Diablo IV är föga förvånande avtäckt!

Medlem

älskar referensen till Pazuzu i The Exorcist i första Scosglen-bilden här https://diablo.blizzard.com/en-us/world <3


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Ser bra ut. Kommer skaffa det här till PS4:a. Diablo 3 har jag ca 800 timmar på PC och 200 timmar på PS4 som jag skaffade senare. Var så mycket skönare och lira med handkontroll!

Inaktiv
Skrivet av Grukk:

Hur det ser ut säger inget om hur det är att spela. Spelmekanik trumfar det mesta för mig.

Men det är ju inget du kan säga något om än? Är ju bara haters som skiter på spelet redan utan att de vet hur det känns?

Medlem
Skrivet av Fulci:

Spelmekaniken är det bästa med D3 och även den bästa i hela serien. Finns inget annat spel som är i närheten av D3 när det gäller känsla i stridssystemet.

Tyckte att systemet i d3 var väldigt fördummat.
Sen var det väldigt enformigt ,alla körde typ samma build på samma klass

Medlem
Skrivet av AplAy:

Försöker du komma till helvetet i förtid? SKÄMTAR.

haha!
Alltid.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:

älskar referensen till Pazuzu i The Exorcist i första Scosglen-bilden här https://diablo.blizzard.com/en-us/world <3

Tänkte också på det! Riktigt kul att de är fans av exorcisten


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Fulci:

Enligt vad de skriver är det "randomized dungeons contained in an dynamic open world". Får se vad det innebär med dynamic open world.

De skriver i pressmeddelandet
https://blizzard.gamespress.com/

"For the first time in the series, Sanctuary will be a contiguous, seamless landmass comprising diverse regions ranging from the burning desert of Kejhistan, to the verdant werewolf-infested forests of Scosglen, to the harsh and rugged wilderness of the Dry Steppes."

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av anon_326725:

Men det är ju inget du kan säga något om än? Är ju bara haters som skiter på spelet redan utan att de vet hur det känns?

Det är ju precis det jag säger. Jag har inte spelat spelet, därför kan jag inte säga så mycket om det. Bara att jag ska följa det.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Skrivet av Grukk:

Det är ju precis det jag säger. Jag har inte spelat spelet, därför kan jag inte säga så mycket om det. Bara att jag ska följa det.

Sorry! Fick intrycket av att du kasta skit på det som andra i tråden. Jag är positiv som fan. Ser ut att ha samma episka combat-system som d3 och det kan ingen med sunt förnuft ha något emot. Sen att man kommer kunna använda runewords från d2 är ju helt otroligt fett. Var längesedan jag var såhär hyped över något som jag är över D4. MY BODY IS READY!

Medlem
Skrivet av sezth:

Tyckte att systemet i d3 var väldigt fördummat.
Sen var det väldigt enformigt ,alla körde typ samma build på samma klass

Finns massor av builds man kan köra numera. Det var fattigt ett tag, men blev bättre när de började balansera ut olika builds, sets och talents. Det har varit bra rätt länge.

Nedan är Rhykkers senaste build lista. Det kommer alltid finnas vissa builds som är lite bättre än andra, men skillnaderna är väldigt små. Man får tänka på att detta rör absoluta top tier nivåerna när han rankar dem. https://www.youtube.com/watch?v=6KUJqnlkdwM&feature=youtu.be&...

Medlem
Skrivet av magma:

Ser riktigt bra ut!

Medlem

Oj fan, detta ser ju riktigt bra ut! Härligt o se dem återhämta sig efter förra årets fiasko!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

ÄNTLIGEN! Tack Blizzard för att ni vill gå tillbaka till ursprunget, som gjorde att jag började älska era spel! Ser så sjukt mycket fram emot D4!

Medlem

Undrar om kritiken från Diablo 3 hur färgglatt och "cartoony" har påverkat dom att inspireras av Hellraiser? 😂😂😂

Ser mycket bättre ut än vad jag trodde Blizzard någonsin var kapabla till igen, kul att bli positivt överraskad ibland.

Medlem

Mer info finns här från panelen:

https://www.icy-veins.com/forums/topic/46540-diablo-4-unveile...

Detta låter ju inte så roligt "Not coming out soon, not even "Blizzard soon".


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Ser ut att ha samma episka combat-system som d3 och det kan ingen med sunt förnuft ha något emot.

Ööööh, skulle säga att Path of Exile är klart överlägsna. Tyckte D3 var förbannat tråkigt.

Medlem

Vissa verkade på testa på pre-alphan och några streamade. Blandat med språk så jag fattade noll av vad de sa.

Det ser köttigt ut.
Det var en boss på slutet av pre-alphan och då verkade som alla som körde pre-alphan bankade på en och samma boss så då sprang det omkring typ 7-8 pers. Something something world events.
Talent och skill trees verkar närmare diablo 2.

FM-guru
F.d. Sisyr

Fem klasser ska spelet lanseras med enligt vad dem sagt, varav tre är utannonserade.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av kaealy:

Ööööh, skulle säga att Path of Exile är klart överlägsna. Tyckte D3 var förbannat tråkigt.

lol. PoE är trash jämfört med d3 combat system. det enda som är bra med poe är illusionen av att man har saker att välja på med deras onödigt stora talangträd som i slutändan är exakt likadan om man följer alla guides.

