Du behöver inte vänta på Blizzcon för Warcraft 3: Reforged-betan

Robot
Du behöver inte vänta på Blizzcon för Warcraft 3: Reforged-betan

Den drar igång snart - om du förbokat samlarutgåvan.

#blizzcon, #warcraft-3


Moderator | Testpilot

Jag kommer bara spela custom maps.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

YES! Skall förköpa standard versionen då!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag kommer bara spela custom maps.

Kommer bli samma här! En väldans massa TD!!


signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag kommer bara spela custom maps.

Kommer man bara kunna lägga in alla maps direkt under en katalog eller måste man ladda upp å krångla eller? Det finns dessutom vissa av banorna som troligen aldrig kommer komma igenom deras filter tror jag då alla inte är helt PK om man säger så 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Moderator | Testpilot
Skrivet av vbgbasse:

Kommer man bara kunna lägga in alla maps direkt under en katalog eller måste man ladda upp å krångla eller? Det finns dessutom vissa av banorna som troligen aldrig kommer komma igenom deras filter tror jag då alla inte är helt PK om man säger så 😁

Ingen aning. Jag har frågat runt om det kan vara så att gamla kartor fungerar även här, eller om Hero Line Wars mfl måste göras om på nytt. Vissa säger si, andra säger så.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Med tanke på att betan kommer nu så kan man väl inte förvänta sig någon release av spelet under blizzcon? 👀
Får hoppas att man får betan iaf..

Medlem
Skrivet av fARLIGT:

Med tanke på att betan kommer nu så kan man väl inte förvänta sig någon release av spelet under blizzcon? 👀
Får hoppas att man får betan iaf..

Jag tror de utannonserar datumet det släpps på Blizzcon. Och tror det är typ 10-15 December. Jag hoppas det iallafall.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Undrar vad som händer med Dota..

NuZ
Testpilot

Tänker inte förköpa nått och hoppas det inte bara är upphottat grafiskt och en lat remaster. Isåfall finns ju ingen anledning att köpa detta då WC3 funkar hur bra som helst att spela nu för tiden. Kanske mp är lite halvdöd men sp är ju lika bra nu som då


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Förboka en samlarutgåva av ett spel som bara är en uppsnyggad version av ett spel som kom för typ 19 år sedan, bara för att få spela betan =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Förboka en samlarutgåva av ett spel som bara är en uppsnyggad version av ett spel som kom för typ 19 år sedan, bara för att få spela betan =D

Digitalt också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Kommer man bara kunna lägga in alla maps direkt under en katalog eller måste man ladda upp å krångla eller? Det finns dessutom vissa av banorna som troligen aldrig kommer komma igenom deras filter tror jag då alla inte är helt PK om man säger så 😁

Spelet ska vara kompatibelt med de gamla banorna, så det är nog bara att lägga in dem
Har för mig att dom migrerade det till documents and settings förra året, så det är bara att pilla runt där och checka


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hmm Undra om vi inte skulle ta och ge ut ett gammal spel en gång till och se om inte folk betalar igen?

Yeess!

Nu då, undra om vi inte ska ta och ge ut vårt gamla MMO igen, fast vi bara återställer att och ger ut det som det såg ut för hundra år sedan?!

Woooooo

*Blizzard skratt hela vägen till banken..

Ja ja, jag tycker också det ska bli kul och jag körde lite classic ett tag, men slutade för det var lika beroendeframkallande nu som då.. Men tänk om Blizzcon kunde komma med något helt nytt!


signatur

K9
:.:

Medlem

Satan i gatan vilken jämn omröstning, har aldrig sett något liknande! 25%, 25%, 24%, 26%

Instämmer för övrigt i Custom Map-hajpen! Hoppas på en mysiga TD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Gud vad grymt det skulle ha varit, men vägrar köpa något från Blizzard pga hong kong.


signatur
Medlem
Skrivet av Empa:

Gud vad grymt det skulle ha varit, men vägrar köpa något från Blizzard pga hong kong.

Vägrar du köpa saker från andra företag som har avtal med Kina då? Vad hade du tänkt det gjorde för nytta eller är det mest princip sak? Lite som att sätta ändra din profilbild på fb till våga vägra Blizzard.

