En Bra Skrivbordsstol?

Quake-konnässsör

Volvo XC90 (passagerarsida) stol, kopplat bort airbag och eluppvärmningen, annars fungerar elmotorerna för att justera stolen till fullo.

Medlem

Jag kör också Markus från IKEA. En riktigt mysig stol.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

DXRacer King sitter jag bra skönt i, Beror ju på vad den ska användas till, sitter man nån timme om dagen går ju det lika bra med en kökstol. men vet man om att man sitter ett antal timmar varje dag skulle jag nog strunta i allt som heter gamer osv och köpa en riktig kontorstol

Medlem

Köpte en begagnad Martela kontorsstol för 40 €. Fortfarande i bra skick och lika stadig efter att jag suttit i den i 5½ år.

Medlem
Skrivet av fujim:

Får man en utskällning om man säger att man sitter på en vanlig köksstol likt https://www.ikea.com/se/sv/p/ingolf-stol-vit-70103250/

Inte från oss, men möjligtvis att din kropp skäller en dag.

Medlem

Har själv beställt en SecretLabs Titan, men den är tyvärr försenad då DotA 2-modellen tydligen var väldigt populär. Har dock nästan enbart läst positivt om den. Gillar verkligen designen, så 429 euro känns överkomligt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

eld
Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jag kör med en "Markus" från IKEA. Stabil, bra stöd för nacken och den ser inte ut som någon färgglad barnstol, där de tar en tusenlapp extra för att de lagt till "gaming" i produktnamnet.

+1 för Markus, haft min i ett antal år nu.

Inte det absolut bästa, men man får otroligt mycket för pengarna.

KoP
Medlem

Kör med en Millberget ifrån Ikea sedan flera år tillbaks. Funkar bra för mig iaf.

https://www.ikea.com/se/sv/p/millberget-skrivbordsstol-bomsta...

Medlem

Helt nöjd med min https://www.webhallen.com/se/product/276043-Svive-Phoenix-Tie... som jag köpte på rea för 1290 mot nuvarande pris (hade nog inte köpt den för fullpris dock).

Medlem

Själv kör jag med en AKRacing stol. Jätteskön och den bästa stol jag någonsin haft.

Medlem

Använder en rutten trästol (för utemöbler) som jag är tvungen att lägga kuddar i för att sitta någorlunda bekvämt i. Skulle dock vilja köpa en riktig data stol för min spelburk. Jag får kika igenom denna tråd noggrant för bra tips.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Kör en SecretLab Titan, är väldigt nöjd med den.
Jag är 1.87 lång så den passar bra och man sitter väldigt bekvämt.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag köpte nyligen stol från SecretLab som jag är supernöjd med. Bästa stolen jag har haft och känns som materialet är av väldigt bra kvalitet. Kan verkligen rekommendera stol från dem.

https://secretlab.eu/

Jag köpte Omega då jag är 175cm men det finns även Titan för de som är längre.

Instämmer helt och hållet! Jag valde en i tyg. Fantastisk kvalitet och väldigt skön året om oavsett temperatur. Även jag är 175 cm lång och valde därför en Omega. Rekommenderar varmt!

Medlem

Kinnarps på jobbet med nackstöd och hög rygg.
Kinnarps med låg rygg utan nackstöd hemma. Båda har låsbara ställningar och justerbara armstöd.

ELF
Medlem

En nu väl inschleten Kinnarp. Fick den på jobbet när en del bytte.
Riktigt skön, men verkligen på tiden att byta.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

"Markus" från IKEA. Aldrig suttit så bra i en "kontorsstol". Jag har problem med ryggen sedan många år, och när det väl slår in är det den enda stolen jag sitter bra i. Kostar väl drygt 1200 spänn men jag skulle tro att den slår alla gaming stolar i världen.

Medlem
Skrivet av Nichegamer:

Gillar denna med!
Den verkar dock inte ha någon nackkudde?

Har själv en Titan. Nackkudden kommer separat, är itne inbyggd eller så. Ganska skön också. Kostar ju en del men jag är riktigt nöjd. 190cm lång 105kgish

Medlem
Skrivet av Lethenstroom:

"Markus" från IKEA. Aldrig suttit så bra i en "kontorsstol". Jag har problem med ryggen sedan många år, och när det väl slår in är det den enda stolen jag sitter bra i. Kostar väl drygt 1200 spänn men jag skulle tro att den slår alla gaming stolar i världen.

