Efter Breakpoint-besvikelsen blir Ubisoft petigare med spelen som släpps igenom

Robot
Efter Breakpoint-besvikelsen blir Ubisoft petigare med spelen som släpps igenom

Detta enligt källor från insidan av speljätten.

#ghost-recon-breakpoint, #ubisoft


Inaktiv

Och jag föddes igår.

Märkligt att de inte insåg detta förrän nu.

Jättekonstigt när de fick så dålig kritik efter betan att de inte bara sköt upp allt 6 mån. De måste ju även haft private beta testningar tidigare med liknande kritik. Låter konstigt att de inte kunnat förutse detta. Känns mer som de hoppads på den satta releasen och patcha skiten tills det är OK.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Jättekonstigt när de fick så dålig kritik efter betan att de inte bara sköt upp allt 6 mån. De måste ju även haft private beta testningar tidigare med liknande kritik. Låter konstigt att de inte kunnat förutse detta. Känns mer som de hoppads på den satta releasen och patcha skiten tills det är OK.

Typ som en Division 1 eller Rainbow Six Siege ?

Medlem

" Now it’s all about... you have to pitch your game as being super unique, having a unique aspect to it."

Borde det inte vara viktigare att spelen är roliga än att de är unika?

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Jättekonstigt när de fick så dålig kritik efter betan att de inte bara sköt upp allt 6 mån. De måste ju även haft private beta testningar tidigare med liknande kritik. Låter konstigt att de inte kunnat förutse detta. Känns mer som de hoppads på den satta releasen och patcha skiten tills det är OK.

Nåt sånt. Nu låter det som att de kommer att lägga till möjligheten att köra Breakpoint helt fritt från den mesta looten samt gearscore samt en bunke andra saker som folk påpekade redan i stängda betan.

Kan No Mans Sky så borde väl Ubisoft ändå kunna lyckas. EA med Anthem däremot.. nä.

Medlem

Ubisoft: Vi ska sluta göra skitspel.
Gamers: Är det sant?
Ubisoft:

Medlem

Man kunde ju ha räknat ut med sin vänstra spåkula att Ghost Recon: Breakpoint skulle floppa, vem trodde dom skulle köpa skiten egentligen? Tror alla potentiella kunder försvann med föregångaren som den var lika kass.

Skrivet av schmuttah:

Typ som en Division 1 eller Rainbow Six Siege ?

Definitivt, har bara spelat Division 1, det va en ogenomtänkt buggfest. Bullet-spongen va helt galen. Det är konstigt att de inte lär sig liksom, men frågan är hur stor skillnaden är i kassan?

Medlem

blir Ubisoft petigare med spelen som släpps igenom.

Jo jag har märkt det med annoncering av https://www.ubisoft.com/en-gb/game/might-and-magic-heroes-era...

ett satans jävla cut and paste gashapon likande skit mobil spel. Jävlar vad petnoga det blev.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

blir Ubisoft petigare med spelen som släpps igenom.

Jo jag har märkt det med annoncering av https://www.ubisoft.com/en-gb/game/might-and-magic-heroes-era...

ett satans jävla cut and paste gashapon likande skit mobil spel. Jävlar vad petnoga det blev.

Ugh... påminn mig inte om att dom dödade min favoritserie...


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:

Ugh... påminn mig inte om att dom dödade min favoritserie...

Tyvär jag vet det ends dom ej får mej att inte sörja döden av min favorit serie är sitta och spela heroes 3 med hd moddeb och Hota.

Medlem

"Now we have to listen to our customers and fans".

Undrar när Yvve inser detta?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Det är ju ett steg i rätt riktning i alla fall...
Men tror inte att det är allt som behövs för att de ska vinna tillbaka förtroendet igen.

Det känns ändå som att de inte riktigt fattar vad det är som gör att det floppar. Det är inte bara de opolerade delarna i spelen och deras oinspererade slutresultat. Det är sättet de försöker lura till sig mer pengar av sina spelare med så enkla medel som möjligt. Det är de där satans mikrotransaktionerna som ingen ber om egentligen. Eller "time savers" som de kallar dem. Bara för att man döper något till något annat betyder det inte att det är något annat...
Men de nämner ingenting om att ändra eller ta bort den strategin i deras "framtida speltänk"


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Ett klokt val, få se hur länge det varar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Snälla Ubisoft. Det handlar inte om "unikt" det handlar om kul, utmanande och bra gameplay, kombinerat med bra grafik, ljud, musik, röstskådisar och manus.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag vill ha tillbaka gamla Ghost Recon. Gärna i en öppen värld där planering och taktik är i klass med R6 Raven Shield. Fienden bör även den vara riktigt smart och dödlig så man måste samarbeta för att lyckas.
Team-AI med flera valmöjligheter där man kan styra med flera kommandon, med inbrytningar högt och lågt etc.

Medlem
Skrivet av Le Erik:

Man kunde ju ha räknat ut med sin vänstra spåkula att Ghost Recon: Breakpoint skulle floppa, vem trodde dom skulle köpa skiten egentligen? Tror alla potentiella kunder försvann med föregångaren som den var lika kass.

Jag som tyckte wildlands var riktigt kul. Spelar fortfarande ganska ofta. Trodde Breakpoint skulle vara ett givet köp. Det kanske det blir så småningom, om dom tar bort loot och gearscore. Och får till det rent allmänt, vem vet.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

hehe det var på tiden Ubisoft.
De skulle dragit åt handbromsen redan runt Ass Creed: Unity någonstans men bättre sent än aldrig.
Har lärt mig att aldrig köpa Uiboft spel på release.. man ska vänta några månader så de blir patchade o färdiga spel som fungerar


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar