Diablo IV är föga förvånande avtäckt!

Medlem

Finns det något gamelplay i videon alls?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Finns det något gamelplay i videon alls?

Två videor.

Medlem

signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Om jag ska bry mig eller ej, beror helt på hur komplext spelet blir. Finns det något talent tree med olika specar? Finns det gear med stats som är bra för olika saker? Kan man använda fler skills samtidigt osv. Jag hoppas de gått mer åt Diablo, Diablo 2 hållet med detta.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Finns det något gamelplay i videon alls?

Bara gameplay-trailern vilket iof visar ingame, men jag tror inte de släppt något som visar spelet som det ser ut när man spelar.

Medlem

Finns en drös videos på Twitch när folk testade det spelbara demot.

T ex. http://www.twitch.tv/bluddshed/v/502648895?sr=a&t=5224s

Medlem

Peppad. Hoppas bara dom inte dröjer allt för länge.

eld
Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Finns en drös videos på Twitch när folk testade det spelbara demot.

T ex. http://www.twitch.tv/bluddshed/v/502648895?sr=a&t=5224s

nice! thx!

Medlem

Det är så segt att spelföretag ska utannonsera sina spel så hiskeligt lång tid innan släpp.
Tjänar de verkligen på det?

Medlem

Jag har aldrig spelat Diablo. Funkar detta bra till konsol?

Medlem

Hoppas D4 förblir så här mörkt, gillar det med Diablo 2, och musiken till D2 slår allt.

Skrivet av Buster:

Jag har aldrig spelat Diablo. Funkar detta bra till konsol?

Ja. Har många hundra timmar på Diablo 3 till PC och ett par hundra på PS4:an. Föredrar det helt klart till konsol, fungerar riktigt bra med handkontroll.

Medlem
Skrivet av FiSHMONGER:

Är kluven.

Grafiska stilen är väldigt likt Diablo 3. Va nog inte det jag hade förväntat mig efter allt snack om att det skulle va mörkt och mer likt Diablo 2. Hade förväntat mig en mer gothic stil. Tycker gameplay va väldigt ljust och inte allt för långt ifrån Diablo 3.
Hoppas de slopat Diablo 3's skill system.

Grafikstilen är _INTE_ lik D3. Betydligt mörkare och mer gotiskt.

Medlem

Tack, ser ut som path of exile och diablo dog i uh, diablo 2, så hypen är på "0". Finns det minus ligger hypen där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Blir intressant med kommande recensioner (i allmänhet) - jag ser det mer och mer med spel som använder sig av samma baskoncept - en "äldre" spelare kommer at ge ngt lägre betyg pga man har sett detta så många gånger förrut, en yngre spelare ngt högre.
Så, vilket betyg kommer D4 få?

Medlem

@Fulci: Ser MYCKET intressantare ut än D3. Blir nog launch köp på denna.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Peppad. Hoppas bara dom inte dröjer allt för länge.

Detta är långt bort, räkna med 2021-2022 eller ännu längre.

Av det gameplay vi fått se ser det inte ens halvklart ut. Samt avsaknad av animationer+UI.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Håller tummarna att det blir ett bra lir!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Jag har inga större förhoppningar. Då Activision har händerna långt ner i brallan på Blizzard och med tanke på allt jox de försökte sig på med trean så förväntar jag mig detsamma med denna, antagligen ännu värre då ingen av dessa stora utgivare verkar lära sig speciellt mycket av den andres misstag. Activision är en av apocalypsens ryttare i gamingvärlden och de kommer inte lämna detta spelet utan sin beskärda del av förbannelser...

Men tiden får utvisa hur det blir.

Medlem
Skrivet av Bulberfoot:

Det är så segt att spelföretag ska utannonsera sina spel så hiskeligt lång tid innan släpp.
Tjänar de verkligen på det?

Blizzard hade knappast visat upp något om de inte trodde att de hade något att tjäna på det.
Efter förra årets diablo-fiasko så kände de säkert att de var tvungna att visa upp att de jobbar på det.

