Den stora Death Stranding-tråden

eld
Medlem

Långt tills fredag, så byggde och printade så jag kunde ha något fysiskt från världen.

Nej den följer nog inte med ut på vandringarna men skall nog målas och få medföljande straps för display

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Finns kanske folk som föredrar att spela vissa typer av spel på konsol eller så har deras vänner kanske inte PC så de väljeratt köra på konsol för att kunna spela med vänner?! Inget konstigt imo...

Ja om man räknar bort vänner och tidexlusiviteten så förstår jag inte hur man kan välja konsolf före

EDIT: BTW så har det här spelet för mig gått från ointressant till HETT.
Blir att skaffa till pc i framtiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Asså är den där rick & morty reklamen för death stranding på riktigt 🤣🤣 fan va kul. Köper spelet bara för den
lmao how is this Death Stranding ad EVEN REAL https://twitter.com/KojiProNetwork/status/1190389794184028160...

Medlem

BBC fick träffa Kojima & Co bakom kulisserna:

Skribent

Förladdat och klart, och hypen börjar bli oumbärlig.

Nu är det bara att hoppas på att spelet klickar för en. Hursomhelst blir det nog en speciell upplevelse.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Förladdat och klart, och hypen börjar bli oumbärlig.

Nu är det bara att hoppas på att spelet klickar för en. Hursomhelst blir det nog en speciell upplevelse.

Redo även här. Lär bli en märklig upplevelse.

Blev en vab dag idag så kanske rentav hinner klart med outer worlds innan.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Uppesittarkväll?

Skribent

En av fördelarna med att bo i en annan tidszon Här ska liras

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

En av fördelarna med att bo i en annan tidszon Här ska liras

https://i.imgur.com/69733yY.jpg

Varför bor jag i fel zon? Vilken är rätt?

Skrivet av Yaarr!:

Uppesittarkväll?

Om ändå, ljuva arbetet kallar imorgon igen.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Varför bor jag i fel zon? Vilken är rätt?

Om ändå, ljuva arbetet kallar imorgon igen.

Samma här! Jobb imorgon, tror inte jag vågar sitta uppe. Är nog inte så att man bara kan spela en kvart och sen gå och lägga sig nöjd och belåten.

Medlem
Skrivet av Yaarr!:

Samma här! Jobb imorgon, tror inte jag vågar sitta uppe. Är nog inte så att man bara kan spela en kvart och sen gå och lägga sig nöjd och belåten.

Man kanske kan säga upp sig...


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Man kanske kan säga upp sig...

Nu känner jag mig faktiskt lite hostig och snuvig.

Medlem
Skrivet av Yaarr!:

Nu känner jag mig faktiskt lite hostig och snuvig.

Usch, ja det är mycket bacillusker i omlopp. Håll dig hemma du, det är säkrast så.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Testpilot

Själv kör jag på fysiskt exemplar så blir att fixa i morgon förmiddag

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Blir att hämta på lunchen, men inget spelande förrän imorgon kväll...


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av N_micke:

Man kanske kan säga upp sig...

Man kan väl ringa jobbet och säga att man har fått ett tillfälligt mycket viktigt jobb på en transportfirma. Man har flera leveranser som måste iväg direkt. Men det är helt för välgörande ändamål och det kan man väl ge lite tid åt en att göra. När allt är levererat kommer jag tillbaks till jobbet.

Medlem

Får hålla mig tills imorgon kväll jag också. Samtidigt är det få saker som slår att gå från jobbet på en fredag och hämta ut en fysisk kopia av ett efterlängtat spel.

Medlem

Kan inte bestämma mig. Stort fan av Mgs, framför allt 1an, men DS är jag helt clueless på. Hideo är grym på karaktärer och mellansekvenser vilket gör att DS känns intressant även om det är ett helt annat typ av spel mot mgs. Baahh samtidigt vill man inte söka massa info & gameplay som riskerar spoliers.

I-landsproblem..

Skribent
Skrivet av Yaarr!:

Nu känner jag mig faktiskt lite hostig och snuvig.

Men vad blek du ser ut. Det är nog bäst att du håller dig hemma idag.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Nu när vi börjar få tillgång till spelet vill jag bara tipsa om att inte spoila folk som inte kommit lika långt. Använd därför spoilertaggarna som finns!

Rubriken i spoilertaggen är högst frivillig.

Exempel:
[spoiler=Jättehemligt]Detta kommer inte synas[/spoiler]

Detta kommer inte synas

Jättehemligt

signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Men vad blek du ser ut. Det är nog bäst att du håller dig hemma idag.

Tack! Tycker du? Hm. Sitter på jobbet ändå. Får snällt vänta till efter 20.00 ikväll, efter att ha nattat barnet.

Ska bli vansinnigt kul att (äntligen) få sätta tänderna i detta!

Medlem

Har aldrig spelat MGS-spelen så var tvungen att fråga några jag kände vad man kan förvänta sig av handlingen ett Kojima-spel. Fick ett svar som jag kan tänka mig att fler kan uppskatta X'D
Håller ni med? XD

1. A händer
2. Karaktär 1 frågar "hände precis A?"
3. Karaktär 2 svarar "ja A hände precis" och förklarar sen i detalj vad som hände
4. Karaktär 1 upprepar stora delar av förklaringen och spinner iväg på långa totalt överflödiga anekdoter kring varför A kan hända
5. B händer
6. Upprepa allt för B men tillägg också återberättande av A igen.
7. C händer, vilket egentligen inte är möjligt eftersom A och B hände.
8. Karaktär 1 och två upprepar hela händelseförloppet runt A och B igen för att förklara varför C egentligen inte kan hända.
9. Karaktär 3 äntrar scenen och förklarar vilka delar av A och B som egentligen var hittepå.
10. Karaktär 1 och 2 går igenom händelseförloppet en gång tillsammans med karaktär 3 och bygger nu upp förståelse för händelseförloppet A-2 och B-2.
11. D händer, som ett resultat av att karaktär 2 visar sig egentligen vara karaktär 15 utan att veta om det.
13. Den riktiga karaktär 2 har hela tiden varit involverad utan att man förstått det, så nu är det A-3 , C-2 och D som gäller (eftersom B och B2 visade sig utspela sig i en VR simulator).

