Nästa Dragon Age släpps av allt att döma tidigast i april 2022

Robot
Nästa Dragon Age släpps av allt att döma tidigast i april 2022
Medlem

"...arbetstiteln The Dread Wolf Rises... "

More like The Dead Horse Crisis hurr hurr hurr...

Medlem

Whyyyy? Jag vill inte få såna här news... Då måste jag förboka för att sedan avboka. Jag måste dra en snabbis för att jag hoppas det blir bra, för att sen inse att jag nog har fel och dränker mina sorger i alkohol. Dumma FZ

Medlem

Helt missat spelet Manfall.

Tänker mig ett RPG i ett kontorslandskap där viktiga val under tidens gång kan få stora konsekvenser på endgame. Det lilla jag har hört om ett av de olika sluten är att många companions försvinner spårlöst, en ond kraft växer och att MP (mental points) dräneras. Ett ambitiöst lir där endgame blir ett stort antiklimax.

Medlem

Hoppas spelet får all den tid det behöver, känns som biowares sista chans och jag misstänker att till och med EA fattar det. Var uppfriskande att se hur ärliga Ubisoft var i sitt tal till sina aktieägare, tänker att samma tankar borde finnas i de flesta andra företag. Dock är det väldigt lite av vad som faktiskt var bioware kvar, vi får se!

Medlem
Skrivet av sarlucic:

Hoppas spelet får all den tid det behöver, känns som biowares sista chans och jag misstänker att till och med EA fattar det. Var uppfriskande att se hur ärliga Ubisoft var i sitt tal till sina aktieägare, tänker att samma tankar borde finnas i de flesta andra företag. Dock är det väldigt lite av vad som faktiskt var bioware kvar, vi får se!

Ödets ironi, EAs och Ubisoft utvecklare får äntligen den tid de behöver, men pga år av girighet och horribel företagskultur har skaparglädjen och passionen sedan länge ruttnat bort.

Kolla bara på Anthem, de fick 7år på sig men pga uselt ledarskap, överarbete, stress, nyckelpersonal prioriteras bort till andra projekt och brist på vision resulterade det i något helt annat än det var tänk att vara från början. En ofärdig generisk Warframe/Destiny/Borderlands klon, utan själ och egen identitet.

Dagens Bioware kanske möjligtvis kan fortfarande imitera det som en gång var Bioware för 10-20år sedan, men de kommer nog aldrig kunna leverera något utöver det vanliga igen. Precis som merparten av alla före detta stora utvecklare förblir nog Bioware en skugga av sitt forna jag.

Medlem

Förhoppningsvis börjar dom med spelet mer än 1 år innan release

Medlem

"men det positiva är att Bioware får mycket tid på sig."

Efter Anthem vet jag inte om Bioware + mycket tid = bra resultat.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Har det ens kommit något värt att lägga pengarna på sen ME trilogin? Efter DA:O sög den serien, Anthem var ju en klass för sig och ME:A vill jag inte ens prata om.

Nej från mig kommer det inga fler pengar till att göda sådan skit i varje fall.

Medlem

Det verkar som om bioware är i en svacka så hoppas dom inser det och jobbar för att nya da blir ett så bra spel som det bara går

Gen
Medlem

Bioware är precis som Bethesda finito för mig.

Medlem

Fast endå intressant att se hur hårt de kan fucka upp.

Medlem

Opopulär åsikt, men personligen så tyckte jag om Dragon Age 2 mer än Inquisition. Jag har spelat om samtliga Dragon age förutom just Inquisition, som jag hade svårt att ta mig igenom ens en gång. Var tvungen att ta en lång paus på ett antal månader i halvlek för att jag tyckte det var så segt.

MEG
Medlem

"Det är lång tid dit, men det positiva är att Bioware får mycket tid på sig."
Haha ja det gick ju bra med Anthem, det spelet var också under utveckling under lång tid.


signatur

Death is only the beginning

Skribent
Skrivet av necrolock:

Opopulär åsikt, men personligen så tyckte jag om Dragon Age 2 mer än Inquisition. Jag har spelat om samtliga Dragon age förutom just Inquisition, som jag hade svårt att ta mig igenom ens en gång. Var tvungen att ta en lång paus på ett antal månader i halvlek för att jag tyckte det var så segt.

Jag började uppskatta DA2 bättre efter Inquisition, inte för att jag fann Inquisition dåligt. Men för att det spelet drog ihop alla trådar mellan DA1, DA2 och då Inquisition. Jag kan säga att jag i princip hatade 2an innan just för att det kändes som ett sidospår till 1an som lika gärna skulle kunna ha varit en spin-off. Framförallt hatade jag att jag inte fick spela med mina karaktärer från DA1. Men allt detta löste de fint i Inquisition när trådarna sattes ihop.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av necrolock:

Opopulär åsikt, men personligen så tyckte jag om Dragon Age 2 mer än Inquisition. Jag har spelat om samtliga Dragon age förutom just Inquisition, som jag hade svårt att ta mig igenom ens en gång. Var tvungen att ta en lång paus på ett antal månader i halvlek för att jag tyckte det var så segt.

Inte så konstigt, jag gillade personligen Inq men ett så öppet spel som det är blir jävligt tråkigt om det är så pass tomt som det är, inte konstigt att många inte gillade det.

1
Skriv svar