EA planerar för "spännande remasters av fanfavoriter"

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Nä nu jävlar, NHL 99?! Grym musik. Mitt första NHL-spel...gick att lobba in skott från rödlinjen
Samt slagskott från blå över målvakten, åh herregud. Men själva menyer och så var så mycket bättre förr.

Har försökt spela den på PC, men styrningen är så jävla oprecis. Det går icke, och tänker absolut inte köra med kontroll.

Ouch, fair enough. Ska de någonsin hämta sig? Tveksamt.

Spelet är ju gjort för kontroll, absolut inget pc-spel. Jag körde det på 360 när det begav sig men avskydde pc-versionen.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Mass Effect 1-3 tack. Speciellt Ettan som är en liten pina idag att spela.
Men tackar inte nej till typ gamla BF spel 1942, 2, vietnam, 2142.
Crysis 1 kanske?
Need for speed underground 2?

Crysis 1 är fortfarande skitsnyggt, och flyter på bra Bara installera och kör det, behövs ingen remaster!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av heady89:

Spelet är ju gjort för kontroll, absolut inget pc-spel. Jag körde det på 360 när det begav sig men avskydde pc-versionen.

Tyvärr är det så, EA gav bort det på Origin en gång i tiden annars hade jag aldrig nästan ens bemödat mig.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Geeks Gaming
Skrivet av Mirage:

Crysis 1 är fortfarande skitsnyggt, och flyter på bra Bara installera och kör det, behövs ingen remaster!

Ja de är fortfarande ett bra spel och är riktigt snyggt. Men jag hade ändå inte tackat nej till en ny version med ännu snyggare grafik. Dom hade gärna fått uppdatera combaten som är lite små seg. Lättare att döda folk men samtidigt lägga till fler fiender så hade de varit guld. Ärna ny multiplayer också.

Medlem

Dead Space till Switch tack!


signatur

Videomupp

Medlem

Jag vill ha Mass Effect remasters i samma stil som crash bandicoot, dvs grafik som man kan förvänta sig av PS5 och Xbox Two (nu är ju crash bandicoot på ps4 och xbox one men ni förstår vad jag menar)

Medlem
Skrivet av KoP:

Cashgrab by minimal effort. ╮(╯_╰)╭

Exakt. Remasters är inget att hurra över. Gör som CapCom med Resident Evil 2 remake + deras kommande remakes. Där har vi påkostade varor.

Skrivet av Castor.T:

Har försökt spela den på PC, men styrningen är så jävla oprecis. Det går icke, och tänker absolut inte köra med kontroll.

Mina Dead Space 1 o 2 till PC funkar skit med spinnande kamera som gör det ospelbart. Lyckades fixa DS2 med ini. fil mixtrande så kameran inte snurrade längre men efter 1 timme i storyn stötte jag på en osynlig vägg som aldrig gick att ta sig förbi. Gick inte att lira dessa spel med kontroll heller till PC. Skumt.

Skrivet av Fr0gg0.:

Känns ju dock rätt långsökt att göra en remaster av Dead Space, det ser fortfarande bra ut och fungerar bra. Men första Dragon Age tack.

Fast EA gjorde ju en remaster av det där bilspelet. Fan kommer inte ihåg vad det heter. Från ungefär samma år som Dead Space. Just ja det heter BurnOut: Paradise från 2008. Så de båda är ju ganska gamla. Dead Space till dator funkar skit också med den spinnande kameran som inte går att komma runt. Både Dead Space 1 o 2 har det. 2an lyckades jag mixtra med ini. filer så kameran slutade spinna runt men 1an gick inte att fixa. Däremot stötte jag på en osynlig vägg i Dead Space 2 efter någon timme som gjorde att det inte gick o ta sig vidare i spelet trots omstart o ominstallation.

Skrivet av Keima:

Jag vill ha Mass Effect remasters i samma stil som crash bandicoot, dvs grafik som man kan förvänta sig av PS5 och Xbox Two (nu är ju crash bandicoot på ps4 och xbox one men ni förstår vad jag menar)

Nya Crash Bandicoot trilogin är en total remake, uppbyggd helt ifrån grunden så att grafiken o kontroller matchar dagens generation konsoler. En remaster är en "snabb"-are finputsning av grafiken på en tidigare generations spel. Mycket simplare alltså. Ibland kan de innehålla nån ny funktion också men det är små grejer implementerade.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nya Crash Bandicoot trilogin är en total remake, uppbyggd helt ifrån grunden så att grafiken o kontroller matchar dagens generation konsoler. En remaster är en "snabb"-are finputsning av grafiken på en tidigare generations spel. Mycket simplare alltså. Ibland kan de innehålla nån ny funktion också men det är små grejer implementerade.

Mass Effect ser väldigt utdaterat ut för att det ska räddas av en finputsning, activision kallar spyro och crash bandicoot för remaster så man får ju kalla det vad man vill. En total remake skulle jag säga vore Final Fantasy 7 Remake

Medlem

mutant league hockey skulle jag vilja ha en hd version på

annars bf 1942


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Dead Space hoppas jag verkligen.

Medlem
Skrivet av Jaasii:

När man inte längre lyckas dra in tillräckligt med pengar genom sina nylanseringar är det här vad man gör, är det bara jag som känner så, eller är det en faktisk trend?

Eller så finns folk som vill ha remasters av det gamla EA spel. I know, crazy idea.

Medlem

NHL 94! Mmm.. Desert, jungle och urban strike bundle!

