Inget nytt Battlefield nästa år - Apex Legends i fokus

Robot
Inget nytt Battlefield nästa år - Apex Legends i fokus
Medlem

Najs, då är det all in för next gen. Hoppas på samma lyft som battlefield 3 för sin tid.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

How do I quick scope?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dTexN:

Najs, då är det all in för next gen. Hoppas på samma lyft som battlefield 3 för sin tid.

Med tanke på hur sjukt snyggt BFV ska det bli kul att se.


signatur
Geeks Gaming

Helt rätt gjort. De är många utvecklare som måste pausa deras årliga släpp. (Även om bf inte varit de) så är det bra att dom ger de mer tid. Ända sedan bf3 så har det känts som att dom stressat ut sina spel.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Med tanke på hur sjukt snyggt BFV ska det bli kul att se.

Visst ser det bra ut, men jag tycker BF4 såg bättre ut, om än mindre detaljer i omgivningen.
Det jag stör mig ganska mycket på i BFV är Anti-Aliasing metoden som får spelet att se grynigt ut, objekt pop-ins och någon form av pixelerat brus i reflektioner som tex vattenpölar.

Men det blir intressant att se vad DICE kan göra med nästa konsolgeneration

NuZ
Testpilot
Skrivet av Jinxswe:

Helt rätt gjort. De är många utvecklare som måste pausa deras årliga släpp. (Även om bf inte varit de) så är det bra att dom ger de mer tid. Ända sedan bf3 så har det känts som att dom stressat ut sina spel.

Ja och det är med all rätt. Gamers börjar säga ifrån och företagen börjar se att vi inte är mjölkkor som köper massa lootboxes hela tiden


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Måtte dom gå tillbaka till ritbordet då med BF så man får nå nytt och bättre.
Som BF känns nu är det frukten av att BF blev en CoD wannabe en gång i tiden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Visst ser det bra ut, men jag tycker BF4 såg bättre ut, om än mindre detaljer i omgivningen.
Det jag stör mig ganska mycket på i BFV är Anti-Aliasing metoden som får spelet att se grynigt ut, objekt pop-ins och någon form av pixelerat brus i reflektioner som tex vattenpölar.

Men det blir intressant att se vad DICE kan göra med nästa konsolgeneration

Nä bf1 och bfv ser hästlängder bättre ut och är mycket mer trevligt för ögonen vad gäller kontraster, buskage m.m. Bf4 tyckte jag var en klusterfuck på allt från grafik till gadgets till buggar, bf3 var mkt bättre isf.

Medlem

Bra, kvalité framför kvantitet. Dom kan släppa lite mer till BFV under tiden. 👍🏻🤓


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Helt rätt gjort. De är många utvecklare som måste pausa deras årliga släpp. (Även om bf inte varit de) så är det bra att dom ger de mer tid. Ända sedan bf3 så har det känts som att dom stressat ut sina spel.

Verkligen, Se bara hur bra det gått för Ubisoft och Assassins Creed när de tog de beslutet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Med tanke på hur sjukt snyggt BFV ska det bli kul att se.

Själv så hoppas jag på 128 spelare, kortare laddningstider och dynamiska kartor/förstörbara miljöer☺

Gnällkuk

Ett klokt beslut, dels blir slutprodukten bättre och så slipper utvecklarna ta tiden som behövs istället för att få till halvmesyrer till lösningar. Nuvarande BF hade ju vare sig komplett single player, eller sett tillräckligt många kartor efter release. Det är ju först nu, ett år drygt efter release som spelet skulle kunna kallas för 1.0.

Undrar om vi även får se Frostbite i ny tappning eller rent av helt ny motor? Även om det ser väldigt snyggt ut tycker jag det pratats om att motorn har stora begränsningar sett till vad de vill och kan göra.

