Diablo IV är föga förvånande avtäckt!

Medlem

D4 kommer nog att ta kål på PoE 😬


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Gissar på att spelet släpps 2021 med vad dom har sagt. En ganska lång väntan minst sagt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Snacka om pretentiöst dravel till trailer. Eller att ta sig själv på för stort allvar. Eller att ha alldeles för mycket tilltro till sina manusförfattare. Med det sagt: Hoppas spelet i sig är kul att spela. Aldrig riktigt klickat med något Diablo förutom möjligtvis vad det första var och innebar när det var nytt. Enda som varit nydanade för sin tid. Sedan dess har Blizzard varit väldigt bra på att leva på iterationer. Men kul att Lilith (förhoppningsvis) är den huvudsakliga antagonisten.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Får du och Fulci betalt av Blizzard för att hänga i den här tråden eller? 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ehm? Jag avinstallerade Battle.net för väldigt länge sen och har inte kört ett Blizzard-spel sen dess. Jag har nog kört de flesta ARPG som dykt upp, utom en del inte så bra spel som släppts. Av dem jag spelat är D2 och D3 de bästa, och D3 har bästa spelkänslan/stridsystemet eller vad man nu ska kalla det. Om D4 bygger på D3 stridssystemet men inför mer customisering från D2 och andra spel på ser jag verkligen fram emot det.

Det finns många som gillar POE, men jag gör det inte.

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Ehm? Jag avinstallerade Battle.net för väldigt länge sen och har inte kört ett Blizzard-spel sen dess. Jag har nog kört de flesta ARPG som dykt upp, utom en del inte så bra spel som släppts. Av dem jag spelat är D2 och D3 de bästa, och D3 har bästa spelkänslan/stridsystemet eller vad man nu ska kalla det. Om D4 bygger på D3 stridssystemet men inför mer customisering från D2 och andra spel på ser jag verkligen fram emot det.

Det finns många som gillar POE, men jag gör det inte.

Bara att ignorera

Medlem

Är kluven.

Grafiska stilen är väldigt likt Diablo 3. Va nog inte det jag hade förväntat mig efter allt snack om att det skulle va mörkt och mer likt Diablo 2. Hade förväntat mig en mer gothic stil. Tycker gameplay va väldigt ljust och inte allt för långt ifrån Diablo 3.
Hoppas de slopat Diablo 3's skill system.

Inaktiv
Skrivet av FiSHMONGER:

Är kluven.

Grafiska stilen är väldigt likt Diablo 3. Va nog inte det jag hade förväntat mig efter allt snack om att det skulle va mörkt och mer likt Diablo 2. Hade förväntat mig en mer gothic stil. Tycker gameplay va väldigt ljust och inte allt för långt ifrån Diablo 3.
Hoppas de slopat Diablo 3's skill system.

Tror inte d4 är ett spel för dig då. De har uppenbarligen kört vidare på det episka gameplay som d3 hade och gjort det bättre.

Medlem

Mår dåligt när jag läser det dem sade om att det inte kommer snart, inte ens Blizzard snart. :’(

Trodde verkligen att det var redan nästa år när dem snackade om ps4 och Xbox one....

Medlem
Skrivet av rolar:

Mår dåligt när jag läser det dem sade om att det inte kommer snart, inte ens Blizzard snart. :’(

Trodde verkligen att det var redan nästa år när dem snackade om ps4 och Xbox one....

Vi får väl se. Jag skulle gissa på om cirka två år, typ hösten 2021. D3 som var enormt försenat släpptes 4 år efter första gameplay trailern och det misslyckandet tror jag inte de vill upprepa.

Gosse vad mörkt det blev. Jag uppskattade konstrasterna i D2. Alltså att sand byts mot grönska osv. Körde enbart D1 på PS hos en polare några kvällar.

Medlem
Skrivet av rolar:

Mår dåligt när jag läser det dem sade om att det inte kommer snart, inte ens Blizzard snart. :’(

Trodde verkligen att det var redan nästa år när dem snackade om ps4 och Xbox one....