Bojkott är en väldigt väl beprövad metod som i flesta fallen aldrig funkar, sen hjälper det inte hong kong heller för den delen att sitta vägra köpa från Blizzard.

Medlem
Skrivet av LinkXLank:

Vägrar du köpa saker från andra företag som har avtal med Kina då? Vad hade du tänkt det gjorde för nytta eller är det mest princip sak? Lite som att sätta ändra din profilbild på fb till våga vägra Blizzard.

Om de har tydligt bevis på att Kina undergräver vår yttrandefrihet samt demokrati så gör jag det gärna.

Om de har avtal med kina ger jag mig inte ett dugg i, jag hade inget problem med att den kinesiska versionen av WoW hade annat innehåll (tex att de censurerar ben och liknande som kan kännas stötande/är olaglig för den kinesiska marknaden)

Skrivet av LinkXLank:

Bojkott är en väldigt väl beprövad metod som i flesta fallen aldrig funkar, sen hjälper det inte hong kong heller för den delen att sitta vägra köpa från Blizzard.

Okej, vad för alternativ föreslår du?


signatur
Medlem
Skrivet av Empa:

Om de har tydligt bevis på att Kina undergräver vår yttrandefrihet samt demokrati så gör jag det gärna.

Om de har avtal med kina ger jag mig inte ett dugg i, jag hade inget problem med att den kinesiska versionen av WoW hade annat innehåll (tex att de censurerar ben och liknande som kan kännas stötande/är olaglig för den kinesiska marknaden)

Okej, vad för alternativ föreslår du?

Blizzard bannade en hearthstone spelare och det går klart att blåsa upp det, anställda gick emot beslutet och folk sa ifrån i en relativ stor mängd. Blizz valde att sänka straffet och ge tillbaka prispengarna. Din yttrandefrihet och demokrati är densamma, du har din rätt att säga vad du vill ändå. Tror inte någon tar det ifrån dig, sen finns det alltid en tid och en plats för att uttrycka sig.

Däremot ATT Blizzard valde att banna spelaren skapade omedvetet mer publicitet till problemet, ingen lyfte ett finger innan och sen efter händelsen blev det en snackis, vilket gjorde att folk blev mer medvetna om situationen. Härifrån förslår jag att man försöker jobba för att bli av med det systematiska problemet. Prata med kollegor, skriv insändare, försök skapa medvetenhet om att det faktiskt finns ett problem och att försöka stödja Hong Kong protesterna i de media som går.

Om man ska bry sig om Blitzchung, tycker jag man ska gå hela vägen.

Medlem
Skrivet av LinkXLank:

Blizzard bannade en hearthstone spelare och det går klart att blåsa upp det, anställda gick emot beslutet och folk sa ifrån i en relativ stor mängd. Blizz valde att sänka straffet och ge tillbaka prispengarna. Din yttrandefrihet och demokrati är densamma, du har din rätt att säga vad du vill ändå. Tror inte någon tar det ifrån dig, sen finns det alltid en tid och en plats för att uttrycka sig.

Att förbjuda diskussionen är det jag är emot, vilket är därför jag är inte så sugen på att köpa något från blizzard igen.

Skrivet av LinkXLank:

Däremot ATT Blizzard valde att banna spelaren skapade omedvetet mer publicitet till problemet, ingen lyfte ett finger innan och sen efter händelsen blev det en snackis, vilket gjorde att folk blev mer medvetna om situationen.

Fanns det något att lyfta ett finger till innan det hände? Jag förstår inte riktigt din poäng.

Skrivet av LinkXLank:

Härifrån förslår jag att man försöker jobba för att bli av med det systematiska problemet. Prata med kollegor, skriv insändare, försök skapa medvetenhet om att det faktiskt finns ett problem och att försöka stödja Hong Kong protesterna i de media som går.

Det är exakt det jag gör här?

Skrivet av LinkXLank:

Om man ska bry sig om Blitzchung, tycker jag man ska gå hela vägen.

Det kanske förvånar dig, men jag precis som de flesta människor har inte direkt friheten att dedikera mitt liv till detta. Och att sätta up någon "minimigräns" på vad man ska göra är bara löjlig gatekeeping.

