EA planerar för "spännande remasters av fanfavoriter"

Robot
EA planerar för "spännande remasters av fanfavoriter"

Och releaser kan ske relativt snart.

#ea, #electronic-arts


Medlem

If Blizzard can do it, EA can =P

Skulle inte ha något emot remasters av ME1 och 2. Bättre prestanda/flyt och smidigare kontroller skulle vara trevligt. Dragon Age Origins skulle också vara bra, ööh men tvåan kan de skippa.

Medlem

Remasters är inget jag gillar. Däremot är remakes trevligt då de görs om från grunden och inte bara putsats på i halvtråkig (Remaster) grafik från gammal konsol generation.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Skippa remasters och ge mig remakes. Mass Effect 1-3 och Dragon Age, tack och bock!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Varje år släpper de en remaster av Fifa/NHL/NBA spelen som släpptes 20 år innan. Är lite sugen på att spela NHL 99!

Geeks Gaming

Mass Effect 1-3 tack. Speciellt Ettan som är en liten pina idag att spela.
Men tackar inte nej till typ gamla BF spel 1942, 2, vietnam, 2142.
Crysis 1 kanske?
Need for speed underground 2?

Medlem

När man inte längre lyckas dra in tillräckligt med pengar genom sina nylanseringar är det här vad man gör, är det bara jag som känner så, eller är det en faktisk trend?

Medlem

En remaster av Black Crypt skulle inte vara helt fel!

Medlem

bf 2142 eller vietnamn skulle inte sitta fel
annars dreglar man fan efter command and conquer remastern just nu

Medlem

Likt en parasit som lägger ägg i sina offers kvarlevor.

Medlem

Dead space tack, fenomenalt bra spel från EA.

Medlem
Skrivet av twilek:

En remaster av Black Crypt skulle inte vara helt fel!

Finfint lir!

själv vill jag ha 7 cities of gold.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Knights of the old republic hade inte varit fel alls.

Ambassadör
Xbox

Det enda sättet för oss att få bra spel från Bioware nuförtiden?


signatur

Jump in.

Medlem

Gärna Knights of the Old republic men också Mass Effect 1-3. Någon nämnde kontrollerna och jag håller med, dom har inte åldrats något vidare.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Skippa remasters och ge mig remakes. Mass Effect 1-3 och Dragon Age, tack och bock!

Nej.
Man gör inte en remake av dragon age.
Det är redan perfekt och ea skulle vara infektera det med samma skit som dom fyllde inquisition med


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Knights of the old republic hade inte varit fel alls.

Word! Av alla spel som jag missat tåget på är Kotor det som grämer mig mest,


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

KoP
Medlem

Cashgrab by minimal effort. ╮(╯_╰)╭

Medlem

Tre remakes jag främst kan tänka på att jag vill ha från EA: The Saboteur och de två första Dead Space-spelen. Seså, rör på påkarna, EA!

Medlem
Skrivet av werik:

Varje år släpper de en remaster av Fifa/NHL/NBA spelen som släpptes 20 år innan. Är lite sugen på att spela NHL 99!

Nä nu jävlar, NHL 99?! Grym musik. Mitt första NHL-spel...gick att lobba in skott från rödlinjen
Samt slagskott från blå över målvakten, åh herregud. Men själva menyer och så var så mycket bättre förr.

Skrivet av heady89:

Dead space tack, fenomenalt bra spel från EA.

Har försökt spela den på PC, men styrningen är så jävla oprecis. Det går icke, och tänker absolut inte köra med kontroll.

Skrivet av Mortaigne:

Det enda sättet för oss att få bra spel från Bioware nuförtiden?

Ouch, fair enough. Ska de någonsin hämta sig? Tveksamt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:

Tre remakes jag främst kan tänka på att jag vill ha från EA: The Saboteur och de två första Dead Space-spelen. Seså, rör på påkarna, EA!

Jag hade gärna sett denna som remake (dock är det inte EA's)
Kom och tänka på det när du nämne "the saboteur".
https://youtu.be/LKRflrudhaY


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

eld
Medlem

Ingen som nämner ultima? skäms på er!

Medlem

Armies of Exigo, jatack

Medlem

Command & Conquer: Renegade verkar ju remastras av fans med EA:s goda minne, hade ju varit lätt att plocka upp det som ett officiellt spelsläpp.

KotOR är väl mer eller mindre remastrat iom patchen som finns till Xbox One?

Medlem

Renegade vore nåt men en ordentlig C&C Generals remake hade gjort min kväll!

Medlem

Dead space 1-3 och Skate 1-3 tack! Snälla EA!

Medlem

De blir nog en blandning av remakes och remasters, på något sett skall mtx in ska ni se

Medlem

Känns ju dock rätt långsökt att göra en remaster av Dead Space, det ser fortfarande bra ut och fungerar bra. Men första Dragon Age tack.

Medlem

Varför göra något nytt när man kan sälja samma produkt om och om igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Black and white 1 & 2 tack


signatur

God is dead

12
Skriv svar