Skrivet av Fulci:

Vi får väl se. Jag skulle gissa på om cirka två år, typ hösten 2021. D3 som var enormt försenat släpptes 4 år efter första gameplay trailern och det misslyckandet tror jag inte de vill upprepa.

Borde ju rimligtvis vara innan cirkus november väl. Vem fasen släpper ett spel till (som exempel) ps4 när ps5 varit ute ett halvår eller liknande...låter ju bara vansinnes. Men det är såklart spekulationer och som vi vet är ju inte den sista chef eller idioten född ännu..

Edit: Om de inte nu kör nån bakåt/framåt kompabilitet såklart till ps5. Fast det kommer ju till fler enheter, allt kretsar visst inte kring Playstation (himlen gråter).


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Säger som så D4 ser ut och vara episkt men nästan lite för mörkt för min smak och kag har torch light 2, adventure of van hellsing och titan quest + 2 rätt så stora dlc till det. Så när jag är klar med det är jag nog sjukt less på Diablo esk spel när 4an kommer. Jag det värstabär jag har alldeug varigt stort fan av Diablo esk spel. Visst jag gilla 1an och 2an men nä efter dess har jag inte haft lust med sånna speö därför har jag inte spelat ut dom 3 nämnda speln för jag får alldrig lust till det.

Medlem

Detta såg väldigt trevligt ut. Ska försöka undvika streamar & videoklipp så mycket som möjligt. Blir förmodligen ett köp.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

men du HAR ju inga valmöjligheter i PoE egentligen. Om du ska köra endgame. Då kör alla efter samma builds. Punkt!

I'm man är mainstream ja, annars så kan man köra endgame med vilken build man vill. Handlar om hur bra man är på poe.

Inaktiv
Skrivet av sezth:

I'm man är mainstream ja, annars så kan man köra endgame med vilken build man vill. Handlar om hur bra man är på poe.

Vi säger så

Medlem
Skrivet av anon_326725:

men du HAR ju inga valmöjligheter i PoE egentligen. Om du ska köra endgame. Då kör alla efter samma builds. Punkt!

Så skulle bara någon som aldrig har spelat "endgame" i poe säga. Det är lite mer dynamiskt än så...

Det ska bli roligt att testa Diablo 4 när det väl kommer om 2-3 år. Säkert kul i ett par veckor iaf.
Ska även bli kul att se hur GGG kontrar det här med deras 4.0-reveal om två veckor. Räknar med vassa klor.

Inaktiv
Skrivet av kayl:

Så skulle bara någon som aldrig har spelat "endgame" i poe säga. Det är lite mer dynamiskt än så...

Det ska bli roligt att testa Diablo 4 när det väl kommer om 2-3 år. Säkert kul i ett par veckor iaf.
Ska även bli kul att se hur GGG kontrar det här med deras 4.0-reveal om två veckor. Räknar med vassa klor.

Jag har spelat endgame i PoE under flera leagues och jag säger samma sak ändå... Vill man köra optimalt i PoE så finns det mallar man kör efter.
Sen kan folk som levlar sin nya gubbe köra precis hur de vill och inbilla sig att de har oändligt med valmöjligheter att göra men när det kommer till endgame så är det bara vissa specifika builds som fungerar. Precis som alla andra spel.

Punkt!

Medlem

Varför gnäller folk över att det bara visades 3 klasser när de klart och tydligt sa att där skulle vara 5 i presentationen? Kolla upp fakta innan ni börjar böla, seriöst...

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Jag har spelat endgame i PoE under flera leagues och jag säger samma sak ändå... Vill man köra optimalt i PoE så finns det mallar man kör efter.
Sen kan folk som levlar sin nya gubbe köra precis hur de vill och inbilla sig att de har oändligt med valmöjligheter att göra men när det kommer till endgame så är det bara vissa specifika builds som fungerar. Precis som alla andra spel.