Jag förstår inte riktigt vad din poäng är, eller är det bara eftersom du gillar Warcraft att du vill helst inte se något dåligt om Warcraft nämnas? Jag själv älskade WC3 och det var just WC3 som fick upp ögonen för mig som utvecklare, men att Blizzard (ett företag som jag älskade) väljer att lyda kinesisk regim som på flera sätt påminner om Nazi Tyskland är totalt oacceptabelt i min åsikt.


signatur
Skribent
Skrivet av absimilard:

Hmm Undra om vi inte skulle ta och ge ut ett gammal spel en gång till och se om inte folk betalar igen?

Yeess!

Även om du till viss del har rätt så har faktiskt folk i det här fallet skrikigt om en remake av Warcraft 3 rätt länge nu. Så här tror jag mer det faktiskt är Blizzard som lyssnat på fansen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så fick man äntligen beta inbjudan, detta ska bli kul att återuppleva

Medlem
Skrivet av Empa:

Att förbjuda diskussionen är det jag är emot, vilket är därför jag är inte så sugen på att köpa något från blizzard igen.

Fanns det något att lyfta ett finger till innan det hände? Jag förstår inte riktigt din poäng.

Det är exakt det jag gör här?

Det kanske förvånar dig, men jag precis som de flesta människor har inte direkt friheten att dedikera mitt liv till detta. Och att sätta up någon "minimigräns" på vad man ska göra är bara löjlig gatekeeping.

Jag förstår inte riktigt vad din poäng är, eller är det bara eftersom du gillar Warcraft att du vill helst inte se något dåligt om Warcraft nämnas? Jag själv älskade WC3 och det var just WC3 som fick upp ögonen för mig som utvecklare, men att Blizzard (ett företag som jag älskade) väljer att lyda kinesisk regim som på flera sätt påminner om Nazi Tyskland är totalt oacceptabelt i min åsikt.

Så du skippar hela problematiken med Kina samt det som händer i Hong Kong, eller skulle vi bara bry oss när en Hearthstone person blev bannad och säga dumma Blizzard? Pratade inte om någon "minimigräns" handlar väll om att göra någonslags skillnad. Jag har inte dragit upp mina personliga åsikter i ämnet.

Jag generellt är neutral till företag, men känner att det är långt att säga att Blizzard "lyder" för att de ville hålla sina officiella kanaler utanför politik? Förstår det mycket väll att man vill hålla det utanför, sen kan jag tycka det är fel att ge han såpass hårt straff. Men det minskade ändå. Det finns många anställda på Blizzard som inte höll med det som hände heller.

Och det är jätte bra om du tar fighten där du kan, men ser inte hur det gör någon skillnad om du spelar Warcraft eller inte. Det krävs en kritisk mängd för att bojkott ska vara effektivt och som det ser ut, ain't going to happen. Så fall får du jobba på att samla den kritiska mängden.

Du får jätte gärna svara, men känner att diskussionen tog slut där för min del! Tack för dina tankar och åsikter, ha en bra vecka

Medlem
Skrivet av absimilard:

Hmm Undra om vi inte skulle ta och ge ut ett gammal spel en gång till och se om inte folk betalar igen?

Yeess!

Nu då, undra om vi inte ska ta och ge ut vårt gamla MMO igen, fast vi bara återställer att och ger ut det som det såg ut för hundra år sedan?!

Woooooo

*Blizzard skratt hela vägen till banken..

Ja ja, jag tycker också det ska bli kul och jag körde lite classic ett tag, men slutade för det var lika beroendeframkallande nu som då.. Men tänk om Blizzcon kunde komma med något helt nytt!

Det är ju inte Blizzard som har kommit på detta, communityn har högljutt bett om det i flera år.

Är inte det bra, att företag lyssnar på sina kunders önskemål?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Satan i gatan vilken jämn omröstning, har aldrig sett något liknande! 25%, 25%, 24%, 26%

Instämmer för övrigt i Custom Map-hajpen! Hoppas på en mysiga TD

3 dagar senare och jag reagerade på samma sak, då har man lyckats med raserna!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

1
Skriv svar