Det finns en illuision av valfrihet men i slutändan kör alla samma sak ändå...

men men.. you do you!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

lol. PoE är trash jämfört med d3 combat system. det enda som är bra med poe är illusionen av att man har saker att välja på med deras onödigt stora talangträd som i slutändan är exakt likadan om man följer alla guides.

Det finns en illuision av valfrihet men i slutändan kör alla samma sak ändå...

men men.. you do you!

Måste hålla med där, jag tycker POE är väldigt tråkigt och dessutom inte speciellt snyggt.

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Måste hålla med där, jag tycker POE är väldigt tråkigt och dessutom inte speciellt snyggt.

100%

Mer överhypad "complexity" får man leta efter. Alla snackar om hur mycekt man kan göra som man vill men i slutändan så kör ALLA efter proffsens guides ändå. Ren bullshit. Det är bara en påhittad illiusion av complexity och har alltid varit

Medlem
Skrivet av anon_326725:

lol. PoE är trash jämfört med d3 combat system. det enda som är bra med poe är illusionen av att man har saker att välja på med deras onödigt stora talangträd som i slutändan är exakt likadan om man följer alla guides.

men.. you do you!

Jajo, att folk följer guider är väl helt ok. Någon har ju testat fram alla olika klasser som finns från första början i vilket fall som helst. I D3 fanns ju inte ens knappt det valet, men gillar man att ha absolut noll valmöjligheter och spela det sämre spelet av typ samtliga stora spel inom genre så, you do you!

Medlem
  • Open world, 5 connected zones

  • Non-linear campaign

  • Huge zones requiring mounts to traverse

  • Mount customizations

  • Skill trees and runewords

  • Character cosmetic customization: tatoos, hair, skin and more

  • Barbarians can equip 4 weapons, Druids can seamlessly shapeshit between forms

  • Legendaries will be the centerpoint of builds, sets will be back but not as dominant

  • Items will give bonuses to active and passive skills

  • Open world with 5 continuous regions

  • 5 Classes

  • Weather, day and night cycles

  • Hundreds of dungeons and legendary items

  • Inspired by occult, demonic and biblical themes

  • Campfire character select screen directly inspired by Diablo 2

  • Barbarian will have 4 weapon slots - the Arsenal system

  • Depending on the skill, the barb will pull out the appropriate weapon

  • Druid

  • Storm and earth magic

  • Werebear, werewolf and caster forms

  • Seamless shapeshifting - start an attack in one form and mid-swing you will transform into another form. Weave between different forms as you use different skills in combat.

  • Wasn't originally going to be in the game, but this art piece inspired them to add it:

  • Sorceress

  • Fire wall, blizzard, Lightning Dash skills

  • Character customization, tatoots, hair, skin and more

  • Skill customization, play it your way

  • Skill trees!

  • Runewords are back and will be detailed in the next Diablo panel

  • Open world, non-linear campaign

  • Big maps with mounts required to traverse them

  • You will see other players in towns, inspect them, look for a group etc.

  • Difficult World events that may not be soloable

  • You won't have to socialize to finish the game

  • PvP zones

  • Mount customizations that affect gameplay: trophies mounted, armor, etc.

  • Demon horses, flayed horses

  • Dismount abilities, class specific

  • Sorceres dismounts by turning into an iceball

  • Dungeons:

  • Darkest, most evil spaces in a Diablo game so far

  • Dark corners, lighting up as you move through

  • Randomized

  • We'll be going back to hell, of course

  • The Fallen are back

  • The Drowned, undead from the oceans - maritime curses

  • Items

  • Legendaries will be emphasized for build variety, sets will exist but won't be dominant

  • Affixes will improve talent and skill ranks

  • More legendaries than ever

Not coming out soon, not even "Blizzard soon"


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

100%

Mer överhypad "complexity" får man leta efter. Alla snackar om hur mycekt man kan göra som man vill men i slutändan så kör ALLA efter proffsens guides ändå. Ren bullshit. Det är bara en påhittad illiusion av complexity och har alltid varit

Får du och Fulci betalt av Blizzard för att hänga i den här tråden eller? 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Inaktiv
Skrivet av kaealy:

Jajo, att folk följer guider är väl helt ok. Någon har ju testat fram alla olika klasser som finns från första början i vilket fall som helst. I D3 fanns ju inte ens knappt det valet, men gillar man att ha absolut noll valmöjligheter och spela det sämre spelet av typ samtliga stora spel inom genre så, you do you!

men du HAR ju inga valmöjligheter i PoE egentligen. Om du ska köra endgame. Då kör alla efter samma builds. Punkt!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Not coming out soon, not even "Blizzard soon"

Allt låter rätt basic, var väl nästan allt man förvänta sig om inget annat idag.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

men du HAR ju inga valmöjligheter i PoE egentligen. Om du ska köra endgame. Då kör alla efter samma builds. Punkt!

Alltså, det stämmer ju inte och i de flesta spel växer ju alltid metabuilds fram. 😂😂😂😂😂😂 Sluta vara en sån fanboy.

Inaktiv
Skrivet av kaealy:

Alltså, det stämmer ju inte och i de flesta spel växer ju alltid metabuilds fram. 😂😂😂😂😂😂 Sluta vara en sån fanboy.

fanboy av vad egentligen?

Skriv svar