Punkt!

https://poe.ninja/challenge/builds

Här är folk med public profile över 96 i nuvarande liga. Runt 40 skills med över 0.5% users. Ganska healthy ändå eller? Givetvis kommer det finnas en meta men jag tror ändå du kommer få det svårt att hitta två kopior på varandra. Säger man att det har lika mycket variation som d3 där man på sin höjd kan byta en runa på en eller två av sina skills, eller en passiv kanske, och all gear man har på sig ser likadan ut på hela top 100. Då är man en Blizzard fanboy through and through.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Varför gnäller folk över att det bara visades 3 klasser när de klart och tydligt sa att där skulle vara 5 i presentationen? Kolla upp fakta innan ni börjar böla, seriöst...

Japp...
"Det kommer 5 klasser men vi visar bara upp 3 här på Blizzcon idag."
"VA?! KOMMER DET BARA 3 KLASSER?!"

...

Wow, vilken video.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Blizzard kan Cinematics, WOW! Såg snyggt ut. Barbaren är tillbaka, grymt. Får nog läsa på lite om Diablo loren, glömt bort lite. Ser framemot det här.

Moderator | Testpilot

En Diablo IV Game designer har bekräftat att spelet kommer få expansioner, vi betalar för basspelet som i vanlig ordning, samt att det kommer finnas mikrotransaktioner för kosmetiska saker.

Fixade ett klipp från streamen: https://clips.twitch.tv/BlushingRelentlessSpindleDxAbomb


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

En Diablo IV Game designer har bekräftat att spelet kommer få expansioner, vi betalar för basspelet som i vanlig ordning, samt att det kommer finnas mikrotransaktioner för kosmetiska saker.

Fixade ett klipp från streamen: https://clips.twitch.tv/BlushingRelentlessSpindleDxAbomb

Queue the mtr-crybabies då antar jag:D
Säger som jag brukar. Påverkar inte mtr spelet ochhur kraftfull man är så varför gråta?

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Queue the mtr-crybabies då antar jag:D
Säger som jag brukar. Påverkar inte mtr spelet ochhur kraftfull man är så varför gråta?

Precis. Mtx i Diablo IV kommer inte göra dig starkare på något sätt.

De har testat det i Diablo III och lärt sig en läxa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Precis. Mtx i Diablo IV kommer inte göra dig starkare på något sätt.

De har testat det i Diablo III och lärt sig en läxa.

Säg det till de rikaste aktieägarna i bolaget!

Hursomhelst så kmr D4 bli mysigt att spela oavsett hur katastrofalt eller fantastiskt det blir!

FM-guru
F.d. Sisyr

Får lov att säga att det var en riktigt bra cinematic i alla fall. Hoppas spelet blir bra. Blizzard har ju anställt Sebastian Stepien som creative director (han var creative director för alla Witcher-spelen och Cyberpunk fram till dess att Blizzard anställde honom tidigare i år), får hoppas att det är D4 han ansvarar för.

Inaktiv

Cool film iaf! Hade ej tackat nej till en 120 min långfilm som denna

Medlem

Förstår inte riktigt de som klagar på att Gameplay ser för ljust ut. Ingen av er som spelar diablo 2 eller? i princip samtliga utomhusmiljöer (Även act 4) och många dungeons är ju för i Bartzabel ljussjower galore jämfört med 85% av Diablo 1. Det enda som var mörkt i diablo 2 var dungeons (dock inte alla) och enstaka events (exvis när det blir mörkt i act 2). Tycker Gameplay i d4 ser helt okej ut. Inget som är direkt bäcksvart men att titta på 5 sekunder av en öken bana och klaga på att de tär ljust? Hallå act 2 diablo 2....

Pratar vi den grafiska stilen tycker jag det ser sjukt bra ut. Återgång till stilen i Diablo 1-2. Jämföra den grafiska stilen vi ser här med D3 går inte riktigt imo. Sen kommer det säkert finnas saker att klaga på men jag ser som det ser ut nu iaf, fram emot D4.

Medlem

Det vore väldigt skönt om en spelutvecklare äntligen slutade försöka uppfinna hjulet på nytt. Det bådar väldigt gott om de faktiskt har lärt sig något från D1-3 och även tittar på konkurrenter som PoE och gör D4 till en bra kombination av allt.
Blev riktigt taggad av trailern men förblir försiktigt optimistisk.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Skriv svar