Medlem
Skrivet av FiSHMONGER:

Är kluven.

Grafiska stilen är väldigt likt Diablo 3. Va nog inte det jag hade förväntat mig efter allt snack om att det skulle va mörkt och mer likt Diablo 2. Hade förväntat mig en mer gothic stil. Tycker gameplay va väldigt ljust och inte allt för långt ifrån Diablo 3.
Hoppas de slopat Diablo 3's skill system.

Kan inte påstå att spelet ser likt ut D3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Ser bra ut. Kommer skaffa det här till PS4:a. Diablo 3 har jag ca 800 timmar på PC och 200 timmar på PS4 som jag skaffade senare. Var så mycket skönare och lira med handkontroll!

Jo, Diablo 3 är riktigt skönt att lira med handkontroll, bäst vore om man fick valet att använda det på PC också.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Kommer det en enda mikrotransaktion i D4 blir det fullständig ignore.
Jag har tyvärr inga stora förhoppningar ifrån Activision Blizzard något mer.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Moderator | Testpilot
Skrivet av SilvaH:

Kommer det en enda mikrotransaktion i D4 blir det fullständig ignore.
Jag har tyvärr inga stora förhoppningar ifrån Activision Blizzard något mer.

Bara dumpa spelet nu, mtx är bekräftat för diverse cosmetics. Tänk dig likt POE.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:

Får lov att säga att det var en riktigt bra cinematic i alla fall. Hoppas spelet blir bra. Blizzard har ju anställt Sebastian Stepien som creative director (han var creative director för alla Witcher-spelen och Cyberpunk fram till dess att Blizzard anställde honom tidigare i år), får hoppas att det är D4 han ansvarar för.

Bekräftat på streamen att han jobbar på D4.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av SilvaH:

Kommer det en enda mikrotransaktion i D4 blir det fullständig ignore.
Jag har tyvärr inga stora förhoppningar ifrån Activision Blizzard något mer.

Det var ju dock problemet i D3, dom fick inte in pengar. Bättre dom tar in pengar på sånt sålänge det bara är utseende så får dom mer än gärna ha det så lever spelet längre.

Medlem

@aeqvist: Fick inte in pengar på ett fullprisspel? Ska spelet innehålla mtx f0r de gärna sänka kostnaden på själva spelet med 40-50%

Medlem
Skrivet av TheConsul:

@aeqvist: Fick inte in pengar på ett fullprisspel? Ska spelet innehålla mtx f0r de gärna sänka kostnaden på själva spelet med 40-50%

Hur ska dom göra sen då? Folk vill att det ska komma nya uppdateringar gratis med massa innehåll, förstår inte hur det ska gå ihop?

Medlem

@aeqvist: Jag tror inte "folk" har stora problem att betala för större uppdateringar ala season pass om det släpps mycket alternativt en hederlig expansion.

Jag köper inte argumentet att ett spel på 600kr ska ha mtx dag 1 med att de behöver mer pengar.

Edit. Jag kommer till största sannolikhet att köpa D4. Spelat dessa sedan D1 och längtar efter lite grind ala D2 och bitvis vanilla D3 (fanns en del att önska där)

Medlem
Skrivet av TheConsul:

@aeqvist: Jag tror inte "folk" har stora problem att betala för större uppdateringar ala season pass om det släpps mycket alternativt en hederlig expansion.

Jag köper inte argumentet att ett spel på 600kr ska ha mtx dag 1 med att de behöver mer pengar.

Edit. Jag kommer till största sannolikhet att köpa D4. Spelat dessa sedan D1 och längtar efter lite grind ala D2 och bitvis vanilla D3 (fanns en del att önska där)

Dag 1 behöver dom knappast det men det är ett bra tillskott när dom väl ska underhålla spelet. Förstår inte vad folk tycker är så hemskt med det om det bara är kosmetiskt? Du behöver inte köpa något?

Japp ska bli kul när det kommer, blir en lång väntan

Skriv svar