Har suttit både i en Markus och flertalet "gamingstolar" och kan utan tveka säga att det inte stämmer. Självklart är det personligt, men för min del är Markus klart sämre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

DXRacer Iron sitter jag på

Medlem

Jag är 2 meter lång och bra tung dessutom, har tidigare haft Ikea/Jyskstolar av olika slag, men investerade i en AK Racing Premium stol för ca 3 år sen.
Ett helt annat stöd för både rygg och nacke, har knappt slitits och har varit bekväm under otaliga datortimmar och 10-timmarspass med tentaskrivande och dylikt. Rekommenderas varmt! Framförallt denna modell till oss vertikalt begåvade då jag tror den ska vara just lite större och bredare än standardmodellerna (som fanns då i alla fall).

NuZ
Testpilot

En hörnsoffa från 2010. Har tangentbord och mus i knät på en såkallad lapbord. Går snabbt o byta till någon av konsolerna också. Sjukt skönt. Dock är min brors DX-Racer himla skön men kommer nog inte gå tillbaka till skrivbord på länge


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har en DXracer RED CHIEF som jag köpte 2013. Helt klart bästa stolen jag någonsin ägt. Innan denna hade jag ofta ont i ryggen, men redan efter någon dags användande så var all värk borta. Sitter lika bekvämt idag som jag gjorde när stolen var ny. Enda minus är armstöden som är alldeles för små och en aning osköna!

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jag kör med en "Markus" från IKEA.

Skrivet av lampis:

Jag kör också Markus från IKEA. En riktigt mysig stol.

Skrivet av eld:

+1 för Markus, haft min i ett antal år nu.

Skrivet av Lethenstroom:

"Markus" från IKEA. Aldrig suttit så bra i en "kontorsstol"...

Hänger på i tåget. Väldigt enkel, prisvärd och skön stol. Inte många kontorsstolar/gamingstolar som har 10 års garanti heller.

Medlem

Letar också ny stol men har jättesvårt att bestämma mig.

Har för närvarande en Eames EA 117 i mesh-material (https://imagizer.imageshack.com/img924/635/gloGDN.jpg) som passar in klockrent här hemma rent designmässigt, men den är inte särskilt bekväm att sitta i under långa sessioner. Man får ganska snabbt träsmak, den går enbart att låsa i helt upprätt läge, och armstöden är inte justerbara.

Är lite inne på Secretlab Omega, men stör mig något enormt på att den Charcoal-färgade SoftWeave-varianten (som jag annars skulle vilja ha) har blå detaljer. Det skär sig fullständigt mot färgtemat här hemma. Det verkar med andra ord som att jag är tvungen att satsa på PU Leather som material istället, men jag är lite orolig för att det ska slitas sönder för snabbt. Har haft ett par andra stolar i fuskläder och det har alltid slutat med att det blivit sprickor i ytan med tiden. Nån som kan ge nån input gällande kvalitén?

Jag kör med secretlabs titan stol från förra året. Bästa köpet jag någonsin gjort. Då har jag provat ett antal dxracer samt Ikea stolar och van att sitta i ruskigt dyra 24 timmars stolar på jobbet, jag kan ärligt säga att du inte kommer närmare en 24 timmarsstol än med secretlabs titan. Vänner som provar stolen har beställt en likadan i stort sett på direkten. Stabil kvalite och gött material. Jag ger den 9/10 cyka blyats då endast en 24 timmarsstol kan slå den enligt mig. Mvh

Medlem

Jag kör med en trästol som är uppgraderade med filttassar, efter en stund framför datorn så blir mitt huvud en aning sjunken framåt eller att jag lutar mig bakåt med min rygg mot ett litet horisontellt ryggstöd.

Jag är en aning trött på stolen men har inte direkt råd just nu med ny stol när mina hörlurar är redan halvtrasiga och använder ett trådlös tangentbord som jag vill byta ut mot ett trådat.

Medlem
Medlem

jag har ingen sån där svin dyr stol men köpte min på jysk en Gamingstol SNERTINGE svart/blå. Dom kallar det gaming stol men det är det då fan inte utan det är en okey stol som för pengarna duger helt åt mig.

Medlem
Skrivet av Nichegamer:

Inte från oss, men möjligtvis att din kropp skäller en dag.

Tillfälligt. Ska köpa ny stol.

Medlem

Jag har en Ikea Volmar - kan inte rekommendera den för fem öre. Har aldrig suttit sämre.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skriv svar