Medlem

Hoppas dem gör än större ansträngning med framtida remasters än dem gjorde med Burnout Paradise.
Den remastern såg ju nästan exakt likadan ut som grundspelet.

Medlem
Skrivet av bondmaster:

mutant league hockey skulle jag vilja ha en hd version på

annars bf 1942

Jaaa MLH! Det hade jag glömt. Det vore ju helt fantastiskt kul. Med online multiplayer! Eller ”internetuppkopplat flerspelarläge” som det skulle heta i svensk översättning. Det var en del fina sånna förr i tiden vill jag minnas.

Ge oss Dead Space igen!

NuZ
Testpilot

Dead Space remakes (förutom 3an för den glömmer vi). Fantastiska spel med gripande gameplay


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Spännande nya lootboxes! EA-style.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Spelarna vill ha t ex klassiska RTS med långsammare tempo och basbyggande istället för moba-influerade hjälte-spel med RPG-inslag och istället för att ge oss nya titlar så får vi gammalt i ny skrud. Jag antar att det är bättre än inget, så länge prislappen är rätt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Duuuuuuuuuuuuuune 2! Nu genast och på en gång.
Det är ju så bra och lugnt och skönt jämfört med moderna rts.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Mass Effect 1-3 tack!

Medlem
Skrivet av Keima:

Mass Effect ser väldigt utdaterat ut för att det ska räddas av en finputsning, activision kallar spyro och crash bandicoot för remaster så man får ju kalla det vad man vill. En total remake skulle jag säga vore Final Fantasy 7 Remake

Yes, Mass Effect skulle behöva en remake. Särskilt det första spelet känns mycket föråldrat för egen del. Använder inte ActiVision "Remaster" för att det är inarbetat för allmänheten då. Grafiken lyser total remake o inte finputsning. Skulle de remastra de gamla PlayStation 1 o 2 spelen skulle de fortfarande se dåliga ut.

::::EDiT:::: Hittade detta från engelska wikipedia. Den kallas tydligen Remaster Plus. Därför den inte ser ut som en vanlig remaster.

""Vicarious Visions coined the term "Remaster Plus" to describe the collection, as they did not fully remake the original games, but rather used Naughty Dog's original level geometry to rebuild the gameplay from scratch. As the levels were coming together, they also added their own art, animation, and audio.[2] Almost none of the source codes for the original games were available to the developers, as the game engines were specially written for the original PlayStation and Vicarious Visions could not find a way to use it on more powerful systems.[12] Sony and Naughty Dog were able to provide various polygon meshes from the original, although many important elements from these were missing and the team found that "they were compressed in some wacky format that we had to decode". Vicarious Visions looked at various internet communities to make sure they had essences of the games captured.[12] The team also had some fans test the game and give notes about it compared to the originals.[12] In April 2017, there was a contest for fans to submit ideas for idle animations for the character, with the winners announced the following month.""


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Tyvärr är det så, EA gav bort det på Origin en gång i tiden annars hade jag aldrig nästan ens bemödat mig.

Tycker DS är ett av de bästa spelen jag kört i horror-segmentet, och ett av de bästa och mest orginella spel som kommit ur Ea.

Faktum är att många spel inte gör sig bra med mus och tangentbord, varför då trotsa det ? Du ska inte kunna twitch aima eller röra dig som i q3 , kontrollerna ska vara tröga vilket känns normalt med de analoga spakarna men inte med m&k. Hela spelet är byggt kring det. Dessutom kändes inte field of view och annat särskilt anpassat för pc heller, spelet gjorde sig så mkt bättre i en soffa.

Glad att jag spelade ett av förra decenniets bästa spel, värt varenda öre.

Medlem

Jag hade älskat remake av alla 3 Dead Space! Det hade varit guld!

Medlem

Jag var till skillnad från vad man förväntas vara ett stort fan av EA innan även jag blev bitter över dåliga uppföljare, betalningsmodeller och nedlagda studios.

Om man inte räknar in Battlefield så hoppas jag på Mass Effect 1-3, Dead Space trilogy utan allt köpstrul med trean samt Mirrors Fucking Edge! Jag skämtar heller inte om att vilja se Medal of honor i en piffad version.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Eller så finns folk som vill ha remasters av det gamla EA spel. I know, crazy idea.

Det har vi skrikit om länge, och jag klagar inte, men tycker ändå att det är intressant att se vilken Ketchupeffekt av remakes/remasters vi ser just nu.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Mass Effect 1-3 tack. Speciellt Ettan som är en liten pina idag att spela.
Men tackar inte nej till typ gamla BF spel 1942, 2, vietnam, 2142.
Crysis 1 kanske?
Need for speed underground 2?

ME1 till Xbox 360 känns väldigt rough att spela idag med sina framerateproblem

Medlem

Jag blir glad om jag får en BRA remaster (eller remake) på Dungeon Keeper (fy fan för det där jävla fiaskot dom släppte till mobil för ett par år sen).

Medlem
Skrivet av androsynth:

Jag blir glad om jag får en BRA remaster (eller remake) på Dungeon Keeper (fy fan för det där jävla fiaskot dom släppte till mobil för ett par år sen).

Testat "War for the Overworld"?

Medlem
Skrivet av Jaasii:

Testat "War for the Overworld"?

Är det hälften så bra som DK och DK2 så ger jag det en chans. Ser ut att ligga på $7.49 på steam just nu (rea) 😄

Edit: (10 minuter senare) Nu har jag köpt det

12
Skriv svar