BF1 och framförallt BFV har sänkt status på serien och DICE rejält. CoD har ju trots årliga iterationer olika studios som utvecklar det. Vem vet, det kanske blir nästa stora snackis och uppgraderingsfest när gameplay-trailern släpps för nästa spel i serien. Hoppas på BC3!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ja, ett BC3 skulle vara nice, DICE!


signatur

autograph

Medlem

Är det för mycket att hoppas på, en release 2022 på ett riktigt "BF1942 Remaster" ? Samma grafik som dagens BFV, men med samma gameplay som originalet (flygplan som kan lyfta/landa på kartan, ammo-stationer runt kartan, inga vapen-unlocks osv)

20-års jubileum av serien hade vart fantastiskt med nåt sådant. Själv tycker jag dom kan bygga vidare på BFV nu när dom äntligen börjat lägga till US/Japan och deras kartor. Mer sådant under 2020 tack.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

@autograph: Inget man säger till ett Battlefield, men jag saknar huvudkaraktärerna i kampanjen. Även storyn från första spelet. Som jag och andra säger: Inget är bättre än humor och explosioner! Var i mitt tycke ett rätt unikt spel för att vara AAA. Sen saknar jag MP en hel del. Förstörelsen är än idag bättre än den som är i BF4 och BF3. Håller tummarna på en 3:a.

Medlem

Varför äns annonsera nästa spel? Starta nytt projekt, gör det bra och färdigt, tillför något nytt, gör det bugg fritt. Vänta med släppet tills next gen. Gör en PC version med sjukt grafik porta till consoler. Gör välplanerade och roliga maps, gör gameplay som är bra och rolig och som håller 3-6 månader. Vinn.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ett klokt beslut, dels blir slutprodukten bättre och så slipper utvecklarna ta tiden som behövs istället för att få till halvmesyrer till lösningar. Nuvarande BF hade ju vare sig komplett single player, eller sett tillräckligt många kartor efter release. Det är ju först nu, ett år drygt efter release som spelet skulle kunna kallas för 1.0.

Undrar om vi även får se Frostbite i ny tappning eller rent av helt ny motor? Även om det ser väldigt snyggt ut tycker jag det pratats om att motorn har stora begränsningar sett till vad de vill och kan göra.

BF1 och framförallt BFV har sänkt status på serien och DICE rejält. CoD har ju trots årliga iterationer olika studios som utvecklar det. Vem vet, det kanske blir nästa stora snackis och uppgraderingsfest när gameplay-trailern släpps för nästa spel i serien. Hoppas på BC3!

Håller 4an som absolut sämst, 1an var ren kvalitetsprodukt och otroligt välpolerad. Kritiken där var ju djupet, lite väl mycket åt casual med ännu mer fokus på 3d-spotting osv. Hade ändå mer kul i bf1 än vad ja haft i bf på länge.

5an gick ju mer tillbaks mot de gamla spelen än vad ens bf3 gjorde. Mer dödligt, attrition, bort me 3d spotting osv osv, problemet med 5an är ju innehållet och att de var buggigt, men ändå inte lika trasigt som bf4 var.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Själv så hoppas jag på 128 spelare, kortare laddningstider och dynamiska kartor/förstörbara miljöer☺

Tycker vi börjar komma lite off topic här. Saker som storskaliga kartor, genomtänkt bandesign, nya idéer, tydlig visuell design och interface, bra gameplay och mekanik, commander mode, modstöd, baneditor, osv allt det är ju så gjort.

Flashig grafik och live services är ju det spel handlar om numera.

Gnällkuk
Skrivet av heady89:

Håller 4an som absolut sämst, 1an var ren kvalitetsprodukt och otroligt välpolerad. Kritiken där var ju djupet, lite väl mycket åt casual med ännu mer fokus på 3d-spotting osv. Hade ändå mer kul i bf1 än vad ja haft i bf på länge.

5an gick ju mer tillbaks mot de gamla spelen än vad ens bf3 gjorde. Mer dödligt, attrition, bort me 3d spotting osv osv, problemet med 5an är ju innehållet och att de var buggigt, men ändå inte lika trasigt som bf4 var.

Fyran spelade jag otroligt sparsamt, men det kändes ändå som Battlefield det lilla jag hann spela. Jag kan hålla med dig om att BF1 var roligt, men samtidigt tyckte jag inte riktigt att det kändes som ett BF-spel, som du säger så är det nog för att det gick mer mot casual.

Har faktiskt ännu inte testat femman, men skaffade nyligen Origin Premier eftersom jag var nyfiken på det, kanske testa FIFA igen efter många år och sedan nya NFS. Vet inte när det ska finnas tid för BFV dock nu med MW som jag tycker är riktigt kul!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar