Som star trek fan är man lite ledsen.

Medlem
Som star trek fan är man lite ledsen.

Skåiden som Spelade Nog den första ferengin som gick med i starfleet I Star trek Deep space 9 har dött, han blev 50 år gammal.

Medlem

Trist
Håller på att kolla igenom DS9 (igen) just nu något avsnitt ibland. Gillar nog ferengierna mest av Alien-raserna tror jag.

Releasehästryttare

Aye, mycket tråkigt, men han hade ju problem med sin lever så va ju inte helt oväntat att han inte skulle bli gammal.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Trist
Håller på att kolla igenom DS9 (igen) just nu något avsnitt ibland. Gillar nog ferengierna mest av Alien-raserna tror jag.

Ibland kan de vara riktigt jobbiga dock, när de är som värst med sitt "ska ha" och köpslå.

Medlem

Synd att Star Trek Discovery är en hädelse mot Star Trek namnet. Har aldrig sett sämre smörja.

Till och med Enterprise är bättre. För vem gillar inte T'Pol


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Ibland kan de vara riktigt jobbiga dock, när de är som värst med sitt "ska ha" och köpslå.

Ja dom är ena jobbiga j*klar, man skulle inte vilja ha med dom att göra själv men det händer alltid så mycket skoj dom avsnitten med Quark, Rom och Nog osv.

Medlem
Skrivet av Devan:

Aye, mycket tråkigt, men han hade ju problem med sin lever så va ju inte helt oväntat att han inte skulle bli gammal.

Nä det är ju klart men synd som fan ändå.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Synd att Star Trek Discovery är en hädelse mot Star Trek namnet. Har aldrig sett sämre smörja.

Till och med Enterprise är bättre. För vem gillar inte T'Pol

Håller med, undviker Discovery nästan lika hårt som jag undviker Enterprise, som även den sög hästpung. Men den är ljusår bättre än Discovery.

TNG är bäst - punkt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Håller med, undviker Discovery nästan lika hårt som jag undviker Enterprise, som även den sög hästpung. Men den är ljusår bättre än Discovery.

TNG är bäst - punkt.

Tycker Star Trek Discovery är grymt. De gjorde Star Trek lite mörkare (övriga Star Trek serier har haft den där b-känslan). Ända som var lite b är Spore-drive. Men det fixades till i säsong 2, blir kul att se säsong 3.

Medlem

DS9 har många fantastiska stunder och karaktären Nog är också Wesley gjort på rätt sätt...

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Tycker Star Trek Discovery är grymt. De gjorde Star Trek lite mörkare (övriga Star Trek serier har haft den där b-känslan). Ända som var lite b är Spore-drive. Men det fixades till i säsong 2, blir kul att se säsong 3.

De tog bort Klingons också. (Nej, Klingons är inte blå och hårlösa. Jag skiter i deras resonemang, det där är inte Klingons.)
Discovery är bara ST till namnet. Om du kollar St och Gene Roddenberrys vision, så är ST hoppfullt, optimistiskt. Inte mörkt. Vill du ha mörk framtidsdystopi, kolla på Warhammer 40,000.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

De tog bort Klingons också. (Nej, Klingons är inte blå och hårlösa. Jag skiter i deras resonemang, det där är inte Klingons.)
Discovery är bara ST till namnet. Om du kollar St och Gene Roddenberrys vision, så är ST hoppfullt, optimistiskt. Inte mörkt. Vill du ha mörk framtidsdystopi, kolla på Warhammer 40,000.

Ja men 40k kommer aldrig få en film eller tv serie så det hjälper ju inte.

Medlem

Jo jag vey men pratar ju mer tv serier dicovery kansk inte är riktigt star trek anda men är rätt faktisk är den bra och kan ju säga dom har gjort om klingons utesnde är inte dåligt visst det är inte klassiska men ska vi vara noga så ska kligons de ut som gör i Original series som vanligt folk. Tycker nya design passsar då dom ser mer utomjordiska ut och midre som människor. Men som sagt det är dmsk sak.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Jo jag vey men pratar ju mer tv serier dicovery kansk inte är riktigt star trek anda men är rätt faktisk är den bra och kan ju säga dom har gjort om klingons utesnde är inte dåligt visst det är inte klassiska men ska vi vara noga så ska kligons de ut som gör i Original series som vanligt folk. Tycker nya design passsar då dom ser mer utomjordiska ut och midre som människor. Men som sagt det är dmsk sak.

Fast du sade tv serie eller film, och film finns.

Ändra är inget man bara gör, speciellt inte en av de mest omtyckta raserna i ST universumet. Det är complete bull.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast du sade tv serie eller film, och film finns.

Ändra är inget man bara gör, speciellt inte en av de mest omtyckta raserna i ST universumet. Det är complete bull.

Okej find 1 film och massa fan filmer men inget mer officiellt. Vilket är rätt tråkigt.

Ja men då skulle dom alldrig ändrat klingons från orginal series. Denna förklara klingons ändringar och eventuella varför.

klingons.

Medlem

Ferengi Rule of Acquisition #1: Once you have their money, never give it back!

Ett koncept som känns alldeles för bekant inom gamingbranschen.

Medlem
Skrivet av Mirage:

De tog bort Klingons också. (Nej, Klingons är inte blå och hårlösa. Jag skiter i deras resonemang, det där är inte Klingons.)
Discovery är bara ST till namnet. Om du kollar St och Gene Roddenberrys vision, så är ST hoppfullt, optimistiskt. Inte mörkt. Vill du ha mörk framtidsdystopi, kolla på Warhammer 40,000.

Tyvärr är världen mörk, och om vi någonsin kommer utanför vårt solsystem så är det erövra eller erövras som gäller.

Medlem
Skrivet av Thorne:

Ferengi Rule of Acquisition #1: Once you have their money, never give it back!

Ett koncept som känns alldeles för bekant inom gamingbranschen.

ja det stämmer !

Kan dock inte låta bli att fnissa varje gång jag tänker på Ferengis eller Rules of Acquisition.
Jag ser direkt Grand Nagus framför mig med käppen, trimmandes sitt öronhår typ och hans fula garv

Utan dom skulle DS9 vara grymt trist ! Det blir liksom en balans mellan det allvarliga, politiska osv. med Ferengi i mixen.
Det gör DS9 till en av favoriterna.

Releasehästryttare

Igår gick René Auberjonois bort, lung cancer tog hans liv.

https://www.hollywoodreporter.com/news/ren-auberjonois-dead-s...

Medlem

Usch Älskade Odo i DS9.

Medlem

Han var även grym i Boston Legal.
Rip


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

1
Skriv svar