitiv inte de där roliga nötande som man längtar till dag ut och dag in.

Nostalgin, Diablo 2 och alla timmar man lagt ned där... även på dial-up tiden när morsan och farsan inte fick använda sin telefon!
Jag tror ändå att ny-tänk kommer längre om det är bra precis som det va i Diablo 2, det finns dem som faktiskt lyckats (bla PoE och Lost ark)

Medlem

@Atorak: De har öppet sagt att de inte ens är i "Blizzard soon"-läge. Så spelet lär vara närmare 3 år bort. Mycket som är kvar att göra på det, enl David Kim.
https://www.twitch.tv/videos/502745002 - drygt 47 minuter in i streamen så kommer David Kim och surrar om en hel del saker.

Medlem
Skrivet av Xmk:

Skulle hellre vilja se Lost Ark NA/EU än Diablo 4, eller är det bara jag?

Jag vill också se Lost Ark NA/EU men inte 'istället' för ett Diablo 4. Detsamma gäller Riots dungeon crawler. Jag vill gärna få testa allihop.

Medlem
Skrivet av Whyrus:

@Atorak: De har öppet sagt att de inte ens är i "Blizzard soon"-läge. Så spelet lär vara närmare 3 år bort. Mycket som är kvar att göra på det, enl David Kim.
https://www.twitch.tv/videos/502745002 - drygt 47 minuter in i streamen så kommer David Kim och surrar om en hel del saker.

Du måste komma ihåg med det är ett demo för blizzcon. Jag spelade Diablo 1 predemo och demo och final där var även då spärrade saker. Ganska säker på dom lockat upp allt (utöver) Dels för det är ett PR demo men även av andra faktorer det går på tid innan du sparkas ut osv. finns inget som säger att spelet är nästan done men putsas mm på. Tror det kommer komma julen 2020 faktiskt.

Spelat flera spel där i demo är lockedout från diverse saker. Lite som alla streamers stream nu dom vet igentligen inte jack om hur något är. kanske enda sättet är att få tag i demot och decode det. Om det nu skulle vara 3år framåt så so be it men troligen inte dels för det är $ involverade och deras team är enormt om man jämför med många andra studios. Sen har dom även mycket kan jämföras med tex varje år typ BF1, BF2 ,BF3. CoD serien mm.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Du måste komma ihåg med det är ett demo för blizzcon. Jag spelade Diablo 1 predemo och demo och final där var även då spärrade saker. Ganska säker på dom lockat upp allt (utöver) Dels för det är ett PR demo men även av andra faktorer det går på tid innan du sparkas ut osv. finns inget som säger att spelet är nästan done men putsas mm på. Tror det kommer komma julen 2020 faktiskt.

Spelat flera spel där i demo är lockedout från diverse saker. Lite som alla streamers stream nu dom vet igentligen inte jack om hur något är. kanske enda sättet är att få tag i demot och decode det. Om det nu skulle vara 3år framåt så so be it men troligen inte dels för det är $ involverade och deras team är enormt om man jämför med många andra studios. Sen har dom även mycket kan jämföras med tex varje år typ BF1, BF2 ,BF3. CoD serien mm.

Spelade själv Diablo 1s demo när det begav sig.
När de som jobbar på spelet säger att det inte ens är "Blizzard soon", så tolkar jag det som att 1 år är påtok för kort tid för att det skall bli klart för försäljning. Om jag nu har fel och det kommer 2020 så kommer jag bara bli glad och nöjd. Storleken på grupperna som utvecklar spelet har helt klart en stor påverkan, vissa saker går otroligt snabbt, andra tar längre tid då det är ett härk att göra förändringar när du har stora grupperingar att rodda.

Konceptuellt och storymässigt sett är jag övertygad om att de är i hamn, nu är det att rodda ihop det hela till något som gör folk och dem själva glada.

Efter förra årets spektakel har de inte riktigt råd att släppa en produkt i samma klass som Anthem.

12
Skriv svar