Och minst en av händelserna involverar någon som får diarré eller är naken.

Medlem

Har hunnit lira 2 timmar kanske...och jag bara älskar spelet!!! Atmosfären, spelkontrollerna, ljudet, musiken, grafiken...ja ALLT! Och bara skrapat på ytan...wow!😎 "Good bye real world...and hello to Chiral Network!"

Medlem
Skrivet av JackFlack:

Har hunnit lira 2 timmar kanske...och jag bara älskar spelet!!! Atmosfären, spelkontrollerna, ljudet, musiken, grafiken...ja ALLT! Och bara skrapat på ytan...wow!😎 "Good bye real world...and hello to Chiral Network!"

Låter fantastiskt
Ska plocka upp det här spelet till pc efter RDR2 och Cyberpunk.
Så kanske om 1år mao


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kabukishaman:

Har aldrig spelat MGS-spelen så var tvungen att fråga några jag kände vad man kan förvänta sig av handlingen ett Kojima-spel. Fick ett svar som jag kan tänka mig att fler kan uppskatta X'D
Håller ni med? XD

1. A händer
2. Karaktär 1 frågar "hände precis A?"
3. Karaktär 2 svarar "ja A hände precis" och förklarar sen i detalj vad som hände
4. Karaktär 1 upprepar stora delar av förklaringen och spinner iväg på långa totalt överflödiga anekdoter kring varför A kan hända
5. B händer
6. Upprepa allt för B men tillägg också återberättande av A igen.
7. C händer, vilket egentligen inte är möjligt eftersom A och B hände.
8. Karaktär 1 och två upprepar hela händelseförloppet runt A och B igen för att förklara varför C egentligen inte kan hända.
9. Karaktär 3 äntrar scenen och förklarar vilka delar av A och B som egentligen var hittepå.
10. Karaktär 1 och 2 går igenom händelseförloppet en gång tillsammans med karaktär 3 och bygger nu upp förståelse för händelseförloppet A-2 och B-2.
11. D händer, som ett resultat av att karaktär 2 visar sig egentligen vara karaktär 15 utan att veta om det.
13. Den riktiga karaktär 2 har hela tiden varit involverad utan att man förstått det, så nu är det A-3 , C-2 och D som gäller (eftersom B och B2 visade sig utspela sig i en VR simulator).

Och minst en av händelserna involverar någon som får diarré eller är naken.

Klockren beskrivning


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av N_micke:

Man kanske kan säga upp sig...

Sa upp mig i tisdags, tyvärr inte relaterat till death stranding 😂

Medlem
Skrivet av Yaarr!:

Tack! Tycker du? Hm. Sitter på jobbet ändå. Får snällt vänta till efter 20.00 ikväll, efter att ha nattat barnet.

Ska bli vansinnigt kul att (äntligen) få sätta tänderna i detta!

Gick upp en timma tidigare idag för att börja spela 😊 fantastiskt stark inledning.

Medlem

Blir nog att införskaffa det idag... svårt att stå emot...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av kabukishaman:

Har aldrig spelat MGS-spelen så var tvungen att fråga några jag kände vad man kan förvänta sig av handlingen ett Kojima-spel. Fick ett svar som jag kan tänka mig att fler kan uppskatta X'D
Håller ni med? XD

1. A händer
2. Karaktär 1 frågar "hände precis A?"
3. Karaktär 2 svarar "ja A hände precis" och förklarar sen i detalj vad som hände
4. Karaktär 1 upprepar stora delar av förklaringen och spinner iväg på långa totalt överflödiga anekdoter kring varför A kan hända
5. B händer
6. Upprepa allt för B men tillägg också återberättande av A igen.
7. C händer, vilket egentligen inte är möjligt eftersom A och B hände.
8. Karaktär 1 och två upprepar hela händelseförloppet runt A och B igen för att förklara varför C egentligen inte kan hända.
9. Karaktär 3 äntrar scenen och förklarar vilka delar av A och B som egentligen var hittepå.
10. Karaktär 1 och 2 går igenom händelseförloppet en gång tillsammans med karaktär 3 och bygger nu upp förståelse för händelseförloppet A-2 och B-2.
11. D händer, som ett resultat av att karaktär 2 visar sig egentligen vara karaktär 15 utan att veta om det.
13. Den riktiga karaktär 2 har hela tiden varit involverad utan att man förstått det, så nu är det A-3 , C-2 och D som gäller (eftersom B och B2 visade sig utspela sig i en VR simulator).

Och minst en av händelserna involverar någon som får diarré eller är naken.

Naket redan efter 2 minuter!🤩

Medlem

Väldigt sugen på spelet trots att det verkar få väldigt blandade recensioner, men frågan är ju om det är värt att vänta på PC släpp eller om PS4 versionen rullar på tillräckligt bra så att det är värt att köpa på konsol?

Skriv svar